4 mei 2025, 02:50:04

3 Valken samen

Gestart door Harpy Eagle, 9 december 2005, 12:58:31

« vorige - volgende »

Harpy Eagle

9 december 2005, 12:58:31 Last Edit: 9 december 2005, 13:00:16 by Harpy Eagle
Yo heb ff vraagje   ivm de lutino valkparkiet
die hier zoeen 16 dagen geleden is aankomen vliegen
aangezien niemand hem of haar opgeeist  heeft
d8 ik tjoh dan hou ik hem/haar  hier
maargoed hij/zij zit nu dus al zoeen 16 dagen apart tegenover mijn twee valken ................dit zijn tevens de broer en zus waar ik het overhad in een andere topic
ze staan er dus om bekend dat ze fel uithalen waneer een andere vogel zich met hun gaat bemoeien thans dat was zo buiten in de buitenvoliere

om een lang verhaal kort tehouden
kan ik deze vogel waarvan ik het geslacht en leeftijd niet weet bij hun plaatsen ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Gr
Jk

Kirsten

Ik weet je andere topic niet, maar ik zou dan eerst één van de twee eens bij de nieuwe zetten, zo kan je kijken wat er gebeurd. Volgens mij maakt het geslacht verder niet uit hoor en is het gewoon een kwestie van proberen.

Groetjes
Kirsten

ps laat je even weten hoe het gaat?

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marianca.

Hallo,

Nou,ik zou ze zeker niet bij elkaar in de kooi plaatsen.Je zegt zelf dat ze bekend erom staan dat ze FEL uithalen naar een ander..neem dat risico maar niet.Zou zeer triest zijn voor het Lutino valkje als hij/zij een flinke hap krijgt.
Je zou,natuurlijk onder strenge toezicht van jou ;D ze samen eruit kunnen laten en dan kijken hoe ze doen en als het redelijk meevalt zou ik dat toch een paar dagen of te wel misschien weekjes blijven doen tot ze lief aan elkaar gehecht zijn.

groetjes
marianca

~Natas~

Hoi,

Ik zou eerst als ik jou was ja valk die is aan komen vliegen zo'n 4 tot 6 weken in quarantaine houden.
Dit is om ziektes te voorkomen naar je andere vogels.
Ook zou ik als ik jou was je vogel wel eerst door een DA na laten kijken, want je weet nooit wat hij/zij bij zich kan dragen aan ziektes voordat je ze eventueel bij je andere valkjes zal plaatsen.

Maar nu jou vraag........ik zou het eerst proberen om je lutino valk apart in een kooi naast hun te zetten.
Zo kunnen hun wennen aan een nieuw soort genootje en dan kan je meteen zien of hun ernaar toe gaan of niet.
Als het goed is moeten jou eigen valkjes naar de lutino toe gaan en hun dus het iniatief te laten nemen.
Als dit goed gaat kan je pas proberen om jou valkjes de lutino accepteren.

Succes ermee

Natas

Shirly

Hoi,

Wow ik wilde dat er bij mij zomaar eentje kwam aanwaaien.
Succes met je nieuwe valkje.

Harpy Eagle

Thnx voor het advies........................

;)