19 mei 2024, 16:33:08

diarree?

Gestart door charlievalk, 7 december 2005, 11:17:42

« vorige - volgende »

charlievalk

hallo,

mijn bonte valkparkiet genaamd charlie,
ik weet niet of zijn uitwerpselen goed zijn,
soms is ie heel waterig, of  zelfs all1 maar vocht.
meestal is het gewoon normaal,
iemand ervaring hiermee?

adje

Tara

Hoi,

het gebeurt wel bij elk valkje eens dat de ontlasting iets wateriger is dan anders. Dit komt vaak door een verandering in de omgeving (wat stress veroorzaakt) of door een verandering van voedsel of bijv. groenten geven zoals sla.

Als het maar af en toe is, zou ik me niet veel zorgen maken. Eerder als de ontlasting bruinig tot zwart wordt.

Groetjes, Tara

TessaTwello

Hoi allemaal,

Ik heb een valkje van 8 weken oud. Nu viel me vandaag op dat zn onlasting heel dun is. Wel de goede groene kleur maar sinds we hem hebben was het gewoon altijd wat dikker.Dus makkelijk om op te ruimen. Nu is het wel nog steeds groen met wit,maar waterdun.

Hij gedraagd zich verder normaal. Eet goed,drinkt goed,speelt,is alert,levendig.
Wel heb ik hem vanmorgen voor het eerst laten badderen. En ik heb hem van de week een fruitstaaf gegeven en die had ie vanmorgen helemaal op. Kan dit er mee te maken hebben?

Groetjes Tessa

~Natas~

Hallo,

Dat zijn ontlasting wat waterig is kan ook zijn dat hij veel gedronken heeft, of iets meer van groente heeft gegeten dan normaal.
Als dit niet voor altijd is zal ik me er geen zorgen om maken.
Hou het goed in de gaten, en anders kan je altijd wat ontlasting opsturen naar een DA om dat te laten onderzoeken.
Maar als dit vaker gebeurt kan het ook zijn dat je valkje nierafwijking heeft, en dus bij twijfel een DA waarschuwen of langs gaan.

Sterkte ermee

Natas

TessaTwello

Hoi Natas,

Dank je wel voor je antwoord. Croky eet nog geengroente of fruit. Dat laat ie liggen.
maar vanavond was deontlasting ook alweer normaal dus misschien dat t toch kwam van het badje ofzo.. Ik weet t niet.Ik hou het wel in de gaten.

Dank je wel

Groetjes Tessa