Hoe zie je verschil tussen zilverwitmasker en fallowwitmasker ?

Gestart door Ludo, 5 december 2005, 09:50:46

« vorige - volgende »

Peter

Citaat van: Ludo op  7 december 2005, 14:12:19
the cocatiels mutations project
je kan er zelf de kruisjes invullen en dan krijg je de foto te zien van de combinatie van mutaties die je zoekt.
jammer genoeg zijn er een aantal "grote leveranciers" van foto's niet meer on line, zodat er wel gaten in hun database zitten.
Je kan ook zelf foto's toevoegen.
http://www.parrotpages.com/tielMutations.htm

Hoi Peter, alvast bedankt, ik ben benieuwd.
Wat denk je van het vorige project ?
Zou het doenbaar zijn om ook zoiets te doen met valkparkiet.com ?

Hoi Ludo,

Ik ga maar even stukje voor stukje beantwoorden :)

Het project vindt ik persoonlijk niet iets hebben, iedereen die weet hoe hij of zij iets moet toevoegen kan een mutatie toevoegen (meestal zonder toestemming van de eigenaar van foto), daarnaast komen er helaas best nog al wat fouten voor in het project.

Het idee er achter is heel goed, de uitvoering echter niet. Mocht het ooit wel op Valkparkiet.com komen dan zal het beheer komen bij een aantal mensen en niet iedereen kan dan een foto toevoegen zodat het beheersbaar en betrouwbaar blijft.

Groetjes,
Peter

Peter

Citaat van: Ludo op  7 december 2005, 08:33:45
Hoi, hier ben ik al weer.
Ik hoop dat ik een doorbraak heb.
Het blijkt dat in de nieuwe standaard geen sprake meer is van zilver en fallow.
de recessief zilver gaan pale fallow heten
de fallows gaan bronze fallow heten
het verschil tussen de twee kleuren kan je blijkbaar zien aan de ogen
pale fallow(zilver) heeft rode ogen zonder iris
bronze fallow heeft rode ogen met iris

zodra het licht genoeg is ga ik mijn licht eens opsteken bij mijn valkje !

groetjes

Ludo

Hoi Ludo,

De eigenschappen blijven gelijk van mutaties alleen de naam veranderd. Het doel van de nieuwe benaming is om wereldwijd dezelfde naam te gebruiken, met de geparelde is er al voorzichtig een stap gemaakt door deze opaline te gaan noemen. ( http://www.valkparkiet.com/nl/files/opaline.htm )

In Nederland noemen cinnamon ook cinnamon en de rest van werled ook maar in Belgie noemen ze deze mutatie weer isabel (welke een foute benaming is.) zo zijn er per land weer speciale benamingen.

Doordat de standaard nog niet gepubliceerd is kan ik helaas nog niets citeren, maar ze hebben het heel kort en bondig om schreven. Ondertussen heb ik contact met één van mensen welke de standaard eisen samensteld. Dus binnenkort meer nieuws.

Wel goed nieuws de standaard komt begin volgend jaar uit, als ze het halen qua tijd.

Groeten,
Peter

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk