7 mei 2025, 14:34:42

geparld koppeltje

Gestart door DarkRaven, 5 december 2005, 18:50:27

« vorige - volgende »

DarkRaven

hallo,

Ik heb vanmiddag een koppel valkparkieten gekocht. Volgens die mensen zijn het een koppeltje in ieder geval, maar het vissengraat in de staartveren zijn ze aan het verliezen?

Het gaat hier om bont geparelden. althans, het 'popje' heeft geen zwarte staart veren maar gele? voor de rest is het net een gewoon geparelde. de man weet ik wel zeker dat het een bont geparelde is. hij heeft velle wang vlekken wat de andere niet zo fel is, maar toch vindt ik het raar dat die staartveren allebei zonder visgraat patroon is...

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

Groetjes, DarkRaven

Riny

Hallo Darkraven
Als het bont geparelde valkjes zijn is het heel erg moeilijk te zien of je een man en een pop hebt.
Weet je de leeftijd van de valkjes.
Bij de mutatie bont is het vaak dat je het pas aan het gedrag kunt zien wat je in huis hebt.
groetjes Riny :D

DarkRaven

het koppeltje is ongeveer 5 maanden oud schat ik
die mensen waar ik ze vandaan heb deden erg raar over het koppeltje en deden alsof ze hun elke minuut van de dag aanvielen.. hier daarintegen zijn ze juist heel rustig en zijn niet eens bang voor je hand. die mensen zeiden dat ze 2 maanden oud waren maar dat geloof ik totaal niet. de valkjes zijn ouder dan 8 weken want ze zijn op normaal formaat van volwassen valkjes... misschien een maandje of 5 a 6 dus?

Riny

Hoy Darkraven
Kun je een foto van ze plaatsen??
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Dees,

bij bont geparelde valkjes is het best gemakkelijk te zien na hun rui, als het mannetjes zijn, vervagen de parels ook, net als de geparelde wildkleur mutatie ;D

Popjes behouden hun parels, dus moeilijk is het niet hoor, maar geduld hebben is wel mooi :D

Groetjes, Tara

Riny

Hallo Tara
Ik kan je een foto laten zien van een bont geparelde man van 2 jaar.
Die is zijn parels nu nog niet kwijt.
En lees onderstaand berichtje maar eens.
Groetjes Riny

Juich niet te vroeg,  want bij sommige bont geparelde mannen verdwijnen de parels pas op latere leeftijd ! In combinatie met bont blijven de pareltjes dus wel eens ff een paar ruien hangen   Mandy heeft ( had ? ) bijvoorbeeld een volwassen bont geparelde witmasker man mét parels !
Groetjes Karin

DarkRaven

hoi riny,

Nee ik kan helaas geen foto's plaatsen omdat mijn digitale camera kapot is  :(  we zullen dus moeten afwachten zo te zien

Hoi tara,

Dat de mannen de parels verliezen wist ik al, maar als ze inderdaad maar 2 maanden oud zijn (al lijkt me dat erg sterk) dan moet ik nog zolang wachten  :o weet niet als ik dat wel vol hou hoor...

Groetjes DarkRaven

Tara

Hoi Riny,

da's wel vreemd dan,
dat wil zeggen dat er toch altijd uitzonderingen zijn ;D

Mijn bont geparelde witmasker heeft echter wel snel zijn parels verloren, of toch, ze zijn snel vervaagd, hij was amper enkele maanden oud en het begon al, maar wel traagjes...

Denk dat het per valkje ligt :D

Groetjes, Tara

Riny

Hallo Tara
Dat denk ik dat het zeker waar is dat het per valkje verschilt.
Maar jij schrijft het is heel makkelijk te zien na de rui.
Darkraven heeft nog niet zoveel ervaring met valkjes als wij.
Dus die denkt dan na de eerste rui''o ik heb 2 popjes''
Ik heb in mijn voliere 5 bonte mannen en ik kan je wel vertellen dat bont geparelde mannen over het algemeen langzamer zijn als gewoon geparelde mannen.
Groetjes Riny :D

Tara

Dat klopt ;D
Goed dat we jou hier nog hebben Riny ;)