geparelde uit ouders lutino. kan niet toch?

Gestart door Quendi, 6 december 2005, 19:54:00

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi iedereen,

Ik had een meisje uit Almere gesproken die beweerde dat ze een wildkleur geparelde gekweekt had uit ouders die beide lutino zijn. Het lijkt mij onmogelijk op uit 2 resessieve ouders een hetero sygoote (dominante) wildkleur en gepareld eruit kan kweken. Ze zei dat ze van iemand anders ook had gehoord dat et mogelijk is.

Ik denk nog steeds dat het onmogelijk is. Weten jullie er iets meer van? Ik denk zelf dat er een wildkleur popje is gedekt door de lutino man, en haar ei gelegt heeft bij het blok van de man en de lutino pop. Dat de lutino de eieren heeft uitgebroed.

Groetjes Sietske

Karin

Het is inderdaad onmogelijk. Of een eitje van een ander popje, of het popje is vreemd gegaan  ;D Overigens niet echt bepaald verstandig om met 2 lutino's te kweken  ::) 2 roodogen krijgen zwakkere jongen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ludo

Hallo,

wat in theorie ook zou kunnen is dat één van de ouders geen lutino is maar een "gele" valkparkiet. Deze zien eruit als lutino's maar hebben zwarte ogen.(zo heb je ook volledige witte met zwarte ogen)  Het is een kleur die vroeger wel meer voorkwam, maar doordat hij zo erg op lutino lijkt is deze kleur wat vergeten. Sommigen beweren ook dat dit "volledige" bonte zijn, maar er zijn dan weer andere bronnen die beweren dat de gele valkparkiet een afzonderlijke mutatie is.
Als de man een gele is die split is voor gepareld, dan kunnen er geparelde jongen uitkomen (popjes).

Groetjes

Ludo

PS Het schijnt een nogal ingewikkeld verhaal te zijn, want doordat die gele zo sterk op lutino's lijken zijn die in het verleden door elkaar gekweekt en zijn er ook een aantal gele die split lutino zijn wat de boel nog moeilijker maakt.
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk