8 mei 2025, 20:14:05

wanneer bij elkaar in de kooi?

Gestart door trolly, 3 december 2005, 23:01:15

« vorige - volgende »

trolly

Hoi hoi,

vandaag hebben we een tweede valkje gekocht.
Een vriendje voor onze Elmo, lekker gezellig voor als we alle twee tegelijk naar het werk zijn enzo.......

De nieuwe valk (nog geen naam voor verzonnen) zit nu in een andere kooi, maar deze willen we natuurlijk graag bij Elmo zetten.

Hoe kan ik ze het beste met elkaar kennis laten maken?
Elmo is nu uit haar kooi, maar is totaal niet geïntereseerd in de nieuwe vogel.......komt waarschijnlijk nog wel????
En hoe lang duurt het gemiddeld voordat je de vogels bij elkaar kunt zetten?

Groetjes Trolly

Bianca

Ik zou ze nog even lekker appart te houden, ivm eventuele ziektes en ook de reguliere bacterie-huishoudingvan de beide vogels, is natuurlijk ook erg verschillend (waar de één geen last van heeft kan de ander wel last van krijgen, omdat ie er nog geen antistofjes voor heeft aangemaakt).
Een week of 6 is het beste maar veel mensen kunnen er niet zo lang mee wachten ;)
Is je nieuwe valkje al ontwormd?!
als dat niet het geval is dan is dat nog een tip.
Ik ontworm altijd nieuwe valkjes meteen.
En dan natuurlijk ook je andere valkje mee behandelen als die nog niet is ontwormd (gewoon voor de zekerheid)
dit weer na 10-14 dagen een keertje herhalen, zodat ook de uitgekomen eitjes gedood kunnen worden.

En om even op de naam terug te komen, wat dacht je van Cookie?
als in cookie-monster om in de sesamstraat stjil te blijven.
of Grover mischien is het dan leuker om Groovy (engels voor, stoer) te doen.
Gewoon afgeleid..
Want Super-grover is natuurlijk HET voorbeeld van Elmo

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hoy Trolly
Als de quarantaine tijd voorbij is kun je ze het beste buiten de kooi aan elkaar laten wennen.
Als je het nieuwe valkje bij nummer 1 in de kooi zet zou die zich verdrongen kunnen voelen.
Er komt nl een vreemde in zijn kooi.
Als je ze buiten de koi met elkaar laat kennis maken zul je zien dat ze op een gegeven moment bij elkaar in de kooi kruipen.
Groetjes en veel succes Riny :D

trolly

Jeetje zes weken? dat is wel heel lang zeg.......

Moet zeggen dat het wel lekker gaat met Rocky (zo noemde ze hem in de dierenwinkel). Zo stil en rustig als Elmo is, zo lekker luid is Rocky.....fluiten en lachen en nog meer geluidjes.... 
We weten eigenlijk helemaal niets van hem, alleen dat hij van ergens in 2005 is....
Wil deze week nog wel even met hem naar de da toe voor ontwormen etc....

Ben benieuwd hoe dat straks is als ze elkaar leren kennen buiten de kooi om.

Groetjes Trolly...

Bianca

ja kunt 'm zelf ok ontwormen hoor, dat kun je gewoon in de dierenwinkel kopen....

trolly

Buiten ontwormen om, moeten we nog ergens anders aan denken?????

Groetjes Trolly

Bianca

trolly

jee, denk dat ik toch maar naar da ga voor de zekerheid......
gewoon ff check up voor het beestje

Ineke

Hoe gaat het nu met je 2 valkjes, zit Rocky nog in quarantaine of hebben ze samen al gevlogen?