Wie weet wat voor kleuren wij hebben.

Gestart door vlek, 1 juni 2003, 18:10:59

« vorige - volgende »

vlek

Wie kan mij vertellen wat voor kleuren mijn jonge valkjes hebben.
Er zijn twee geparelden, volgens mij een cinnamon maar wat nummer vier is zou ik niet weten.
Ik dacht dat het een witmasker zou worden net als zijn vader, nou heeft hij wel lichtere wangetjes dan de rest van zijn kopje maar niet echt witte vlekken.
Ik ben heel benieuwd wat hij nou wordt.
Wie oh wie kan mij helpen.
Groetjes Karin

Paul

Hoi Karin,
Als ik dat zo zie heb je inderdaad 2 geparelde, 1 wildkleur en 1 witmasker :-)
Wel leuk 3 soorten in 1 nestje :-)
De witmasker krijgt als het een man is pas na een jaar zijn volledig witte kopje,
Als het goed is heeft ie nu ook witte veren met visgraatmotief in zijn of haar staart, als dat zo is weet je zeker dat het een witmasker is want bij een wildkleur zijn die altijd geel.

Groetjes,  Paul

vlek

Hallo Paul.
Dan had ik toch gelijk dat het wel een witmasker is, hier thuis geloofden ze me niet.
Alleen die wie jij voor wildkleur aan ziet heeft geen gele kop.
En hoe moet ik die witte geparelde noemen want de een is geel gepareld en de ander wit gepareld.
Groetjes Karin

Paul

Hoi Karin,
Ik zie dat nu pas die verschillen in kleur van de parels want ik ging ervanuit dat ze beide hetzelfde gepareld waren :-)
Die voorste lijkt me een witmasker geparelde en die achterste een cinamon gepareld denk ik.
Die ene is wel een wildkleurtje alleen word de kop pas na de eerste rui volledig geel als het een man is en als het een popje is blijft het kopje ongeveer zo.
Echt gaaf, je hebt dus 4 totaal verschillende mutaties uit 1 nestje :-)

Groetjes,  Paul

vlek

Hallo Paul.
Echt leuk om precies te weten wat voor kleur ze zijn.
Ik vond het ook al zo bijzonder dat we vier verschillende jongen hadden.
Alleen nou moet ik wel eerlijk vertellen dat de witmasker geparelde een pleegkind is.
De andere drie zijn jongen van een cinnamon vrouw en een witmasker man.
Het pleegkind is een jong van een geparelde vrouw en een wildkleur man (wel met enkele vlekjes in zijn nek).
Deze ouders lieten hem aan zijn lot over en de andere ouders vonden het prima dat hij erbij kwam.
Dus ik vind het ook wel leuk dat ik van die twee ouders ook een witmasker heb.
Dus gewoon een heel mooi bijzonder nestje en dat voor de eerste keer.
Daar ben ik toch wel trots op.
Groetjes Karin

Lique

1 juni 2003, 22:00:07 #5 Last Edit: 1 juni 2003, 22:05:19 by Angelique
[shadow=lightblue,left,300]Hoi,

Ik zie:
links  voor----> wildkleur..... ach, kijk maar op het plaatje, zegt genoeg :D :D

Groetjes Lique
[/shadow]

Speedy

Wow wat leuk joh 4 verschillende uit 1 nestje.

Enne...Angelique, wat heb je dit weer creatief opgelost zo...duidelijker kan het niet....goed hoor.

Groetjes,
Trudie

vlek

Hallo
Nou dat is waar duidelijker kan ik het echt niet krijgen.
En ik ben ook super trots op ons mooie aparte nestje en natuurlijk op alle ouders.
Nou bij zo'n duidelijke foto horen natuurlijk ook de namen bekent te zijn.
De grijs geparelde heet VLEK.
De witmasker heet PUNKIE
De gewone wildkleur heet DROPPIE
En de witmasker geparelde heet FALCO.
PUNKIE en FALCO blijven bij ons wonen.
Groetjes Karin

Lique

Hoi Karin,

Ja, ik had het eerst ook wel anders uitgelegd, maar kwam er toch nog op terug om het op deze manier te doen. Zo is het lekker duidelijker.
Heel erg leuk, dat je er 2 zelf houdt. En natuurlijk ook de 2 mooiste mutaties die er tussen zitten.

Groetjes Lique

ziralioness

Wat een dotjes... en die witmaskers zijn echt het einde....!!!!
Superschattig echt!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Ahum.....wil niet flauw doen hoor...maar.....volgens mij is het een zwart-wit foto :D :D
En is het een bonte....

ziralioness

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

demi

maar hij/zij is wel verschrikkelijk mooi!!!!!

groetjes diana

vlek

Hallo
Dat is een ding wat zeker is, hij is echt prachtig mooi.
Maar natuurlijk mijn kanjers ook.
Ze zijn ook al behoorlijk tam.
Dat komt omdat we ze vanaf de eerste dag al in handen gehad hebben en ook vaak mee naar binnen nemen.
Ze blazen totaal niet meer als we het blok opendoen.
Oh en gisteren is VLEK uit het blok gegaan en hij laat zich nog steeds gewoon pakken dus dat gaat goed.
Groetjes Karin

Mandy

Hoi Karin,

Inderdaad erg gaaf, vier verschillende valkjes uit 1 nestje en ze zijn erg mooi hoor!  ;)
Alleen noem je die grijs geparelde beter; gepareld en die grijze noem je beter; wildkleur. En het is geen cinnamon gepareld, want die is veel zachter van kleur.
Wees maar trots op die knapperds! ;D

En Diane, die foto van die bonte witmasker is heel erg mooi!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl