12 mei 2025, 04:58:45

Eitje kapot

Gestart door louis, 30 november 2005, 18:20:56

« vorige - volgende »

Tara

Als dat popje niet naar het eitje omkijkt, kan je het eitje zo weghalen.
Citaat van: louis op  5 december 2005, 13:21:15

Het popje dat die eitje heeft gelegd broed er niet en heeft ook geen mannetj, dus ik denk ook niet dat ze bevrucht is.
Kan het popje dat wel een man heeft op haar eitjes broeden???

Het gaat toch om dat eitje?

Groetjes, Tara

louis

hoi,

Ik had nog ff een vraagje, kunnen valkjes ook met elkaar paren als ze geen koppel zijn?

Ik zoiets gelezen, dat ze wel eens vreemdgaan, maar mijn popje dat dus geen mannetje heeft kan dus wel dan een bevruchte eitje hebben of niet???

Dat het mannetje van het koppel haar bevrucht heeft, of een ander mannetje

groetjes louis

Tara

Citaat van: louis op  5 december 2005, 13:57:17
hoi,

Ik had nog ff een vraagje, kunnen valkjes ook met elkaar paren als ze geen koppel zijn?

Ik zoiets gelezen, dat ze wel eens vreemdgaan, maar mijn popje dat dus geen mannetje heeft kan dus wel dan een bevruchte eitje hebben of niet???

Dat het mannetje van het koppel haar bevrucht heeft, of een ander mannetje

groetjes louis

Hoi Louis,

valkjes gaan idd wel eens vreemd, maar vaak is dat dat ze eerst paren met één valkje, en dan een ander valkje meer geschikt lijkt voor hun en paren ze met dat andere valkje, en vaak blijven ze ook bij dat andere valkje. Dat heb ik hier ook meegemaakt met Pucky. Hij paarde eerst met Khinja, maar toen Akira er bij kwam, paarde hij met Akira en keek ie niet meer om naar Khinja. Wat ik ook heb is een man, nl. Samoerai, die als een ander koppeltje aan het paren is, ook wil paren, en vaak het popje zou willen 'stelen' terwijl hij zelf ook een popje heeft.

groetjes, Tara

Lillith

Hoi ik ben nieuw hier.
Ik heb een koppeltje waarvan het vrouwtje een nestje heeft.
Nou is er gisteren iets ergs gebeurd toen ik zoals altijd effe ging kijken in het nestblok wat ik om de drie dagen doe zaten het vrouwke en manneke te broeden.
Op het moment dat ik het nestblok terug hang aan een schroef die goed in de muur is geboord valt ie gewoon naar beneden met de vogels erin ik helemaal in paniek met de vogels gaat het nu goed ze zijn van de schrik bij gekomen maar de eitje hebben het niet overleefd alle 4 gebroken.
Nou je kan begrijpen dat ik me hier erg schuldig over voel.
Nu zit het vrouwke gewoon nog te broeden terwijl er geen eieren meer liggen.
Ik maak me zorgen en weet niet wat ik moet doen ze heeft al een keer een nestje gehad maar die zijn niet uitgekomen dit was haar tweede nestje.
Ik vind het echt zo erg wat er gebeurd is dus vandaar dat ik om raad vraag hier.
Groetjes Lillith

Riny

Hoy Lillith
Het is inderdaad jammer wat er is gebeurd maar je deed het niet expres.
Je hebt grote kans dat de pop toch weer nieuwe eitjes gaat leggen.
Hoelang zat ze al te broeden?
groetjes Riny :D

Lillith

ze had 4 eieren die heeft ze alle 4 in 2 nachten gelegd.
Ze zat er pas 7 dagen op minder zelfs als ik me niet vergis.
Maak me een beetje druk om het vrouwke ze is sinds het gebeuren van gisteren nog steeds van slag lustenloos en heel raar ze heeft in 1 keer moeite om van stok naar stok te springen het lukt der wel maar dan valt ze bijna naar voren omdat ze der evenwicht dan bijna verliest.
verder eet ze prima en zie ik niks afwijkends.
Met het manneke gaat het goed nog steeds laten zien wie de baas is als ik in de buurt van de kooi kom.
Groetjes Lillith