12 mei 2025, 15:40:56

Jonge valkje gezocht

Gestart door lolliefant, 30 november 2005, 17:36:30

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Ik heb een valkje gevonden. :)  Ik ben Zaterdag bij de papagaaien kwekerij geweest in Den Haag, en daar hadden zij een paar tamme valkparkietjes.  Ze hadden wildkleur en geparelde cinnamon. 

Ik wou geen wildkleur valkje, maar toen ik binnen kwam was er een wildkleur jonkie, die steeds maar naar me toe kwam vliegen. ;D
De geparelde wou ik graag meenemen, die was heel mooi, maar die beet me gelijk toen hij op mijn vinger zat. Hij vloog ook steeds weg, en ik had geen goed gevoel over dat valkje. 

De kleine wildkleurtje, die kwam steeds bij me zitten, en greep gelijk mijn oorbel om mee te spelen.  Zo schattig.  Ik was gelijk verkocht. EN VERLIEFD... ;)

Nu zijn we thuis, en ik kan me het niet meer voorstellen zonder "Lollie".  Iedere keer als ik langs de kooi loopt, dan komt hij naar me toe. Wij hebben nu al een band.  Leuk he. ;D 

Ik maakt wel binnenkort een foto en zet die op de forum.

Groetjes
Marijke

Bianca

toppie, gefeliciteerd met je nieuwe vriendje!

bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

M.

Ben ik met je eens Natas  ;D

Ik ben begonnen met 1 en heb er nu al 5.
Ook ben ik op zoek naar nr 6, maar het vinden van een jonge valk zit me op dit moment even tegen.
Had er een gevonden die ook goed 5 maand was, en handtam, maar de mensen besloten hem toch maar te houden, nu het zo dichtbij kwam dat hij misschien echt weg zou gaan... Balen voor mij dus, maar ik kijk rustig aan verder..
We redden het nu wel met ons drieen, al vind hij mn vriend nog wat eng.

Lolliepop, welke zaak heb je hem gekocht?
En de naam is leuk en toepasselijk ;)
Zo heb ik 2 grasparkieten overgenomen van iemand, ze heten Vlag en Wimpel :P ;D

En ik wou geen 2e wildkleurvalkje, ik had al een wildkleur, maar toen ik mn jongste bengel zag was ik gelijk verkocht ;D