14 mei 2025, 00:23:24

Naar Australie, Valkparkiet Nemen?

Gestart door Maartje, 10 december 2005, 23:24:30

« vorige - volgende »

Maartje

Hallo,
Ik ben Maartje en ik ben nieuw hier.
Eeh ik ga over 1 maand naar Sydney verhuizen voor 4 jaar. Nou las ik dat daar heel veel Cockatiels voorkomen, Valkparkieten dus. Nou lijkt het mij geweldig om er 2 te hebben! En omdat het weer de beestjes ook mee zit, kan k hem misschien buiten houden. Of niet?

Kan k zoals je soms bij roodstaarten ziet, hem gewoon op zon stok houden. Graag Advies
Groetjes  ??? ???

Riny

Hoy Maartje
Je kunt ze alleen op zo'n stok houden zoals jij zegt als ze geleewiekt zijn.
Maar waarom op zo'n stok je kunt ze toch ook buiten in een voliere plaatsen?
groetjes Riny :D

Maartje

Ik bedoelde met zon stok, eigenlijk zon klimboom :P
Ja dat kan ook

Riny

Hoy Maartje
Ook al hou je ze op zo'n klimboom ,wat natuurlijk heel erg mooi is.
Maar ze zullen weg vliegen.
En zeker als ze soortgenootjs horen .
Groetjes Riny :D

M.

Hoi Maartje.

Ik zou het dier ook niet loslaten, de kans dat hij gaat vliegen is groot..

Daarbij, is het wel verstandig?
Ik kijk nu even vooruit hoor, zeg ook niet dat je het zo zou doen, maar het is een optie die mogelijk is:

je blijft daar 4 jaar, en komt dan weer naar Nederland.
Wat gebeurt er dan met het valkje? Neem je het mee, blijft het daar? Heb je de mogelijkheid uberhaupt om hem mee naar nederland te nemen?
Je zit met quarantines e.d. tenminste neem aan dat dit ook zo gaat met vogels, ook gezien de vogelgriep e.d. Heb je dit er dan voor over?

Je moet dus verder kijken dan alleen vandaag, want er komt dus tegen de tijd dat jij weer hier heengaat wel aardig wat bij kijken. En ik zou het sneu vinden als je een valkje nam, hij aan je went en jij dan zonder hem naar nederland zou gaan...
Dan zeg ik, doe het niet, en wacht tot je hier weer bent...

Heb je de mogelijkheid hem wel mee te nemen, informeer dan vantevoren goed bij dergelijke dingen als douane en vliegtuigmaatschappijen etc, wat de mogelijkheden zijn zodat je over 4 jaar niet voor het blok staat..

Succes met beslissen ;)