6 mei 2025, 09:31:43

Ik gok...Joepie!

Gestart door Roosje, 30 november 2005, 13:46:23

« vorige - volgende »

Roosje

30 november 2005, 13:46:23 Last Edit: 21 december 2005, 16:21:51 by Roosje
Cinnamon bont geparelde lutino's? Hoewel ik het hele witte wit in de vleugels ook wel erg apart vind. En het gele geel ;D

De een is een pop, want die heeft nog parels en visgraatmotief.

De ander weet ik niet, maar ik denk een man die ook gepareld is geweest. Aangezien hij er verder hetzelfde uitziet. Ik ben ook bijna zeker dat ze uit hetzelfde nest komen. Want hoe vaak zie je dit? De één is geringd van 2001 en de ander is niet geringd, maar ik denk dus even oud.

Zou het kunnen kloppen dat de ander een man is die gepareld is geweest of zou het ook nog een pop kunnen zijn. Over gedrag naar elkaar toe kan ik nog niet veel zeggen. Maar ze zijn al lang bij elkaar en nog nooit eitjes gehad. Veel pikken maar ook af en toe kroelen. Ze staan nog in quarantaine dus ik ga alleen 's avonds er even bij zitten tot ze getest zijn. Daarna mogen ze de voilere in.

Kom maar op met die inbreng :D

Ria

Hoi,

Geen idee maar wel heel mooi. Hoe geler hoe beter.

Groetjes,
Ria

Roosje

Hihi dat ze mooi zijn ben ik met je eens :D

Tara

Hoi Roosje,

gewoon cinnamon bont gepareld hoor,
cinnamon bont geparelde lutino's zie je alleen een volkomen gele valk met citroengele vlekjes (de parels). Het bonte zie je niet in grijze mate, soms overwegen gelere vlekken, maar heb ik volgend jaar evt. kans op en dan weet ik meer, maar bij een LUTINO zie je nooit grijs of het is geen lutino meer.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Roosje
Waar heb je die gevonden ,ik vindt ze prachtig.
Zelden heb ik er gezien met zoveel geel.
Groetjes Riny ;D

Roosje

Bedankt voor de info tara!

@ Riny: Marktplaats...! Het was een heel onduidelijke foto en korte advertentie, maar ik had zo'n apart gevoel erbij. Dus meteen gemaild, nummer gegeven en ja hoor, volgende dag werd ik gebeld, ik mocht ze hebben voor 25 euro, inclusief zo'n ouderwetse papegaaienkooi, en nog groot ook! :D En toen ik ze gister eindelijk in levende lijve zag kon ik mijn geluk niet op natuurlijk. Ze zijn in almere in een dierenwinkel gekocht, toen nog eens van eigenaar gewisseld en ik heb ze in lelystad opgehaald. En nu hebben ze bij mij een blijvend goed tehuis :) Ik zal dit al wel 1000 keer verteld hebben ::)

Riny

Citaat van: Roosje op 30 november 2005, 15:40:27Ik zal dit al wel 1000 keer verteld hebben ::)

sorry dat ik zo slecht gelezen heb .
groetjes Riny :D

Roosje

Maakt niet uit, ik vertel het graag! :D

*Esther*

30 november 2005, 21:01:04 #8 Last Edit: 17 februari 2007, 22:20:34 by *Esther*
.

wim roskam

hallo roosje , kan je ook een foto maken als ze allebij gelijk zitten , ik bedoel met de borst naar voren , en dan de pootjes ook op de foto ???????????????? ik ben wachtende , groeten wim roskam . ze zijn wel mooi zeg .

Roosje

30 november 2005, 22:08:17 #10 Last Edit: 30 november 2005, 22:25:56 by Roosje
@ Crosser: Lekker puh :P Haha nee hoor, ik zou met flink rot voelen als ik in jouw plaats stond. Maar dan snap je denk ik ook wel hoe blij ik nu ben :) Voor mij was het ook wel een redelijk eindje rijden, 1,5 uur ongeveer. Maar ik heb het er zeker voor over gehad! Kijk maar af en toe in mijn dagboek, daar meld ik het wel mocht ik jongen krijgen.

@ Wim roskam: Komt voor mekaar!

Roosje

Roosje

wim roskam

beste roosje ik ga voor 2 poppen , sucses , groeten wim roskam .

Roosje

Bedankt! Ik ben benieuwd. Dan zou wel mijn popjes tekort mooi zijn aangevuld. Al kan ik dan niet deze mutatie kweken. Maar dat maakt niet uit. Welterusten ;)