27 april 2024, 19:26:05

Vrouwtjes valkparkieten praten dus ook ^^

Gestart door Gen, 29 november 2005, 07:16:21

« vorige - volgende »

Gen

Ik lag me zondag echt helemaal dubbel :)
Ik zat met mijn zus aan de telefoon en onze valkparkiet was aan het zingen. Dus zei vroeg of ik eventjes de hoorn bij de valkparkiet wilde houden om haar op speaker te zetten om te kijken wat de valkparkiet bij hun thuis zou doen. Dus ik hou de hoorn erbij, onze valkparkiet loopt naar de hoorn, en ineens zegt ze: "kwaggie, kwaggie, kwaggie".
Ik had het niet meer, ik wist echt niet dat ze kon praten en had het helemaal niet verwacht omdat ze een vrouwtje is.
Maar goed.. aan de naam Kwaggie zit ze nu dus vast.. was eigenlijk alleen een bijnaam, maar ze lijkt er wel tevreden mee te zijn :P
Hieronder een opname van haar:

http://fluffski.pwp.blueyonder.co.uk/kwaggiekwaggiekwaggie.wav

Volgens mij probeert ze ook meer woorden te imiteren, maar die haal ik er nog niet uit. Nu is het dus oppassen geblazen wat ik zeg als zij erbij is ;)

Valerie

Ik hoor iets van Kwaggie kom hier. hahaha leukkkk!



Christine

Super lieff maar kent ze de andere valkparkiet dat aan de andere kant van de lijn is?? misschien is het die naam dat ze wil uitspreken of is het die naam niet??

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkje-jacco

29 november 2005, 08:37:29 #3 Last Edit: 29 november 2005, 17:51:28 by valkje-jacco
haha vaag, heb geen geluid op school maar als ik thuis ben zal ik eens luisteren!

aha geluisterd, heel leuk iig ;D en dan op et laatst het bouwvakkerfluitje ;D

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Gen

Kwaggie is haar eigen naam. Oorspronkelijk noemden we allebei de vogeltjes uit het nestje "kwaggen" (dat is een dialect woord voor een naakte jonge vogel) omdat ze zo geplukt werden. Ik kende het woord zelf niet en vond het erg grappig. Sindsdien is het eigenlijk altijd "Kwaggie" gebleven.

Ja het bouwvakkersfluitje had ik al vrij snel aangeleerd, maar dat ging ook altijd heel makkelijk met grasparkieten dus daar keek ik niet zo van op :)

~Natas~

Hoi,

Whahaha leuk hoor.
Dit is inderdaad het begin van praten.
Ze gaan eerst wat woorden mummelen, en dit wordt steeds duidelijker.
Ik zal als ik jou was lekker woorden blijven oefenen, zodat ze dat kan gaan zeggen.
Ik heb zelf ook een pratende valk (man)
Oefenen met korte woorden met veel klinkers erin, dat kunnen ze makkelijk uitspreken.

Valkengroet,

Natas

Riny

Hoy Gen
Dat wordt veel oefenen .
Hopelijk hou je ons wel op de hoogte van de vooruitgang .
Groetjes Riny :D

trienke


Rianne

En je weet zeker dat Kwaggie een pop is? :) Hoe oud is ze? Wel heel leuk!

*Esther*

Hoi
Het kan echt hoor,
ik heb ook een pop.
Die praat niet heel goed maar ze kan ook hele mooi fluitjes maken.
gr Crosser

Roosje

whaha ze zegt het ook echt heel duidelijk. Prachtig!

Gen

Nou hier dan de update van Kwaggie :)

Ze heeft er nog meer woorden bijgeleerd, en ik heb dit keer een webcam filmpje gemaakt.
Op het filmpje kun je ook goed zien dat het een pop is, vanwege die strepen op haar staart toch?

Ik vind het echt zo geweldig, ze zegt het nu de hele dag door :) Volgens mij is er nog meer wat ze probeert te zeggen, maar dat kan ik niet ontcijferen. Ze doet ook onze andere vogel na (een roodrug is dat geloof ik).

Ze is geboren ergens in de zomer van dit jaar, juli denk ik, dus zo oud is ze nog niet :)

Dus bij deze, de wereldpremiere van Kwaggie :P :

http://www.ikwilwatmetjedelen.nl/filmpjes/bekijken_rubriek.aspx?categorie=10&filmpje_id=800


moonwitch (diana)

hoi gen

Super dat filmpje, je kunt het duidelijk horen wat ze zegt.
Hopelijk leert ze snel weer nieuwe woordjes .
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

carco

Schitterend!
Wat een maf beest is dat zeg!!
Groetjes Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hippysuus

Hihihi weet Kwaggie wel dat ze een vrouwtje is??  ;D ;D