4 mei 2025, 18:54:04

Nicky ook witte vlekken in haar nek

Gestart door Shirly, 28 november 2005, 10:03:16

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Ik ontdekte vanmorgen (nooit eerder opgelet) dat Nicky grote witte vlekken in haar nek had. Betekend dat ze ook bont is?

Ze is Cinamon gepareld (en bont factor?)

Groetjes Shirly

Tara

Hoi Shirly,

het hangt er van af of die vlekken kleine vlekjes zijn bij mekaar of echter één tot meerdere grote vlekken (vaak over het lichaam verspreid)

Heb je geen foto van Nicky, dan kunnen we bevestigen of ze split bont of gewoon bont is.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Shirly
Ik denk dat ze dan split is voor bont.
Groetjes Riny :D

Shirly

Ik zal vandaag wat foto's proberen te maken met de webcam. Heb nl geen digitale toestel. En dan zet ik ze morgen erwel op oke?

Groetjes Shirly

Tara

Da's goed,
dat zal heel wat gemakkelijker zijn natuurlijk want vaak is één grote bonte plek al genoeg om te besluiten dat het valkje bont is :).

Groetjes, Tara

Shirly

Hoi,

Even een testje hoor ik heb nl foto's van Nicky en Mila met vlek.

Shit mijn foto's zijn te groot. Hoe kan ik ze kwa kb verkleinen?

Groetjes Shirly

Tara

Hoi Shirly,

heb je geen fotoprogramma's?
Als je het echt niet weet mag je ze mij ook opsturen hoor.

Groetjes, Tara

Shirly

Hoi Tara,

Is goed ..... hihi maar hoe doe ik dat dan?

Groetjes Shirly

Shirly

Help ik heb er een geupload
En nu?

Ik kan ze hier op mijn werk verkleinen.

He doe ik dit?

Riny

Ik ga nu proberen om uit te leggen hoe je verder moet als je de foto verkleind heb.
Het is handig om de foto een goede naam geven, bijv. Shirly_valkjesnaam_6maart.jpg
Dit kan je doen door in mijn afbeeldingen met de rechte muisknop op de foto te drukken en dan naam veranderen (ik weet niet precies hoe het heet in nederlandse versie, maar in het engelsw - rename).
Dit is handig als je de foto makkelijk terug wil vinden.

Als je foto klaar is, kan je hem uploaden. Dit doe je met behulp van knoppie upload bovenaan de valkparkieten site. Dit werkt alleen als je ingelogd ben.
Nadat je op de knoppie heb gedrukt, krijg je een scherm met een lege raampje. Rechts hiervan staat browse. Als je daarop drukt, kan je je foto dus kiezen die je wil uploaden. Staat hij in het raampje, dan kan je dat lange knoppie drukken, daar staat: verstuur het plaatje naar valkparkiet.com.
Dan is je foto upgeload en krijg je een volgende schermpje. Daar staat in een raampje weer: [img] de naam van je foto [img]. Dit is een link naar je foto.
Allerhandigst is om deze link te copieren - druk op het knop eronder, dan wordt de tekst zwart. Dan druk je ctrl toets in, terwijl je die ingedrukt houd, toets je nog letter c. Je kan alle links bijv in een word document bijhouden. Open Word, druk ctrl toets in en letter v. Als alles goed is gegaan, dan zie je dus de link in programma word. Als je die afsluit, dan kan je deze document dus ook opslaan.

Terug naar valkparkiet. Je foto is nu op de server van de site. Dat betekent, dat je hem ook kan vinden op de foto pagina.
Maar jij wil hem natuurlijk in je bericht plaatsten.
Dit is dan al heel erg makkelijk. Je hoeft alleen maar de link die je gecopieerd heb naar je bericht te zetten. Dit kan je met behulp van ctrl+v doen.

dan zie je in het bericht dit:

[img]...foto/upload/...naam van je foto.jpg[img]

Dan is het klaar. Als je dan je bericht verzendt, dan staat de foto gewoon er in.
Veel succes, en ik verheug me op je foto's!
Groetjes Riny :D

Paul

29 november 2005, 10:24:09 #10 Last Edit: 29 november 2005, 10:26:15 by Paul
Hoi Shirly,

Ik heb toen zelf een stukje geschreven hoe het verkleinen gaat met Irfanvieuw dat kan je gratis downloaden.
Met Paint kan het ook dat zit standaard in windows maar dat gaat minder makkelijk vind ik.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,5821.0.html
Hier staat nog een stukje wat Peter schreef over het uploaden dat is ook erg duidelijk met plaatjes.

Groetjes, Paul

Shirly

Hoi kenners,

Nou hier komen ze dan. Wat denken jullie?

Dit is Nicky op de stoel

En dit is mila

En Nicky weer

En nog eens nicky

Wat denken jullie?

Groetjes Shirly

Tara

Dag Shirly,

volgens mij is het gewoon split bont :).
Dit omdat het maar kleine vlekjes zijn, maar natuurlijk blijft Nicky héél mooi!

Groetjes, Tara

Shirly

jaaaaaaaaaaaaaa wat een scheetjes he? Ik ben echt verslaaft aan ze. hihi

Groetjes Shirly