Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 10 Februari 2012, 09:07:28
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Nieuws over Valkparkiet.com (Moderator: Peter)
| | |-+  Foto's verkleinen voor op het forum
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print Omlaag
Auteur Topic: Foto's verkleinen voor op het forum  (gelezen 5511 keer)
Paul
Gast

Foto's verkleinen voor op het forum
« Gepost op: 4 Juni 2004, 01:54:31 »

Hallo Allemaal,

In navolging van de handleiding om foto's op het forum te zetten is hier een beschrijving om de foto's te verkleinen en ze precies de goede maat te geven :-)
Als je ze zo uit de camera hebt zijn ze te groot en je kan ze niet op het forum zetten dan.
Ik heb zelf gekozen om het met een gratis programma te doen dat werkt heel simpel en erg goed.
Het programma heet Irfanvieuw en je kan het gratis krijgen op de homepage van de maker.
http://www.irfanview.com/

Je kan zelfs de nederlandse taal er in zetten standaard is het engels en ik heb er het nederlandse file bij opgehaald.
Hier komt de uitleg:

Start eerst Irfanvieuw op.
Klik dan links bovenaan op bestand en dan openen.
Je krijgt dan het volgende venster:

Ga naar de map waar je plaatje staat klik dat een keer aan en kies dan openen.
Als het goed is springt dan de foto die je wilt verkleinen in je beeld.

Klik daarna bovenaan op afbeelding en kies dan formaat wijzigen zoals je hieronder ziet:

Je ziet dan een venster waar de huidige maten van de foto in staan zoals hieronder:

Zorg dat het vakje "nieuw formaat" in aangeklikt maar als het goed is dan is dat standaard groen.
Je hoeft maar twee getallen in te vullen dat zijn de breedte en het aantal DPI (puntjes per inch)
Bij de breedte vul je in 425 dat komt overeen met 15 cm breed.
Bij DPI vul je in 72 als dat er al staat hoef je dat niet te veranderen.
Als de twee getallen zijn ingevuld klik je op OK.

Nu is de foto verkleind en kan je hem opslaan.
Kies links bovenaan bestand en dan opslaan als zoals op onderstaand plaatje.

Je vult bij bestandsnaam de naam in die de foto moet krijgen.
Geef hem een speciale naam met bijvoorbeeld de datum erin zodat er nooit twee foto's komen met dezelfde naam op het forum.
Zorg er ook voor dat in het vakje "opslaan als" jpg-jpeg bestanden komt te staan dat is het beste voor op het forum.
Kies nu Opslaan en de foto staat verkleind in je computer en je kan hem naar het forum uploaden.
Het venstertje met opslagopties rechts daar kan je gewoon alles zo in laten staan en daar gewoon niets aan doen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd maar mochten er nog vragen zijn kan je me altijd een berichtje sturen.
Veel verkleinplezier  Smiley

Groetjes, Paul
marianca.
Gast

Re: Foto's verkleinen voor op het forum
« Antwoord #1 Gepost op: 4 Juni 2004, 02:34:11 »

Hallo paul,

Nah,complimentje Wink.Je mist echt je beroep hoor Smiley.Deze gaat ik morgen uitproberen,ben heel benieuwd.
Nu zal het me niet lukken,ben net een chineesje nu,moe van het vroege op en werken en forum lezen etc Cheesy Cheesy.

groetjes
marianca
Stijn dc
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juni 2004, 10:16:02 »

hoi

mooi werk hoor paul, ik moet zegge ndat ik het programma nite kende. Ik verklein mijn foto's met het gratis programma Xnview. Dit werkt ook prima, en je hebt maar 1 klik nodig Smiley

SDC:D
Joyce28
Gast

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Juni 2004, 13:05:19 »

Hoi Paul,

Met IrfanVieuw werkte ik dus al een hele tijd,en moet zeggen ik ben blond,maar dat lukt me wel  Grin
Maar al ik hem zo bekijk,heb ik hem toch iets anders,maar het komt op hetzelfde neer Wink
Suzanne
Valkparkiet

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Juni 2004, 13:39:40 »

Hoi,

Ik gebruik Microsoft Photo Editor. Daar mee gaat het ook heel goed  Smiley

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.
boezempje
Gast

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Juni 2004, 16:43:21 »

hoi

mooi werk paul Wink
en het klopt het is heel makkelijk.
dank je voor de uitleg Wink
Paul
Gast

« Antwoord #6 Gepost op: 5 Juni 2004, 03:07:04 »

Joyce schreef:
Citaat
Hoi Paul,

Met IrfanVieuw werkte ik dus al een hele tijd,en moet zeggen ik ben blond,maar dat lukt me wel  
Maar al ik hem zo bekijk,heb ik hem toch iets anders,maar het komt op hetzelfde neer

Hoi Joyce,

Heb je misschien een oudere versie of heb je de nederlandse plugin niet erbij opgehaald?
Dit is een van de laatste versies die heb ik pas opgehaald.

Hoi Stijn,

Er zijn zeker zat andere programma's waar het mee kan maar hier kan je wel heel mooi het aantal pixels in opgeven zodat je hem precies op de maat krijgt die je wilt.
Sommige programma's verkleinen wel maar de maat die de foto word is dan altijd even afwachten.

Hoi Esther,

Fijn dat het gelukt is :-)
Heb je het ook met Irfanview gedaan volgens de uitleg?
Ik vind het in elk geval wel een handig programma en het is simpel dat is ook belangrijk voor velen.

Hoi Suzanne,

In windows XP zit die photo editor wel maar als je nog windows 98 hebt geloof ik niet dus voor velen hebben ze een appart programma nodig en dan is dit wel makkelijk :-)
Er zijn vele programma's die het kunnen en je moet gewoon gebruiken wat je zelf het fijnste vind.

Groetjes, Paul
Joyce28
Gast

« Antwoord #7 Gepost op: 5 Juni 2004, 08:57:46 »

Hoi Paul,

Ik weet niet of ik een oudere versie heb.Ik ga naar bureaublad en klik IrfanVieuw aan.Dan ga ik linksboven naar een foldertje zodat ik kan bladeren,klik de desbetreffende foto aan,ga naar Image,dan naar Resize en verklein of vergroot de foto,klik op de discette linksboven en dan word de foto opgeslagen

Maakt verder niet uit hoor,ik dacht ik vertel je even hoe ik het doe  Cheesy  Wink
Suzanne
Valkparkiet

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #8 Gepost op: 5 Juni 2004, 13:05:41 »

Citaat
Joyce schreef:

Hoi Suzanne,

In windows XP zit die photo editor wel maar als je nog windows 98 hebt geloof ik niet dus voor velen hebben ze een appart programma nodig en dan is dit wel makkelijk :-)
Er zijn vele programma's die het kunnen en je moet gewoon gebruiken wat je zelf het fijnste vind.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, want ik gebruik idd XP Pro. Dus zou het niet weten hoe het zit bij andere Windows versies.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.
Paul
Gast

« Antwoord #9 Gepost op: 5 Juni 2004, 16:07:01 »

Hoi Joyce,

Ik denk dat het van jou er ongeveer zo uitziet:

Ik heb de werkbalken uit staan dan ziet het er gelijk een stuk minder ingewikkeld uit voor de meeste.
Maar dat is gewoon aan te zetten door alt, shift en de T tegelijk in te houden voor degene die dat makkelijker vind.

Groetjes, Paul
marianca.
Gast

« Antwoord #10 Gepost op: 5 Juni 2004, 16:30:01 »

Hallo paul,

Wilde gister al en dus vanmorgen ook Infra downen.Maar nu als ik versie 1 of 2 doe van talen komt er een scherm dat ik moet gaan betalen :-/,Doe ik iets verkeerds dan.Moet ik de volgorde anders doen of wat :-/

groetjes
marianca
Paul
Gast

« Antwoord #11 Gepost op: 5 Juni 2004, 16:39:21 »

Hoi Marianca,

Je moet eerst Irfanview ophalen dat is de standaard versie en dan kan je het nederlandse file hier ophalen:
http://irfanview.tuwien.ac.at/lang/nederlands.zip

Het programma zelf kan je hier ophalen en de versie aanklikken die je nodig hebt aan de rechter kant.
http://www.tucows.com/preview/194967.html

Ik heb nergens gelezen dat dat geld kost hoor :-)
Het is freeware en dat is gratis :-)
Ik hoor wel als dit ook niet lukt.

Groetjes, Paul
marianca.
Gast

« Antwoord #12 Gepost op: 5 Juni 2004, 18:06:07 »

Hallo paul,

Nou,lukt dus niet.Alhoewel..heb infra maar de nederlandse taal niet.Als het bijna klaar is met downloaden valt het weg en dan krijg je die witte pagina die zegt....kan pagina niet vinden.Ben naar tijdelijke map gegaan,heb wel wat gevonden maar kom er geen wijs uit.Mijn pc gaat vandaag sowieso heel traag,krijg soms valkparkiet niet,forums gaan langzaam open,opent soms mijn beginpagian van skynet niet....gooi hem maar uit het raam denk ik Cheesy Cheesy.
Manneke kan me niet helpen is dagje naar luxemborg,peppie heeft een ei gelegd en ik was daarna helemaal hotel de botel...nou,wat wil een mens nog meer Cheesy Cheesy.

zal het zo nog eens proberen..of jij moet met een oplossing komen...ondewrtussen ben ik tussendoor ook nog het huishouden aan het doen,valkenfamilies aan het verzorgen..niet vergeten mijn dogssss Cheesy Cheesy.
Goh,wat kan een dag,als je van 5.45 uur op bent toch opwindend zijn Cheesy Cheesy.

groetjes
marianca
Paul
Gast

« Antwoord #13 Gepost op: 5 Juni 2004, 18:16:44 »

Hoi Marianca,

Hier even de nederlandse uitleg hoe je de taal installeerd.

1) Zoek IrfanView map op de computer die zal staan in c:/windows/program files/irfanvieuw

2) Maak in de IrfanView map een nieuwe map aan die je  "Languages" noemt

3) Unzip alle bestanden van het language ZIP file naar de map "Languages"

4) Start IrfanView , ga naar menu: "Options->Change Language" en kies de nederlandse taal.

Je kan het taal bestand ook even van mijn server af halen.
www.amsterdam.demon.nl/valkparkiet.com/nederlands.zip

Misschien gaat dat makkelijker.

Groetjes, Paul
marianca.
Gast

« Antwoord #14 Gepost op: 5 Juni 2004, 18:25:21 »

Hallo paul,

Is bezig met...controleren werkmap..werkmap bijwerken..en dan staat er onder een blokje met...Nederlands is een wees en is niet bijgewerkt...jaja...dadelijk ontploft de computer Cheesy Cheesy.Dus,ik denk dat niet alles is gedownd...ben nog eens bezig.Hou je op de hoogte.

groetjes
marianca
Pagina's: [1] 2 3 Print Omhoog 
« vorige volgende »