14 mei 2025, 13:01:03

Kamervoilere

Gestart door Shirly, 25 november 2005, 11:53:00

« vorige - volgende »

Shirly

Hallo,

Ik wil graag een kamervoilere. Ik heb er al een gezien van 95x70x170. Hoeveel valkjes kunnen daar in?

Groetjes Shirly

O ja houden valkjes nu van een hoge kooi (ivm klimmen) of van een breede kooi ivm  vliegen?

Paul

Hoi Shirly,

Voor valkjes is de breedte belangrijker dan de hoogte.
Als je valkjes regelmatig los mogen kunnen er denk ik een stuk of 6 in die volliere.
Maar als ze alleen in de volliere zitten en er nooit uitkomen dan word normaal 1 vierkante meter per valkje gerekend.

Groetjes, Paul

Shirly

??????Zo veel??  ???

O wist ik niet.
Ja ze mogen er dan uit s'morgens 20 min en s'avonds als ik thuis ben ook nog 1,5 tot 2 uur en in het weekend 8 uur op zo'n dag.

Dus wat denk je?  :-\ kan ik er dan ook 6 houden of is 4 dan beter?
Ik hoor het wel

Groetjes Shirly

Paul

Hoi Shirly,

Hoeveel er in een volliere kunnen daar denkt iedereen anders over de een zal zeggen 4 en de ander 6.
Hoe meer ruimte ze hebben des te beter natuurlijk maar er zijn mensen met een kleinere kamervolliere die er 5 in hebben en dat gaat prima als ze er maar regelmatig een tijdje uit kunnen om de vleugels te strekken.
En 97x70 is best een groot oppervlak dus 6 zou kunnen zou ik zeggen.

Groetjes, Paul

Shirly

Bedankt voor je info .... ik ga er zeker nog goed over nadenken. Ik wil zo wie zo eerst tot januari wachten zo dat ik er zeker van ben dat ik het niet inpulsief ga doen.

Groetjes Shirly

Karin

Ik zou het op 4 houden. Niet alleen omdat ze dan lekker de ruimte hebben, maar ook omdat ze dan makkelijker tam te houden zijn. Ik zou er steeds met één beginnen en er dan na een maand of 1 1/2 - 2 de volgende erbij enz. Zo kun je ze allemaal voldoende tam krijgen / houden.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Agnes

Hoi Shirley,

Ik heb ook zo'n voliere.
Ik heb er nu 3 valkjes in, maar mijn eindaantal zal 4 zijn, dat vind ik voor mezelf wat overzichtelijker.

Ze willen toch allemaal zo hoog mogelijk slapen, en met vier op een rij hebben ze ruimte zat. ;D

Wel denk ik er aan om een soort raam van plexiglas in het dak te maken, want nu is het wel erg donker. Er is nl. geen lichtinval van bovenaf.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Shirly

:D  :D Hoi allemaal,

Super bedankt voor de tips ik denk dat ik het inderdaad dan bij 4 houd.

Groetjes Shirly