18 juli 2025, 15:18:58

Pop legt geen eieren

Gestart door Rob S, 22 november 2005, 19:51:36

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Tara,

Ja ik heb geen flauw idee hoe dat bij valkparkieten gaat, dit is mijn eerste koppeltje. Ik weet alleen hoe het gaat bij grasparkieten en zebravinken. Maar het is fijn om te horen dat het geen kwaad kan ;)

Groeten Rob

marilyn

hoikes

héééééééééé het 3de eitje  :D proficiat maare ik denk dat je een probleem hebt ze  :-\ het klopt niet meer je titel " pop legt geen eieren "  :P hahahahaha en nu maar hopen dat ze bevrucht zijn  ;)

groetjes marilyn

Rob S

Hey Marilyn,

Ja ik hoop echt dat ze alledrie bevrucht zijn, en de eitjes die misschien nog volgen. En ik heb de titel al aangepas ;D ;)

Groeten Rob

Marjon

Hoi Rob!

Wat goed om te lezen dat het nu eindelijk gelukt is!
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je binnenkort kunt genieten van drie (of meer??) kleine pluisjes.

Groetjes,
Marjon

Rob S

Hoi Marjon,

Ja ik ben ook heel blij dat ze nu eindelijk eitjes hebben. En we zullen zien of ik inderdaad kan gaan genieten van kleine pluisjes, lijkt me erg gaaf. Ook wil ik dan een jong valkje tam gaan maken. Lijkt me ook super. En natuurlijk wordt dat dan het eerste valkje wat geboren wordt.

Groetjes Rob

Rob S

Hoi allemaal,

Het 4e eitje is er sinds gisteren ook. Het broeden gaat ook heel mooi. Alleen het jaloerse mannetje wil nog altijd bij in het broedblok. Hij probeert dit gelukkig alleen overdag en wordt er dan altijd uitgejaagd door het mannetje wat dus overdag broedt.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Ik hoop dat je mooie jonkie's krijgt.
We leven allemaal met je mee.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes rob

gelijk heeft het broedende mannetje dat hij de ander eruit jaagt hihihihihi hij beschermd zijn kroost hé  ;) veel succes met je nestje

groetjes marilyn

Tara

Hoi Rob,

misschien is er een mogelijkheid om het jaloerse mannetje apart te doen? Of niet?

Alvast gefeliciteerd met je vierde eitje, spannennnnnd!!

Groetjes, Tara

Rob S

Hoi allemaal,

Hoelang broedden valkparkieten eigenlijk? Ik meende dat het altijd 21 dagen was of niet?

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Meestal zo rond de 21 dagen .
Het ligt er eigenlijk ook aan wanneer ze echt begonnen zijn met broeden.
Maar laat zeker de eitjes een dag of 5/6 langer liggen.
Ze gaan er van zelf wel van af.
groetjes Riny :D

Rob S

Hoi Riny,

Als ik er dan vanuit ga dat het eerste eitje gelegd is op 29 november moet er dus vandaag 1 uitkomen, als ze bevrucht zijn. Of moet je pas beginnen met tellen wanneer ze begonnen zijn met broeden?

Groeten Rob

marilyn

hoikes rob

je kunt pas beginnen tellen wanneer ze beginnen met broeden
dus zal het niet vandaag zijn denk ik maar binnen enkele dagen  ;)

groetjes marilyn

Rob S

Hoi Marilyn,

Ze begonnen al vrij snel met broeden, dus ik denk dat er inderdaad binnen een paar dagen de eieren uit zullen komen. Als ze bevrucht zijn. Haha misschien krijg ik wel een kerstkindje :P

Groeten Rob ;D

marilyn

hoikes rob

ja als ze vrij vroeg zijn begonnen met broeden dan kan het best zijn dat je een kerstdonsje hebt  :D ik hoop het in elk geval dat zou dan een heel speciaal moment zijn hé

groetjes marilyn