Nicky & Mila mannetje of popje?

Gestart door Shirly, 22 november 2005, 12:52:37

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Nicky & Mila zijn allebei bijna 6 maanden. Maar ze hebben allebei de grote rui nog niet gehad. Ze hebben allebei dus ook nog parels. Nicky is cinamon gepareld en Mila is wildkleur gepareld. Maar kan je ook nog op een andere manier uitzoeken wat voor geslacht ze hebben of echt alleen maar na de rui?

Gr Shirly

Rianne

Hoi,

als je de kleuren en splitten van de ouders weet zou je het kunnen berekenen. :)

Shirly

????????????????????  ???  ???  ???  ???  ???  ??? ??????????
Sorry , maar nu voel ik met echt een leek...
Als ik wat weet?

En hoe kom ik daar achter?

Shirly :-\

Tara

Hoi Shirly,

weet je wat de ouders zijn van jouw valkjes?
Dan is het een stuk makkelijker.

Groetjes, Tara

Shirly

Hoi,

Nou ik heb de mensen die ze gekweekt hebben een mail gestuurd of ze me de soorten kunnen mailen dus ik moet het even afwachten.

Ik kom hier dus nog op terug.

Gr. Shirly

Shirly

De ouders van Nicky zijn :

Vader: Bont
Moeder: Cinamon gepareld

Het zusje van Nicky is: witmasker, cinamon gepareld met een bont factor

Kan iemand hier iets mee?

Tara

Citaat van: Shirly op 23 november 2005, 12:56:37
De ouders van Nicky zijn :

Vader: Bont
Moeder: Cinamon gepareld

Het zusje van Nicky is: witmasker, cinamon gepareld met een bont factor

Kan iemand hier iets mee?

Nicky is dus cinnamon gepareld, ja tuurlijk zijn we hier iets mee, we kunnen al heel wat meer verrichten.
De paps van Nicky moet in elk geval split zijn voor cinnamon en gepareld, omdat de mams van Nicky dit anders niet zou kunnen doorgeven als zichtbare mutatie, een split is dus een mutatie die een valkje in zich heeft. Daar er 'n witmasker uit kwam, moeten beide ouders nog even split zijn geweest voor witmasker ook, of er zou geen witmasker uit zijn gekomen.

Dit is het  resultaat, en zo zouden de ouders van Nicky moeten zijn:

Ouders:
Vader=Bont split voor Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split to Bont
25.0 % Witmasker split to Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split to Bont
25.0 % Witmasker split to Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont

Het jammere is, dat we nu nog steeds niet weten of Nicky een man of pop is, omdat dankzij de moeders mutaties, we van mannelijk én vrouwelijk geslacht cinnamon geparelde jongen kunnen verwachten.

Heb je niks van Mila? Of ken je daar geen ouders van.
In elk geval, misschien kan een foto heel wat helpen?

Groetjes, Tara

Shirly

Op het mailtje van de ouders van Mila moet ik nog reactie krijgen ze komen niet van dezelfde kweker.

Ik vind het maarmoeilijk met dat split enzo. Heb ook al op mutaties gekeken maar blijf het moeilijk vinden. Misschien komt het nog wel dat ik het ga snappen hihi.

Maar zodra ik de gegevens van Mila heb dan mail ik het weer door.

gr. Shirly

Shirly

Helaas de andere kweker waar Mila vandaan kwam weet niet meer wie de ouders waren ze had 30 baby's die dag uit het hok gehaald omdat het buiten te warm zou zijn geweest.

Geen info over Mila dus. Maar zodra ik een foto heb van ze dan zal ik hem op de site zetten.

Tara

Citaat van: Shirly op 23 november 2005, 13:44:07
Helaas de andere kweker waar Mila vandaan kwam weet niet meer wie de ouders waren ze had 30 baby's die dag uit het hok gehaald omdat het buiten te warm zou zijn geweest.

Geen info over Mila dus. Maar zodra ik een foto heb van ze dan zal ik hem op de site zetten.

Da's goed :).
Vaak kan men ook zien aan de parels wat het valkje is, ik heb vaak jongen van mijn koppels waarvan ik heel mooi kan zien wie 'mannelijke parels' en wie 'vrouwelijke parels' heeft.

Groetjes, Tara

Shirly

en wat zie je dan precies?

Zijn ze dan donkerder of juist lichter. Of kleiner of grotere.

Tara

Nee het is eerder de structuur van de parels, maar het is niet echt vertrouwend om daar vanuit te gaan, ik weet gewoon met mijn koppeltjes sneller wat ze geven en hoe de mannelijke parels bij mijn jongen er uit zijn en de vrouwtelijke parels.

De mannelijke zijn bij mij vaak in mindere mate aanwezig (niet altijd!!) en vaak korter dan vrouwelijke.

Mijn Sergio (man) heeft heel veel parels dan, maar ze zijn een stuk korter en kleiner dan nichtje Ukkie, een popje, die ontzettend grote parels heeft.

Jongen van Malaia, cinnamon geparelde jongen, de mannelijke zijn zeer snel herkenbaar aangezien ze iets hebben in hun kopje wat typisch mannelijk is, het is vreemd om uit te leggen. Ook de parels zijn totaal anders, net zoals bij Sergio en Ukkie is het zo. De vrouwelijke jongen bij Malaia zijn zeer lang gepareld en zeer geel, precies bont.

Groetjes, Tara

Shirly

lastig inderdaad. Maar zodra ze de 1e grote rui (7mnd toch) hebben gehad dan moet het heel duidelijk te zien zijn toch?

Die van mij zijn nl 6 mnd.

Tara

Hoi,

Sergio is nu ook toch al bijna een half jaar, en aan hem is nog niks te zien, maar hij's wel honderd procent zeker weten een mannetje, aangezien dat ook nog eens is bewezen door de ouders hun mogelijke nakomelingen.

Groetjes, Tara

Shirly

Maar heeft sergio zijn rui al gehad dan?

die van mij moeten nog ruien