3 mei 2025, 04:55:19

Aangestoken door het valkenvirus

Gestart door Rossi 46, 13 oktober 2005, 16:02:39

« vorige - volgende »

Bianca

staan de kooien nu gewoon tegen elkaar?
Ook al heb je dan maar één kamer je zou ze dan allebei aan een ander uiteinde van de kamer kunnen plaatsen, maar dat is achteraf gel*l.
Als dus de kooien nu al tegen elkaar staan dan kun je ze tegen die tijd het beste een paar keer laten wennen aan elkaar buiten de kooi.
en om het daarna nog mooier te doen kun je het beste de oude vogel bij de nieuwe in de "nieuwe" kooi doen omdat de oudste de omgeving al goed kent is dat zijn voordee,l en de jongste kent zijn eigen kooi al dus dat is zijn voordeel, zo verdeel je het een beetje en is de nieuwe niet helemaal de indringer.
na een poosje kun je ze dan samen in de kooi plaatsen waar je ze uiteindelijk in wilt hebben.

Ik hoop dat je het allemaal een beetje begrijpt :D

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

CitaatHoe lang duurt het over het algemeen voordat de 2 valkjes elkaar accepteren?

Hoi Rossi,

Dat ligt er helemaal aan of het klikt.
Ik had een nieuw mannetje wat aan was komen vliegen bij iemand en die was binnen 5 minuten stralverliefd op een popje hier en die zijn niet bij elkaar weg te krijgen zo close.
Het blijft dus altijd een beetje geluk en wat je doet als je ze langzaam bij elkaar zit is een beetje aan elkaar opdringen maar dat lukt ook wel meestal alleen de ene keer een paar dagen en soms weken.

Groetjes, Paul

Rossi 46

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Druk druk druk met de valkjes bezig.

Het gaat goed met m´n nieuw vakje. Alleen tussen oude en de nieuwe botert het nog niet zo goed. Het nieuwe valkje wil wel naar het oude valkje maar deze vlucht steeds. Blaast en pikt ook van zich af. Geen ruzie hoor. Ook willen ze nog weleens op de ander z´n rug landen. Heeft dit een speciale betekenis?

Moet ik gewoon nog geduld hebben of..........

groeten jack

Riny

Hoy Jack
Ik denk inderdaad nog even geduld hebben.
Bij mij hebben ze elkaar nog altijd geaccepteerd op een stel na.
Maar doordat wij zo'n grote voliere hebben hoeven ze elkaar ook niet tegen te komen als ze niet willen.
Ik hoop voor jou dat het tij snel keert want dit is niet leuk.
Groetjes Riny :D :D :D

Rossi 46

Dat is soms wel moeilijk hoor. Want je wilt niets liever dat de 2 gelukkig met elkaar zijn. Als ik bijvoorbeeld 1 valkje aan het kroelen ben wordt de andere daniet jaloers?? Natuurlijk probeer ik ze beide evenveel aandacht te geven.

En als de oudste bijvoorbeeld de jongste pikt of er rottig tegen doet, kan ik de oudste dan voor een paar minuten in de kooi stoppen. Of zal dit alleen maar averechts werken.

groeten Jack

Riny

Hoy Jack
Dat zou ik niet doen er eentje terug in de kooi zetten.
Probeer eens om met hun samen bezig te zijn ,en als er dan een vervelend gaat doen ze proberen af te leiden met iets anders.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Rossi 46

Hoi,

Als ze er beide uit zijn dan zitten ze allebei bij me. De jongste zoekt wel toenadering alleen de oudste weet soms dan niet hoe snel hij ervandoor moet gaan. Meestal blijft ie ook zitten en maar begint ie te blazen of te happen naar de pootjes.. De nieuwe bijt ook wel van zich af.

Dus als de oudere dat doet, dan moet ik hem afleiden met iets anders. Ik zal het proberen.

Riny

Hoy Jack
Zorg anders eens als ze bij je komen zitten dat je bv een stengel trosgierst of een soepstengel ,iets waar ze op kunnen knabbelen bij je hebt.
Dan hoop ik dat ze zo druk daar mee doende zijn dat ze vergeten om elkaar te pikken.
Misschien vertonen ze dit gedrag wel uit angst.
Konden ze maar praten dat zou veel gemakkelijker zijn voor ons.
Groetjes Riny :D :D :D

Rossi 46

15 november 2005, 13:15:55 #23 Last Edit: 15 november 2005, 16:33:50 by Rossi 46
Hoi,

Mijn 1e valkje is in de rui. Kan het zijn dat hij daarom ook een beetje zo reageerd op het nieuwe valkje. Omdat hij nu niet zo lekker in z´n vel zit.

groeten Jack

Riny

Hoy Jack
Als een valkje in de rui is voelt die zich niet altijd even lekker ,maar volgens mij veroorzaakt dat niet dit gedrag.
Groetjes Riny :D :D

Rossi 46

Hoi,

Hier weer een vraag van een 'leek'  :P

Kan ik de valkjes voor een paar minuten tot een half uur bij elkaar in de kooi doen of raden jullie mij dit af.

groeten uit het hoge noorden  ;D

Jack

Riny

18 november 2005, 15:51:42 #26 Last Edit: 18 november 2005, 16:01:44 by Riny
Hoy Jack
Als ik jou was zou ik het aan de valkjes zelf overlaten.
Laat de kooi open als ze vrij zijn en wacht af wat er gebeurt.
Groetjes Riny :D

Rossi 46

Hoi,

Het gaat ietsjes beter tussen de beide valkjes. Er zit vooruitgang in om zo maar te zeggen  :)

Alleen ik vindt het wel allemaal erg lang duren hoor. Maar ik heb geduld. (ik zal wel moeten  :P)

groeten Jack  :)