9 mei 2025, 18:14:31

kale valken

Gestart door Paul, 3 november 2002, 06:05:33

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Ellen,
Het mannetje is heel erg mooi geworden maar het vrouwtje werd vooral tijdens het broeden denk ik nog steeds wat gepikt en heeft nu nog een kaal nekje helaas.
Maar je ziet haar nu wel een stuk opknappen gelukkig.
Ze zijn echt niet ongelukkig hier nu want ze hebben ook een nestje gehad ondertussen en dat doen ze alleen als ze zich fijn voelen :-)
Een gestreste vogel zal nooit een nest grootbrengen lijkt me.
Ze zijn trouwens wel heel erg gek op elkaar want ze zitten altijd naast elkaar en wijken geen minuut van elkaars zijde :-)
In elk geval kunnen ze nu ook weer een beetje vliegen want dat konden ze eerst helemaal niet en nu kunnen ze toch weer op eigen gelegenheid in de kooi komen :-)
Als je interesse hebt kan ik van de week wel even een foto van ze maken dan kan je in elk geval zien hoe het mannetje is opgeknapt :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

Goh Paul,

dat doet me goed te horen. En wat leuk dat ze inmiddels
weer een klein beetje kunnen vliegen.
Ben benieuwd naar de foto, als je die kan plaatsen tenminste.
Ze hebben denk ik te veel meegemaakt samen om elkaar
niet meer op te zoeken. Volgens mij zullen ze altijd wel
naar elkaar toe trekken.
Geluksbibsen dat ze bij jullie terecht zijn gekomen.
Gr. Ellen.

Barbara

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze er nu uit zien! Kom maar op met die foto!

Paul

Hoi Ellen en Barbara,
Helaas is vandaag mijn digitale camera er definitief mee gestopt  :(
Maar ik heb nog wel voor die tijd 1 foto kunnen maken van het tweetal.
Het mannetje die zit heel mooi in de veren daar is niets speciaals meer aan te zien maar het popje heeft nog wel een hele kale nek maar een hoop andere veren zijn wel al een stuk verbeterd gelukkig.

Deze foto is vandaag genomen maar zal als ik mijn andere camera heb er weer een paar maken.
Ze hebben het in elk geval wel naar hun zin dus zielig zijn ze niet hoor gelukkig :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

Hoi Paul,

Dat ziet er tien keer beter uit. Lief hoor zo saampjes.
Lekker opgeknapt weer.
En als ik je uitleg over "wild " en "bont" goed gesnapt heb,
zit ik dus nu naar een "wildkleur" mannetje te kijken.  :)

Gr. Ellen.

Mandy

Ja Paul, ze zien er goed uit hoor! ;)
Wel jammer van dat nekje van die lutino, maar dat komt wel weer goed, dat groeit gewoon weer terug aan.

En Ellen, helaas, maar je kijkt naar een bonte valk (links) en die andere is een lutino (rechts). Een wildkleur valk heeft een gehele grijze verendek, behalve de kop die is dan geel (bij een man, bij een pop een beetje geel) en met rode wangen. En alleen op de vleugel loopt een witte streep. Je ziet een wildkleur ook hier op de linkerbalk op de bovenste foto (de linkse). Een bonte valk heeft zoals de naam al zegt allerlei kleuren door elkaar; een bonte boel! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Jaja.................stom, stom, stom.
Ik heb het verkeerd getypt. Ik bedoelde ook "bontevalk".
Sorry.................................

Ik zelf heb "wildkleur"....................!
Moet zeggen, dat ik bonte ook heel mooi vind eigenlijk.

Gr. Ellen.