11 mei 2025, 09:48:38

Nicky & Mila

Gestart door Shirly, 21 november 2005, 11:22:53

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Tja hoelang gaan ze eruit.
Nou s'morgens 20 minuten tot 30 minuten
en s'avonds 2,5 uur momenteel.
Dan nog in het weekend practisch de heledag.
Dus wat denken jullie?

Moet ik het bij 2 houden of kan er nog wel 1 of 2 bij?

Hier trouwens nog wat foto's:

Nicky & mila op de kooi

dit is mila

en dit is NIcky

Hihi dit zijn mijn visjes...

En dit mijn andere 2 schatjes... Nijn (de bruine) en marmer (de zwart/wit)

Eerlijke beestjes. Ze gaan ook echt super met elkaar om. Marmer is heel nieuwsgierig naar de valkjes en de valkjes worden ook steeds minder bang voor haar. Dus dat kan nog een leuke/grappige vriendschap worden tussen die 3. Nijn heeft niet echt veel interesse in de valkjes, maar misschien komt dat nog.

Nou tot morgen maar weer. Ik ga slapen moet morgen weer om 6.15 uur uit de veren.

Groetjes
Shirly en de rest

Shirly

hai ben ik weer.
Ik had toch nog wat te vertellen.

Afgelopen weekend liep ik heel erg te dubben over het feit of ik Mila zou kortwieken ja of nee.
Ik wilde het eigenlijk niet omdat Nicky van kleins af aan ook gekortwiekt was en ze daardoor een neerstortend vliegtuig werd (nu overigens kan ze prima vliegen)

Maar Mila kon altijd vliegen (niet gekortwiekt) en heeft bij mijn ex ook nooit een opvoeding gekregen.
Omdat ik s'avond best laat thuis ben wil ik ze persee s'morgen ook nog even uit de kooi halen om wat beweging te geven. Maar ja Mila maakte dat nogal moeilijk omdat ze er een spelletje van maakt om terug in de kooi gezet te worden. Ik was soms wel 10 minuten bezig en soms ben ik al een beetje laat en kan dat dus gewoon niet.
I.p.v. dat het minder werd, werd het steeds erger en niets hielp. Dit weekend begon ik er dus serieus over te denken om haar te kortwieken. Ze in nu 6 mnden en zal dus volgende maand of de maand erop in de grote rui gaan. Ik heb er 1 slapeloze nacht van gehad en de volgende morgen had ik besloten om haar toch te knippen.
Ze was echt waar de heledag boos op me ze wilde niets van mee weten. Het grote deel van de dag heeft ze vrijwillig in de kooi gezeten en wilde er niet uitkomen. Ze kan nog prima vliegen trouwens hoor maar het kost alleen wat meer moeite nu.
Als ze in de grote rui komt krijgt ze toch weer nieuwe pennen?
Ze is wel meteen een stuk makkelijker geworden. Ze maakt er geen spelletje meer van en komt meteen op mijn vinger wanneer ik dat vraag om haar in de kooi te zetten.

O ja wat mij wel opvalt is dat ze allebei hele dunne poep hebben beetje erg waterig. Kan dit kwaad of moet ik actie ondernemen? Ze hebben dacht ik tenminste een beetje veel bieslook en peterselie gesnoept. Dat staat nl bij mij in de huiskamer als beplanting.

dit was nog even snel mijn verhaalje.

tot morgen welterusten

Shirly

Hoi hoi,

Vanmorgen haalde ik om 6.15 uur Nicky & Mila uit de kooi maar ze waren nog zo moe dat ze om mijn schouder verder sliepen. Schattig joh.
Toen ik wat dingen moest pakken en ze zich daardoor schrap moesten zetten werden ze boos.....hoe bedoel je ik heb een ochtend humeur. hihi

Groetjes Shirly

Kirsten

Hoi Shirly,

De pennen worden met de rui gewoon vervangen, dus er komen dan weer nieuwe veren inderdaad voor in de plaats.
Ik zou het even in de gaten houden met de ontlasting, want te lang dunne ontlasting is niet goed,. Heb je er ook selderij bij staan? dat schijnt vocht te ontrekken, dus dan hebben ze wat stevigere ontlasting de volgende keer. Ik geef het hier altijd aan mijn konijnen, want één heeft er ook regelmatig last van anders,. Nu gaat het gewoon goed.
Als ik je kooi bekijk en de hoeveelheid dat ze eruit mogen, denk ik nog steeds dat je er wel één of twee bij zou kunnen zetten. Alleen als je kleine valkjes zou willen zou ik zorgen voor een reserve kooi. Dan kunnen ouders namelijk een stuk dominanter worden. Ik heb nu binnen een nestje wat op uitkomen staat en vooral de man is er nu niet van gediend als er ook maar één andere valk op z'n kooi land,. hahaha

en een ochtendhumeur?,. hihi heeeel herkenbaar,. de donders

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Shirly

Hoi Kirsten,

Bedankt voor die tip van selderij. Ga ik meteen aanschaffen. Dat had ik er niet tussen staan nl. Voornamelijk bieslook en peterselie.

Ik ben blij dat je mijn vermoeden wat betreft de pennen bevestigd. Ik had het anders toch erg sneu gevonden voor Mila hoewel ik moet zeggen ze is al weer (kwa humeur) aardig bijgetrokken. hihi. Ze vermaakt zich nu vaker op de kooi met touwtjes en op tafel met haar speeltjes. En kroelen wil ze nu nog meer. Maar dat vind ik heeeeelemaal niet erg.
Ik kroel ze tot ik er dood bij neer val (hihihihihihi)

Ik denk inderdaad dat ik er dan toch eentje bij ga nemen. OOOH wat leuk kan ik me weer verheugen op een kleintje. Dus mensen als je nog een kleine rakker hebt?

Mariska

Hoi Shirly,

Wat een mooie kooi heb je gekocht zeg :o :D
En ook nog een digitale camera :o ;D
Wanneer gaan wij winkelen ;D ;D ;D ;) :-X

Mooie foto's ook, nu weten we ook hoe jou beestenboel eruit ziet :D

Ik vind dat je er gerust 4 in die kooi kan zetten als je ze er regelmatig uit haalt.
Ik heb er momenteel 6 in een kamervoliere zitten en dat gaat prima. Maar ik heb ze ook veel los.
Bij lukt het ze nog steeds om met zijn allen tegelijkertijd de vleugels te strekken, uitslovers ;D ;)

En wat dat knippen betreft, Binky van mij was een paar dagen van slag af. Maar meer door het vasthouden als door het knippen zelf. Het was zo weer over en deed hij weer alles.
Nu nadat het weer aangegroeid is, is hij nog steeds veel makkelijker in de omgang :D
Maar ik deed het meer omdat hij agressief werd naar iedereen en aanviel, ook in mijn gezicht :o

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Shirly,

Heb geen kleine rakkers op dit moment, wel eitjes die op het punt van uitkomen staan, hihi als het goed is, worden dat nog kleine rakkers ;) :D

Groetjes
Kirsten

Shirly

Hahahahaha wat zijn valkjes toch rare vogels.
Mila was aan het spelen en Nicky zat bij mij te knuffelen. Later keek ik om naar mila zit ze op de leuning van een stoel. Dus ik zeg kom maar Mila ook knuffelen? Ik neem Mila op de vinger en haal haar naar me toe. Springt ze weer op het bureau en rent met een rotvaart weer naar de leuning springt erop en gaat weer verder met wat ze aan het doen was. Rare beesten hihi  ;) ;D.

Nicky heeft het ook al helemaal gezien. Die wil alleen nog maar knuffelen, knuffelen en knuffelen. Als ik alleen al naar haar kijk begint ze al zacht te piepen omdat ze geknuffeld wil worden. Wat een schatje toch. Als ik haar even geen aandacht geen (zoals nu) klimt ze steeds van links naar recht van arm naar arm en ondertussen duwen met haar koppie tegen me kin. Nicky wil je knuffelen of zo? Ik kan het dan ook niet laten om haar weer een knuffel beurt te geven. Wat een rot verslaving ook he?  ;D  ;D  ;D  ;)  En het ergste is nog dat ze het weten hahahaha.

Shirly

Leuk eigenlijk om te zien hoe mijn valkjes mij steeds meer vertrouwen (Niet dat ze dat niet deden hoor) maar ze liggen nu zelfs te slapen op mijn schouder terwijl ik bezig ben met dingen. Best lief.

Kirsten

Ah wat lief,. is echt vertrouwen,. :D
en niet best lief, maar heel lief :-*

en dat valkjes rare vogels zijn, maakt juist waarom ik zo gek op ze ben, Ik vind het soms net een televisie waar ik naar kijk, prachtig gewoon. Ik lees in je verhalen ook het genieten wat je doet, erg leuk om te lezen.

Groetjes
Kirsten

Shirly

Hallo,

Net even weer geprobeerd om ze een badder beurt te geven. Het lijkt wel of ze water haten.hahahah.
Ze willen werkelijk niets van water weten behalve het opdrinken.

Ze hebben nu al 2 weken niet gebadderd. Een bakje water, een echt badje, de douche en de planten spuit. Niets vinden ze nog leuk of lekker. Vandaag geprobeerd met een platbord met water. Nou daar rende ze alleen van weg hihihi. Wat een angst hazen zeg. Nu heb ik ze verplicht met de plantenspuit natgespoten.
Is het misschien handiger om ze in de kooi te zetten? Als ik ze spuit. Dan vliegen ze niet steeds weg als ik eraan kom met dat ding. En in de kooi kunnen ze niet weg.

Idee of slecht idee?

Shirly

Hoi hoi,

Ik heb net gereageerd op een berichtje van karin bij SPOED!
Ze wilde haar 2 valkjes weg doen en ik zit er zwaar over te denken om ze over te nemen. Mijn kooi is groot genoeg en ik wilde er misschien toch al 2 bij nemen. Eerst wilde ik persee kleintjes maar ja waarom eigenlijk ... ? Als deze van Karin nou ook lief zijn waarom zou ik die niet nemen... Ze hebben toch ook een huisje nodig?

Volgens mij zijn ze niet tam... kan je ze bij een leeftijd van 2 jaar nog wel tam krijgen?
Ik hoop dat ze snel reageert dan kan ik gaan kijken of ze me wel aardig vinden.

marilyn

hoikes shirly

bij vogels is het tam maken hoe jonger ze zijn hoe gemakkelijker het gaat . ik zeg niet dat ze bij 2 jaar niet meer handtam te krijgen zijn maar het zal wel al een heel stuk moeilijker gaan en je zult heel veel geduld nodig hebben

groetjes marilyn

Shirly

Hoi Marilyn,
Maarmijn eigenschatjes blijven toch wel tam dan?
Ook al worden die andere niet meer tam?

marilyn

hoikes shirly

als je je eigen tamme valkjes evenveel aandacht blijft geven als nu dan denk ik niet dat ze zullen verwilderen  ;) dus het kan geen kwaad denk ik dat je ze erbij haalt er zijn hier wel meer mensen op het forum die tamme en wilde valkjes hebben dus die mensen kunnen je meer informatie geven dan ik

groetjes marilyn