10 mei 2025, 23:49:37

Nicky & Mila

Gestart door Shirly, 21 november 2005, 11:22:53

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes shirly

goed dat de valkjes nu eindelijk bij jou zijn. veel succes met het handtam maken ik hoop echt dat het jou lukt  ;)

hoikes marco en karin

je zult de valkjes idd wel missen maar shirly zal jullie niet in de steek laten en af en toe wel eens laten weten hoe het met hen gaat . je zegt zelf dat je nog contact met haar zult hebben dus dat is wel een troost  ;)

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Shirly,

Klinkt goed allemaal. Ik blijf het volgen hier want ik ben benieuwd.

Succes met alles.

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Shirly,

Je vraagt maar raak hoor :D Het gaat helemaal goed komen met die twee als ik het zo lees. top!

Marco en karin, Ik snap dat dit niet makkelijk geweest moet zijn en tranen is niets om je voor te schamen hoor, het geeft alleen maar aan hoeveel er van deze twee gehouden wordt.
Shirly houdt jullie op de hoogte en dat geeft waarschijnlijk wel een beetje rust.
Sterkte

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Hoi Shirly,

Ik wachtte op antwoord bij spoed ::) ,maar dacht toen ineens aan je dagboek. Lekker bijdehand  8)
Maar ontzettend lief van je dat je Goofy en Smurf een goed huis wilde bieden. Voor Karin en Marco was dit een hele moeilijke beslissing en dat iemand van het forum ze wilde hebben maakte het vast al ietsjes makkelijker.
Ze kan ze hier volgen en Lelystad-Almere Buiten is heel goed te doen. Ik rij dat regelmatig.
Succes met tam maken, dat word vast niet makkelijk.
Maar als ze alleen al opstappen heb je het belangrijkste wel bereikt ;)

Hoi Karin en Marco,

Ik vind het een hele moedige beslissing en ik weet hoe moeilijk dit voor jullie is.
We hebben er al vaker over gesproken ;)
Gelukkig hebben jullie een goed onderkomen voor ze gevonden bij Shirly ;)
Komt helemaal goed bij haar, echt waar!!
Ik hoop dat jullie het verdriet een beetje te boven kunnen komen :'(

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

k_van_wilgenburg

Hallo
Dank je wel voor het meeleven
Wij weten ook wel dat het goed komt.
Het verdriet is al een klein beetje weg.
Soms is het toch een beetje moeilijk.
Wij hadden natuurlijk van die vaste gewoontes.
S'ochtends eerst de mannetjes gedag zeggen.
En het eerste wat we deden als we thuis kwamen naar ze toe lopen en ze gedag zeggen dat is wel even wennen.
Maar ik heb shirly vandaag nog gesproken.
En het gaat goed met ze.
Ik denk dat nu ze bij haar zijn dat het hele andere vogels worden als ik de verhalen hoor.
Zaterdag ga ik zeker nog even bellen.
En we mogen naar ze toe als we dat willen.
Dus zijn we ze toch niet helemaal kwijt.
Gelukkig dat we kontact hebben met shirly.
En zoals ik heb gehoord hebben ze al vriendjes gemaakt.
Dus hebben wij er alle vertrouwen in.
En ik heb nog foto's op de computer staan.
Wij zijn erg blij dat ze bij shirly een goed thuis hebben.
Nogmaals bedakt voor het meeleven met ons.
We zullen nog wel eens op het forum aan het kijken zijn bij het dagboek van nicky mila goofy en smurf
Veel liefs karin en marco

marilyn

hoikes karin en marco

nu shirly hier toch een dagboek heeft kan je af en toe ook eens komen kijken je weet maar nooit dat ze eens wat fototjes plaatst dan kan je ze ook nog eens zien en de verhalen die shirly plaatst kan je ook lezen dan weet je welke kapriolen ze uitsteken  ;) dus je bent ze nog niet helemaal kwijt hé

groetjes marilyn

Shirly

Hoi hoi,

En een update.
Eigenlijk moet ik een nieuw dagboek beginnen Nicky, Mila, Goofy & Smurf...

Nou gisteravond ging het echt super. Ik had eerst Nicky en later Mila bij Goofy en Smurf in de kooi gedaan. En dat ging wonderlijk goed. Geen ruzie of macho gedrag. Nicky vond hun trosgiers maar al te lekker en Mila vermaakte zich met de speeltjes. Het was meer Goofy en Smurf die een beetje bang waren. Er werd niet aangevallen of zo dus dat is naar mijn idee alleen maar goed.

Ik heb ze maar 15 min bij elkaar gezet zodat ze langzaam kunnen wennen. Vanmorgen Karin nog gesproken en ze was blij/opgelucht dat het zo goed gaat. Ze hebben gisteravond ook in het donker geslapen en dat ging ook prima. Geen paniek aanvallen en dergelijke.

Ik ben echt blij met ze en weet zeker dat het ook mijn kleintjes gaan worden net als Nicky en Mila.

Groetjes

Shirly

Hoi Allemaal,

Ik probeerde foto's erop te zetten maar helaas is dat nu niet gelukt hij ziet de cd niet.... Andere keer dus.

Het gaat echt super met de kleintjes. Ze slapen nu met z'n allen in 1 kooi en dat gaat heel goed. Ze zijn nu met z'n allen los en spelen lekker op de kooi. Goofy en Smurf doen nog wel alles samen maar ik denk dat dat op de duur wel gaat veranderen. Nicky is er volhardend in contact zoeken met die 2.
Mila laat het allemaal maar begaan en bemoeid zich nergens mee. Ze gaat haar eigen gangetje.
Gisteren waren Goofy en Smurf een beetje van slag omdat ze geknipt werden en ze hun mijt en wormen spuitje kregen. Nagels knippen is helaas niet gelukt. Ze waren een beetje te van slag. Daarna heb ik ze even lekker onder de warmte lamp gezet om weer wat rustig te worden.... Ze waren eigenlijk ook vrij snel weer rustig en normaal tegen me.

Het contact tussen Goofy, Smurf en mij gaat ook met de dag beter. Je merkt idd wel dat ze heeeeel veeel aandacht te kort zijn gekomen. Ze zoeken echt contact met me daarom ben ik toch maar wel al begonnen met dingen leren. Omdat ze niets gewend zijn van opstappen of iets dergelijks is het moeilijk om ze in de kooi te zetten of nog erger uit de kooi te halen. Uit zichzelf gaan ze nl. niet in of uit de kooi. Ik moet ze echt nog helpen. Mijn hand vinden ze nog helemaal niets maar ja dat is te verwachten. Maar na veel proberen snapte ze vanmorgen dat ze op de stok konden stappen en zo eruit konden. Het is alleen lastig dat ze niet ver gescheiden willen worden zodat als ik iets verder weg loop met een van de 2 op stok dat de andere in paniek raakt en daardoor degene die ik op stok heb weer terug vliegt. Dus verder dan 1 meter buiten de kooi is nog niet gelukt. Maar ik kan ze nu wel makkelijk in en uit de kooi krijgen. Ik mag zelfs af en toe hun borstje aaien met het stokje. hihi. Ach ja er zit vooruit gang in.

Ik vind het allemaal sneller en makkelijker gaan dan ik had verwacht. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik toen ik ze net thuis had een beetje bang werd dat ze altijd bang voor me zouden blijven. Maar die angst van mij is nu definitief van de baan. Ze beginnen nu al een beetje ook mijn schatjes te worden. Net als mila en nicky.

En het krijsen.... Nou dat is helemaal over. Er wordt totaal niet meer gekrijst. Tuurlijk wordt er wel geroepen als je de deur dicht doet en je gaat weg. Maar ja dat is niet meer dan normaal. Maar verder zijn ze al de hele ochtend stil en af en toe een piepje. Maar meer niet. Dus de oordopjes kunnen definitief de prullebak in. hihihihihi die had ik niet hoor.

Ik wilde zo graag dat Goofy en Smurf de klimboom zouden ontdekken maar omdat die te ver van de kooi staat hebben ze hem nog niet gezien of gevonden. Die heb ik daarom nu naast de kooi gezet zodat ze eraan kunnen wennen. Je merkt wel dat ze heel weinig gewend zijn. Maar dat geeft niet. Ze hebben hun hele leventje nu nog om zich lekker uit te leven.

Zo dit was het weer voor vandaag...

Wordt vervolgd...

o ja het wordt voor jij wat lastiger om op internet te komen omdat mijn internet thuis er waarschijnlijk voor ongeveer 2 weken uit ligt. Die stomme providers ook @#!@$#@#$@$ >:(

Dus het kan soms gebeuren dat jullie even niets horen maar dat zal ik goed maken zodra ik thuis weer internet heb.  Tot die tijd moet ik het doen met af en toe internetten op het werken en bij de buren.

Shirly

hoi hoi,

toch nog de foto's

Smurf & Goofy op de kooi

Hier zitten ze samen op stok in de kooi

En dan is het even speel tijd op de kooi

Hier heb ik de klimboom dichter bij geschoven maar ze waren nog niet echt geinteresseerd Goofy & smurf

Tja en als je dan toch veel gespeeld hebt dan moet je ook even rusten toch?

Dit was het weer even voor vandaag doegie.

Groetjes Shirly

k_van_wilgenburg

Hoi Shirly
Ik heb je net gesproken.
Maar ben dus meteen gaan kijken bij jouw dagboek.
Wat een leuke foto's zeg.
ik weet gewoon zeker dat ze goed terecht zijn gekomen.
Wat je zei met het stokje dat deden ze bij ons op zich ook wel.
Als wij de kooi gingen schoonmaken dan hoorde daar de stokjes ook bij natuurlijk.
Dan bleven ze gewoon zitten.
Ik zit me eigenlijk net te bedenken dat aaien met een stokje dat deden wij ook.
Ik weet zeker dat ze op een dag helemaal tam zullen zijn.
We spreken elkaar gauw weer.
Veel liefs marco en karin

bobbie

Hoi Shirly,

Te gek nieuws hier. Geweldig  :D. Dat komt helemaal goed met die twee, dat weet ik zeker.

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Shirly Karin & Marco
Het getuigd van veel dierenliefde hoe jullie hier mee omgaan,dat spreekt uit al jullie berichtjes.
Ik weet zeker dat het helemaal goed komt en dat jullie Karin & Marco wel 2 valkjes armer zijn maar een vriendin rijker.
Groetjes Riny :D

k_van_wilgenburg

Hoi
Ik denk dat je zeker wel gelijk hebt.
Op deze manier zijn we ze toch niet helemaal kwijt.
Een dier wegdoen gaat heel erg tegen ons doen en laten in.
Maar dit is de beste oplossing.
En als het goed is gaan we volgende week bij shirly en de valkjes kijken.
Veel liefs marco en karin

Mariska

Hoi Shirly, Karin en Marco,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
Vooral voor Karin zodat je je daar niet druk over hoeft te maken.
Ik ben heel erg blij voor jullie dat het op deze manier toch allemaal goed komt.
En Almere Buiten is goed te doen he dus dat is heel fijn ;)
En de vooruitgang die je boekt Shirly vind ik echt TOPPIE!!!!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Shirly,

Wat heerlijk dat alles goed gaat bij je,. Heb genoten van de foto´s :D
En je boekt zo te lezen in korte tijd al veel vooruitgang. Met jou inzet komt het helemaal goed met deze twee.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------