Voliere buiten zetten , een probleem dus..

Gestart door Speedy, 30 mei 2003, 16:16:02

« vorige - volgende »

Speedy

Ja wat nu?
Ik wil zo graag mijn valkparkietjes buiten zetten, maar ik krijg de voliere niet over de drempel heen.
Hij heeft wieltjes, maar de drempel is vreselijk hoog.
De voliere optillen is een probleem, omdat ik bang ben dat ie om zal kieperen, of zelfs de zijkanten los trek.
Het blijkt nu dus wel een erg onstabiel ding te zijn hoor, jeetje leg je zoveel geld voor neer.
Je moet uitkijken dat je de zij tralies niet lostrekt, dan vliegen zo je vogels weg.
En om ze nu in een kleine kooie te doen om ze lekker buiten te laten, vind ik ook zo zielig en worden ze misschien nog gestressed van ook.
Heeft iemand ook zo'n voliere? hoe los jij het op??

Groetjes,
Trudie

Ellen

Wat denk je van een invalide-drempel.
zo'n plank/ halve helling? :D
Sjees je die boel zo naar buiten toe...................... :D

Sucses ermee,
Ellen.

Speedy

Ja achteraf zat ik daar ook aan te denken, ik naar de buurvrouw toe, die had er pas zo 1 voor haar rolstoel....ja was al te laat, ze had hem al bij grofvuil gezet.............dus moet ik wat anders verzinnen....heb nu geen planken hier ook.
wat is het heet he?
Jeetje pffffffffff
de valkjes hebben nergens last van gelukkig.

Ellen

Als ik eerlijk ben........................denk ik zelfs nog
dat je de valkparkieten er geen plezier mee doet
als je ze "nu" buiten zou zetten. Veels te warm.

Na 1700 uur ofzo..........dan is de erge hitte een
beetje weg. Dan vinden ze het wel lekker denk ik.
Nou sucses ermee.
Gr. Ellen.

Lique

Hoi Trudie,

Je moet de voliere alleen wel met zn 2en verplaatsen.
De kooi meot wel recht over de drempel heen komen, anders verlies je het water, voer e.d. Als ze dat op zich krijgen, worden ze hartstikke paniekerig.
Ik heb ze maar binnen gelaten vandaag. Het was echt zoo verschrikkelijk warm in de tuin hier in Zwolle, de meter gaf
32* C. aan . Omdat we een schutting hebben, waait het niet voldoende voor ze.
Zelf heb ik het er heerlijk van genomen, ik ben lekker in mijn zwembad geweest. Oke, ik ben nu wel helemaal verbrand, maarja.

Speedy

Ja ik moet er toch iets op vinden hoor, dat ik het makkelijk alleen af kan, maar ik hou ze nu ook binnen hoor, ik zet ze soms voor de hordeur, kunnen ze toch nog goed naar buiten kijken en van de frisse lucht en buiten geluiden genieten.
En zo af en toe de vogeltjs bekijken die hier de tuin in komen.

Kolkkie

Ik heb mijn oude kooi nu buiten staan. Daar kunnen ze mooi inzitten als ik ze buiten wil hebben. Lekker onder het prieeltje in de schaduw. Maar ik heb ze nu binnen hoor. Ik vind het veels te warm buiten voor ze.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Ja ik heb nog wel een grote kooi, maar dan moet ik ze daar alle 4 in proberen te krijgen en ze dan buiten zetten, nou ik denk dat ze dan gestressd raken.
Ik laat het maar even zo....ze hebben het nu toch te warm.

Kolkkie

2 juni 2003, 17:13:36 #8 Last Edit: 2 juni 2003, 17:19:44 by Angelique
Dat stressen vind ik bij mijn valkjes meevallen hoor. Toen ze nog in die kooi zaten die nu buiten staat, deed ik ze in een iets kleinere kooi. Die zette ik buiten op een tafel neer. Ze vonden het prachtig, en geen gestress, niets.
Je kan het ook per valkje proberen. Als ze dan zijn gewent, met zo'n 4tjes proberen.

Ik zou ze nu wel over moeten zetten. Ik kan moeilijk de voliere van de trap af rijden.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006