2 augustus 2025, 14:10:24

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Christine,

een mens kan nooit voor de volle 100% de taak van de ouderdieren overnemen. Je hebt je best gedaan, je had er geen ervaring mee. Het zou dus een beetje raar zijn als je jezelf hier de schuld van gaat geven, terwijl de ouders juist het nest in de steek lieten.

Christine

23 augustus 2006, 10:28:25 #2326 Last Edit: 23 augustus 2006, 10:30:08 by Christine
Ik had geen koppels meer op eitjes!
Volgend jaar ga ik "proberen ::) " van ze allemaal gelijk te laten broeden.. Dan de eitjes overleggen als ze er niet meer op zouden moeten zitten... Of als ze bevrucht zijn! Dat zien we dan wel! Ik had me er op voorbereid dat het mis ging gaan maar dat het met de twee mis ging gaan... Gisterennacht rond 2u leefde het nog... deze morgen rond half 8 was het al dood! Achja volgende keer beter zeker? Ik heb nog één eitje onder de warmtelamp... Ik ga die gewoon laten liggen en zien wat daar vanaf komt! Het leeft nog altijd in het eitje... Het is idd een lesje dat iedereen nu wel geleerd heeft! Ik moet nog altijd denken aan iemand op msn die vroeg waarom hij geen geelwangen tegenover elkaar mocht zetten... Dat terwijl ik zei dat het met geelwang en een ander ook niet ging... (Allé hier gaat het niet) Ik had idd geen ervaring mee met de jongen onder warmelamp te laten uitbroeden... Er zijn dingen dat dit jaar beter gelukt zijn des huize valkjespret! Gewoon volgend jaar een nieuwe start met Jazzy en Luna en dan een pleegkoppel die op het zelfde moment eitjes heeft! Ik hoop dat dit wel gaat lukken...

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Als je zo probeerd te denken , ben je op de juiste weg.
Anders heb je zoveel verdriet in het broedseizoen dat je het niet kunt bolwerken.
Dat zou heel erg jammer zijn want we hebben een prachtige gezamelijke hobby.
Groetjes Riny :D

Christine

Citaat van: Riny op 23 augustus 2006, 10:33:29
Hoy Christine
Als je zo probeerd te denken , ben je op de juiste weg.
Anders heb je zoveel verdriet in het broedseizoen dat je het niet kunt bolwerken.
Dat zou heel erg jammer zijn want we hebben een prachtige gezamelijke hobby.
Groetjes Riny :D

Ja idd wij met onze geelwangen ;D
Wie weet hebben we volgend jaar weer gelijk geelwangen en misschien meer ;) Al men koppeltjes hebben het dit jaar uitstekend gedaan! Buiten Jazzy en Luna dan... Ik ga zien wat er met het laatste jonkie gebeurt! Als dat ook niet lukt tja dan is het maar wachten tot volgend jaar voor nieuwe donsjes!

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lucky Charlie

Hoi Christine,

Wat jammer dat ook donsje 2 er niet meer is :'(. Nu maar hopen dat het laatste donsje wel overleeft. Maar die kans is denk ik klein gezien de eerste 2 donsjes :-\. iig sterkte.

Ik wil zelf ook heel graag een koppeltje geelwangen, een waar je geparelde lutino geelwangen uit kunt kweken. Maar als ik dit zo lees dan begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik vind geelwangen echt prachtig maar ik moet van mijn ouders wachten tot volgend jaar met een geelwang reserveren. Ze vinden het te riskant om in de winter net 1 aan te schaffen. Ik zag bij jou op de prijslijst een geelwang split gepareld en lutino staan rianne, maar daar heb je vast al een lange reserverings ljst voor ;)

O sorry nu ga ik een heel verhaal over mij houden :-[ :-\. Christine heel veel sterkte, nogmaals :), en heel veel suc6 met je laatste donsje, nog in het eitje.

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Hmz Lutske, ik wil je echt geen schrik aanjagen hoor :-[

Rianne

Hoi Lutske,

ik gebruik Christine's dagboek even om je te beantwoorden, vind ze vast niet erg toch? ;)

Ik ga vrijdag een cinnamon bont geparelde geelwang pop ophalen, die wordt gekoppeld aan mijn geparelde split lutino geelwang man.
Het popje is van April dit jaar, dus ik moet sowieso wachten tot volgend jaar april voor ik er een blok bij kan hangen.
Ik heb 1 reservering staan voor zo'n man, maar ik kan niet garanderen dat ik die volgend jaar ook ga kweken. Ik heb wel een pleegkoppel achter de hand, zij hadden dit jaar 2 keer een nest onbevruchte eitjes maar de pop broedde heel goed.
Het is dus allemaal afwachten bij mij, ik neem ook voorlopig geen reserveringen aan omdat ik niet kan beloven dat ik ze ook kweek. :)

Christine

Citaat van: Rianne op 23 augustus 2006, 11:23:53
Hoi Lutske,

ik gebruik Christine's dagboek even om je te beantwoorden, vind ze vast niet erg toch? ;)

Neen vind ik niet erg hoor ;D

Lucky Charlie

Hey christine

Ney, dat weet ik :), ik wil ook echt nog wel eens een geelwang koppel, maar mag het pas volgend jaar :-\. Nouja. ik moet eerst ook maar zien hoe het deze winter meet Wincky Poppie en Balloo gaat, want ws moeten ze de volière in ivm stof in huis. Alleen Luka en Jive zitten dar nog in, maar jive heeft nogal wat ontlasting bij haar kont zitten :-\. Ik ga hun dat in de kooi doen, de volière grondig schoon maken en daar mijn tamme valkjes in. Hopelijk is de winter dan niet te koud voor ze :-\

:-*Lutske

Tjsongejonge ik zit vandaag wat in de waarschuwingen van dat er terwijl ik aan het typen was een ractie is geplaatst. ;D Dit is de 4 keer ;D

Hey Rianne

oke bedankt. ik moet ook zowiezo nog tot volgend jaar wachten voor ik mag reserveren :( Wel jammer dat je dan misschien niet zo'n man gaat kweken :-\ Maar ik zie het volgend jaar wel ;) :D

Groetjes Lutske

Tsjonge ik moet toch nog sneller antwoorden, alweer zo'n waarschuwing ;D

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Ik kan zo'n man zeker nog wel kweken, alleen kan ik nu wel reserveringen aannemen, maar als ik bijv allemaal onbevruchte eitjes krijg, moet ik iedereen teleurstellen. :)
Ik zal je even een IM sturen.

Christine

Wat worden de pagina's enorm veel!
Ik denk dat ik een nieuw dagboekje ga beginnen! ;) Nieuwe foto's, nieuwe uitleg! Nu kan ik ook foto's erbij zetten van de jongen die ik gehad heb! dat maakt het voor de nieuwe lezers ook wel wat makkelijk dan moeten ze niet de hele tijd heel men dagboekje doorlezen... ::)

Lucky Charlie

Tsja das wel zo handig om te doen hè... ::) je hebt 156 pagina ;D Ik ben nog maar op 1/19,5ste deel daarvan ;D ;D

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

marilyn

hoikes christine

wat jammer van je 2de jonkie  :-\ maar je hebt echt wel gedaan wat je kon  ;) niemand neemt je iets kwalijk en ik ook niet  ;) dit is gewoon brute pech dat jazzy en luna niet zelf voor hun nestje wilden zorgen  :-\ volgende jaar zal het misschien beter gaan ze zijn dan ook alweer een jaar ouder  ;)

groetjes marilyn

Lin

Citaat van: Christine op 23 augustus 2006, 12:26:44
Ik denk dat ik een nieuw dagboekje ga beginnen! ;) Nieuwe foto's, nieuwe uitleg! Nu kan ik ook foto's erbij zetten van de jongen die ik gehad heb! dat maakt het voor de nieuwe lezers ook wel wat makkelijk dan moeten ze niet de hele tijd heel men dagboekje doorlezen... ::)

Lijkt me weer een mooi nieuw begin.  :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

Citaat van: Lin op 23 augustus 2006, 20:03:53
Citaat van: Christine op 23 augustus 2006, 12:26:44

Lijkt me weer een mooi nieuw begin.  :)

Dagboekje is er al hoor ;D