2 augustus 2025, 14:10:00

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

Christine

Deze morgen heb ik ze gedraaid rond half negen... Dan ga ik ze nog eens draaien rond 12u, dan rond 19u en dan nog eens voor het slapen gaan ??? Ik hoop dat dat goed gaat zijn! Bedankt Rianne voor het opzoeken!
Maar stel nu dat ze de jongen niet willen aanvaarden?? (Zover zijn we nog niet...) Maak me best wel zorgen nu... :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Misschien moet je de eitjes terug plaatsen zo gauw ze aangepikt zijn? Hopelijk is dat overdag.
Hoe lang moeten de eitjes nog ongeveer?

Christine

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2006, 11:17:18
Misschien moet je de eitjes terug plaatsen zo gauw ze aangepikt zijn? Hopelijk is dat overdag.
Hoe lang moeten de eitjes nog ongeveer?

Dat weet ik nu niet, ze hebben er niet altijd opgezeten dus ja...
Is heel moeilijk te zeggen, maar als ze de kleintjes niet aanvaarden ??? :-\

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Het is heel moeilijk dat weet ik, maar heb je er al over nagedacht wat je doet als ze de jonkie's niet aanvaarden?
Daar kun je beter nu rustig over nadenken .
Als het moment daar is , ben je natuurlijk erg gestresd.
Ik spreek uit ervaring!
Groetjes Riny :-\

Christine

Citaat van: Riny op 15 augustus 2006, 11:24:38
Hoy Christine
Het is heel moeilijk dat weet ik, maar heb je er al over nagedacht wat je doet als ze de jonkie's niet aanvaarden?
Daar kun je beter nu rustig over nadenken .
Als het moment daar is , ben je natuurlijk erg gestresd.
Ik spreek uit ervaring!
Groetjes Riny :-\

Op dit moment kan ik gewoon niet rustig nadenken, alles spookt door men hoofd... Zo veel vragen:
Stel dat ze de jongen niet groot brengen??
Stel dat de jongen sterven etc...
Het zit me echt dwars nu en had dit echt niet verwacht! Het is zo goed gegaan dit jaar buiten bij dit nestje...  :-\ Ik moet terug de moed hebben om door te gaan maar ja... :-\

Rianne

Hoi Christine,

je kunt er nu niet mee stoppen. Houd de moed er in hoor! Dat weet je als je met dieren gaat kweken/fokken, het kan mis gaan, je kan teleurgesteld worden.
Maar je moet er niet al van te voren van uit gaan dat het mis gaat! Het koppel toont overdag toch wel interesse in de eitjes?

Christine

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2006, 11:34:31
Hoi Christine,

je kunt er nu niet mee stoppen. Houd de moed er in hoor! Dat weet je als je met dieren gaat kweken/fokken, het kan mis gaan, je kan teleurgesteld worden.
Maar je moet er niet al van te voren van uit gaan dat het mis gaat! Het koppel toont overdag toch wel interesse in de eitjes?

Dit is nu net het probleem, sinds gisteren tonen ze amper nog interesse in hun echte eitjes, anders had ik ze laten liggen want het 's avonds niet broeden was ook het geval bij Miko en Tosca! Dat lukte enorm goed! Aangezien ze door de dag maar 1 of 2 keer op het nestje zitten heb ik er nu gewoon neppers ondergelegd op de hoop dat ze daar een beetje op gaan zitten zodat ik de eitjes kan overleggen als de echte eitjes uitkomen!
Het is best wel ingewikkeld of niet?? ;)

Riny

Hoy Christine
Ik ben het met Rianne eens dat je van het positieve moet uit gaan.
Maar het kan fout gaan ,en daar is niemand vrij van.
daarom bedenk ik me liever van te voren hoe ik dan het beste kan handelen.
Groetjes Riny :D

Rianne

Luna is toch je cinnamon geparelde geelwang pop? Helaas staan die er om bekend dat ze het nest kunnen verlaten. Alleen vind ik het dan raar dat het mannetje ook niks meer doet.
En je hebt ook geen koppel meer met eitjes?

Christine

Op dit moment zit Luna op het nest...
Ik weet idd dat geelwangen enorm slechte broeders zijn! Maar idd het lijkt erop dat Jazzy zich gewoon mee laat slepen... Ik ben gisteren enorm boos geweest op hem en heb het vandaag gelijk ook weer goed gemaakt... Precies alsof hij het wist want hij begon kleine snavelkusjes te geven aan mij! Wat er nu gaat gebeuren is eigenlijk zo moeilijk nog niet! Als de jongen op uitkomen staan leg ik ze 'als de ouders op het nestje blijven zitten' gewoon terug onder hun! Op hoop dat ze de uitgekomen eitjes aanvaarden en opvoeden! Daarna is er geen enkel probleem meer!! Ik duim alleen, hoop niet...
We zien wel! ;)

Christine

Luna zit op het nestje... toch al iets meerd an een uurtje, de eitjes hebben nu goed lekker warm onder de lamp! Die kunnen nu niet meer afkoelen ondanks het slechte broeden van de ouders!

Hier een paar foto's van Ricky!

Dan nog dit filmpje van Jazzy! Het is toch zo een lieverdje! ;D

marilyn

hoikes christine

jeetje wat is je dagboekje gegroeid in zo'n korte tijd  :o en ojeeeeeeeee de eitjes van jazzy en luna algoed dat ze jouw hebben hé  ;) je zorgt ook heel erg goed voor je birdie's hé  ;)
mochten jazzy en luna de kleintjes niet aanvaarden als ze uitkomen laat me iets weten dan  ;) bij mijn vrienden is er een koppeltje dat een tijdje geleden eitjes hebben gelegd en die normaal woensdag moeten uitkomen  ;) dus niet direct panikeren hé , het is brute pech dat jazzy en luna zich zo gedragen en misschien zullen ze volgend jaar beter broeden dan zijn ze ook een jaartje ouder hé  ;)

groetjes marilyn

Christine

Citaat van: marilyn op 15 augustus 2006, 21:16:43
hoikes christine

jeetje wat is je dagboekje gegroeid in zo'n korte tijd  :o en ojeeeeeeeee de eitjes van jazzy en luna algoed dat ze jouw hebben hé  ;) je zorgt ook heel erg goed voor je birdie's hé  ;)
mochten jazzy en luna de kleintjes niet aanvaarden als ze uitkomen laat me iets weten dan  ;) bij mijn vrienden is er een koppeltje dat een tijdje geleden eitjes hebben gelegd en die normaal woensdag moeten uitkomen  ;) dus niet direct panikeren hé , het is brute pech dat jazzy en luna zich zo gedragen en misschien zullen ze volgend jaar beter broeden dan zijn ze ook een jaartje ouder hé  ;)

groetjes marilyn

Het probleem ligt ook een deel aan mij denk ik!
Als de jongen weg gaan hier (kleintjes) zou ik ze elke dag willen bekijken en dat kan ik niet als ze daar zitten! Ik kan moeilijk elke dag tot bij jouw komen... Als ik tips van jouw krijg via sms of msn of etc... Dan red ik het wel samen met jouw! Trouwen! Ik hoop nu echt dat er twee geparelde ventjes uitkomen en dat die naar jouw kunnen komen!! ;) We zien wel hoor maar bedankt voor je uitnodeging... Het is nog niet gezegd dat Jazzy en Luna niet willen voeren, dat zullen we nog wel even moeten afwachten... :-*

marilyn

hoikes christine

ik begrijp wat je bedoelt  ;) we zullen moeten duimen dat alles goed gaat en zo niet kan je nog altijd helpen met voeden hé  ;) en wat de mutatie's of de geslachten van de kleintjes zullen worden dat moeten we nog afwachten en het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit of ze pareltjes hebben of niet als ze maar gezond en wel ter wereld komen  ;)

groetjes marilyn

Christine

Ik heb met Leoni (die in griekenland zit op dit moment ::) ) gesproken dat ik de eitjes vochtig moet houden tegen het uitdrogen van het eivlies ::) Ik weet niet of er iemand tips heeft ofzo?? Want ze zei dat het eivlies enorm snel uitdroogd onder een warmtelamp... Misschien kan ik een schaaltje leggen in de bak zodat de vochtigheid toch nog goed blijf ??? We zien wel... ::)