2 augustus 2025, 14:10:04

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

valkje-jacco

lijkt me mooie gewichten hoor  :)
besef je dat je nu 12 valkparkieten hebt?? :D :D :D
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Citaat van: valkje-jacco op  6 maart 2006, 16:42:02
lijkt me mooie gewichten hoor  :)
besef je dat je nu 12 valkparkieten hebt?? :D :D :D

Ja dat weet ik ;D maar of ik het besef nog niet echt, kan nog altijd niet geloven dat ik 4 jonkies heb :P

Ik hoorde daarstraks dat de ringen pas EIND MAART zullen aankomen hier!!  :o Dat betekent dat deze 4 geen ring aan zullen hebben ::) Mijn papa had gebelt en ze kunnen niet eens nakijken wanneer mijn papa het geld betaald hadden etc >:( Hier worden we dus echt kwaad van!! Dan moet ik maar het ander nestje dat ooit gaat komen ringen, ik had 40 ringen besteld dus ja nu hou ik er direct al 15 over :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hoezo hou je er 15 over? Je hebt nu 4 valkjes, ze hoeven maar 1 ring om hoor ;D Ik heb 20 ringen besteld, en van wat ik over houd, maak ik een speeltje. Heb ik ook ergens op het forum gezien.

Christine

Citaat van: Rianne op  6 maart 2006, 17:33:14
Hoezo hou je er 15 over? Je hebt nu 4 valkjes, ze hoeven maar 1 ring om hoor ;D Ik heb 20 ringen besteld, en van wat ik over houd, maak ik een speeltje. Heb ik ook ergens op het forum gezien.

Ja omdat ik deze 4 niet kan ringen! Ik had geteld dat ik 30 jonkie's ging hebben dit jaar! 4 koppels :P  ;)

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkje-jacco

dan zou ieder koppel 7,5 jonkies moeten krijgen ;)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Flutty en Fien had ik 15 jongen gerekent => drie nestjes dus
Nicky en Ricky 1 à 2 nestjes dus iets van een 10 jongen
Jazzy en Luna 1 nestje => 5 eitjes
Miko en Tosca 1 nestje => 5 eitjes

Waarom die twee laatste koppel maar 1 nestje => ze zijn nog heel jong dus die laat ik er maar eentje doen! (pas wanneer ze beiden 1 jaar en 1 maand zijn!! Dus dan kom ik uit op 35 ringen... (denk ik want ik had vorige keer ook al een andere berekening :-\)

bobbie

Citaat van: Christine op  6 maart 2006, 18:31:54

Waarom die twee laatste koppel maar 1 nestje => ze zijn nog heel jong dus die laat ik er maar eentje doen! (pas wanneer ze beiden 1 jaar en 1 maand zijn!! Dus dan kom ik uit op 35 ringen... (denk ik want ik had vorige keer ook al een andere berekening :-\)

??? :o ???

Jeetje Christina, wat ben jij een slavendrijver, 3 nestjes?
Wil je een huis gaan kopen ??? :P

Gaat het goed met de jonkies?
Ik heb ze vandaag ook gewogen. Zijn ze van jou niet een beetje licht of zijn ze bij mij zwaar ???

Jong 1 = 5e levensdag --> 18 gr (bij jou jong 3: 12 gr)
Jong 2 = 4e levensdag --> 12 gr
Jong 3 = 1e levensdag -->  6 gr

Jouw jong van 3 dagen weegt 6 gr. Dat is niet veel :-\.
Of zit ik er naast? Kan ook hoor. ;)

Succes met alles.

Groetjes, nel :)

Christine

6 maart 2006, 18:44:36 #997 Last Edit: 6 maart 2006, 18:50:25 by Christine
Citaat van: bobbie op  6 maart 2006, 18:42:31
Citaat van: Christine op  6 maart 2006, 18:31:54

??? :o ???

Gaat het goed met de jonkies?
Ik heb ze vandaag ook gewogen. Zijn ze van jou niet een beetje licht of zijn ze bij mij zwaar ???

Jong 1 = 5e levensdag --> 18 gr (bij jou jong 3: 12 gr)
Jong 2 = 4e levensdag --> 12 gr
Jong 3 = 1e levensdag -->  6 gr

Jouw jong van 3 dagen weegt 6 gr. Dat is niet veel :-\.
Of zit ik er naast? Kan ook hoor. ;)

Succes met alles.

Groetjes, nel :)

Nel toch, drie nestjes verdeelt over het hele jaar 2006!! :o
Maar ja kan wel zijn dat ze te licht is met die andere eters :o Ik hoop maar dat dat geen gevolgen geeft....

bobbie

Hoi Christine,

Ik weet niet of dit gevolgen heeft. :-\

Ik geef ze:

Pellets (Harrison's premium)
Rode en gewone trosgierst
Bruinbrood
Krachtvoer.

Kan jij niet doen hoor nu, mijn vogels zijn pellets gewend en vinden het lekker.
Vanaf een week of 3 ga ik ze zaad erbij geven.

Misschien waren bij jou de kroppen leeg toen je ze woog. Bij mijn jonkies zaten ze half tot bijna vol.

Komt wel goed joh.

groetjes, Nel :)

Christine

De kleinste zijn/haar krobje was niet zo vol, de andere half dus ja ik weeg ze morgen wel nog eens na het voeren! :-\

aad

hoi Christine

Mooi jo die zee foto's werd der bijna zeeziek van  ;D
Maarre dat wegen wat maakt dat uit .. ja een vraag van een leek hoor .. de ouders weten toch wel wat ze doen neem ik aan  :P... de mijne wisten het wel .. waren 10 monden om te voeren  ;D ;D ;D
En is vrij goed gegaan  8)
Maar mooi dat het goed gaat cristine  :)

Groetjes Aad

Mandy

6 maart 2006, 19:34:41 #1001 Last Edit: 6 maart 2006, 19:36:34 by Mandy

Bij mij mogen alleen de oudere koppels een 3e ronde doen.
Maar vaak gaat dat ook niet anders, want die beginnen vaak als eerste en als een jong koppel een nestje heeft zijn hun vaak al aan hun 3e ronde bezig.
En bij mij begint en eindigt altijd alles tegelijk. Zou ik een ouder koppel geen 3e ronde laten doen en hun blok weghalen na de 2e ronde dan zou ik juist problemen krijgen omdat ze dan misschien een bezet blok in willen pikken. Omdat ik geen koppels in aparte kweekkooien heb zitten maar bij elkaar.
Ik wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat 3 rondes wel kan, mits het oudere ervaren valken zijn en er absoluut geen 4e ronde komt en ze een goede rustperiode van minimaal een half jaar krijgen.

Dus deze jonge valken Christine, zou ik maar 2 rondes laten doen. :)
En nog gefeliciteerd met je 4e jonkie! ;)

Met de gewichten kan ik je niet helpen want ik weeg m'n jongen nooit, alleen als ze binnen zitten. 8)

En 5 jongen per nest is wel veel hoor, ik reken en hoop op zo'n 3 jongen per nest. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Christine

Citaat van: Mandy op  6 maart 2006, 19:34:41

Bij mij mogen alleen de oudere koppels een 3e ronde doen.
Maar vaak gaat dat ook niet anders, want die beginnen vaak als eerste en als een jong koppel een nestje heeft zijn hun vaak al aan hun 3e ronde bezig.
En bij mij begint en eindigt altijd alles tegelijk. Zou ik een ouder koppel geen 3e ronde laten doen en hun blok weghalen na de 2e ronde dan zou ik juist problemen krijgen omdat ze dan misschien een bezet blok in willen pikken. Omdat ik geen koppels in aparte kweekkooien heb zitten maar bij elkaar.
Ik wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat 3 rondes wel kan, mits het oudere ervaren valken zijn en er absoluut geen 4e ronde komt en ze een goede rustperiode van minimaal een half jaar krijgen.

Dus deze jonge valken Christine, zou ik maar 2 rondes laten doen. :)
En nog gefeliciteerd met je 4e jonkie! ;)

Met de gewichten kan ik je niet helpen want ik weeg m'n jongen nooit, alleen als ze binnen zitten. 8)

En 5 jongen per nest is wel veel hoor, ik reken en hoop op zo'n 3 jongen per nest. :)

Flutty en Fien 2 ronden?
Of bedoel je die andere?? Die andere laat ik toch nog maar 1 nestje doen!! Flutty en Fien hebben vorig jaar maar één nestje kunnen grootbrengen!  ;)

Wilma1

Hoe gaat het met de kleintjes vandaag ??? En ik vraag me nog steeds af WAT pellets zijn ???ik heb ze van nutribird nr. 15 maar volgens mij is dat niet wat jullie bedoelen.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Alles gaat super! De oudste begint nu echte voergeluidjes te maken (wel nog zachtjes) in de donker is dat ook feller te horen!!  ;) Ik geniet des te meer van hun!!