10 mei 2025, 23:36:52

bevroren drinkwater

Gestart door joan, 19 november 2005, 15:59:51

« vorige - volgende »

joan

Dit is mijn eerste vorst periode.
Vanmorgrn waren beide drinkbakjes bevroren.
Zijn er misschien tips waardoor het water niet zo snel
bevriest.

bvd Joan

Riny

Hallo Joan
Dat kun je bijna niet voorkomen.
Maar de valkjes drinken toch heel erg weinig en wij gaan gewoon 2 of 3x daags controleren of het neit bevroren is.
Het water in het binnenhok plaatsen wil ook nog wel eens helpen.
Groetjes Riny :D

Sander

Hallo

Ik heb speciale opwarmende buisjes gekocht. Deze moeten gewoon in het water gelegd worden en het blijft lauw. Zal er morgen eens een foto van maken.

Groeten
Sander

Paul

Hoi Sander,

Die buisjes werken perfect alleen is het nadeel dat je altijd electra in je volliere moet hebben en zorgen dat de draden goed zijn weggewerkt in verband met het knagen daaraan.

Groetjes, Paul

bobbie

Ik heb weleens gehoord een beetje suiker in het water te doen. Of dit klopt weet ik niet, kan je uitproberen. Ene bakje met suiker en andere bakje niet. Dan weet je het gelijk.

Kan je mooi druivensuiker er in doen.

Horen we nog van je of het werkt?

groetjes, Nel :)

M.

Heb je een drinksilo op de grond, of heb je de bakjes hangen?

Ik had eerst een drinksilo, maar deze bevroor telkens.
Op aanraden heb ik een heel klein beetje zout erin gedaan, suiker kan volgens mij ook, en dat hielp wel bij de silo.
Als het min 12 tot min 17 gaat vriezen natuurlijk niet, maar dan kun je er s' ochtends lauw water met zout in doen.

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar met de hangende bakjes gaat.

Inger m

21 november 2005, 22:40:31 #6 Last Edit: 21 november 2005, 22:52:28 by Inger m
Citaat van: M. op 21 november 2005, 13:49:32
Heb je een drinksilo op de grond, of heb je de bakjes hangen?

Ik had eerst een drinksilo, maar deze bevroor telkens.
Op aanraden heb ik een heel klein beetje zout erin gedaan, suiker kan volgens mij ook, en dat hielp wel bij de silo.
Als het min 12 tot min 17 gaat vriezen natuurlijk niet, maar dan kun je er s' ochtends lauw water met zout in doen.

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar met de hangende bakjes gaat.

Hoi,
Doe NOOIT zout in het drinkwater!!! Zout heeft een dorstopwekkend/ vochtopnemend effect en zorgt dat het dier meer dorst krijgt. Dieren die zout/ brak drinkwater krijgen (en normaal zoet water drinken) kunnen orgaanproblemen krijgen door de vochtopname.

Druivesuiker kan evt wel in het drinkwater, maar heeft maar beperkt resultaat. Door toevoegen van suiker komt het vriespunt wat lager te liggen.
Druivesuiker mag niet een te lange periode achterelkaar gegeven worden.

Het beste advies (dat al gegeven is), is regelmatig drinkwater verversen of op een warme plaats zetten (bv. nachtverblijf).

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.