2 mei 2025, 23:15:01

Peppie maakt een raar geluid

Gestart door Woutertje, 17 november 2005, 16:38:06

« vorige - volgende »

Woutertje

Hallo ik zit volgens mij met een probleem Peppie die maakt nu een raar geluid en ik weet nie wat het is en hij zegt ook niks meer kan het mischien komen omdat ik een raam open heb staan wie kan me helpen?????

groeten wouter

bobbie

Hallo Wouter,

Kan je iets meer vertellen?

Zit Peppie bol?
Heeft ie iets in zijn bekje?

Wat voor een geluid bedoel je?

Woutertje

hij zit niet bol hij loopt gewoon in de kooi er is niks aan hem te zien en het geluid dat ie maakt lijkt net of er iets in de keel vast zit dat in de weg zit een soort trekkend geluid en hij zegt nu ook niks meer

~Natas~

Hoi,

Kan het niet zijn dat Peppie op de tocht heeft gestaan.
Hierdoor raken ze hun stem kwijt ofwel schor.
Dit kan ook te maken hebben waardoor Peppie zo'n gek geluid maakt.
Maar tis net wat Nel zegt, hoe zit hij erbij, slaapt hij op 1 poot, hoe zien zijn veren eruit, eet en drinkt iewel goed??

Groetjes,

Natas

Woutertje

hij kan best op de toch hebben gestaan hij staat 2 meter van het raam en dat heeft wel opengestaan
maar hij doet voor de rest alles wel goed alleen het geluid dat vind ik raar.
maar je nu zegt dat ie schorkan zijn klinkt dat mischien wel het beste bij peppie op dit moment

~Natas~

Hoi,

Schoor kan zijn dat zien stem niet helemaal optimaal is.
Tis net als bij de mens, dus een wat heese stem.
Maar je kan hem ook wat druivesuiker toedienen door zijn water.
Dit geeft hem meer energie.
Hou hem wel heel goed in de gaten, en bij twijfel bel DR.Feld (zie links dierenartsen)

Sterkte ermee

Groet,

Natas

Woutertje

okey bedankt ik hou het wel in de gaten en als er iets is hoor je het nog wel in ieder geval bedankt

Paul

Hoi,

Een valkparkiet kan nooit schor zijn want ze hebben geen stembanden zoals een mens.
Het klinkt als een luchtweginfectie en als het niet te erg is komt dat met druivensuiker geven en extra warmte met een lamp boven de kooi vaak weer goed.
Zorg dat het in de kooi wat warmer is dan normaal door er een lamp boven te hangen en meet met een thermometer even na dat het dan ongeveer 28 graden is daar.
Zorg ook dat het in een deel van de kooi een wat lagere temperatuur is dan kan hij zelf kiezen wat hij het fijnste vind.
Word het erger dan meteen naar een goeie vogelarts.
Maar geef in elk geval druivensuiker door het water nu.
Los net zoveel druivensuiker op in het water dat het verzadigd is en verder niet meer wil oplossen.
Het smaakt dan heel zoet maar dat is juist goed voor ze en ze vinden het vaak nog lekker ook.
Wat extra energie kan hij nu in elk geval wel gebruiken.

Groetjes, Paul