12 mei 2025, 04:28:30

fallow x cinnamon

Gestart door Lin, 16 november 2005, 20:41:26

« vorige - volgende »

Lin

Ik zoek nog een pop voor mijn cinnamon geelwang. Nu vind ik (lutino) fallow gepareld erg mooi. Maar kan dit 'problemen' opleveren met dat cinnamon? Kan je net als bij (zelfs plit) zilver dan vlekken krijgen?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,.

Heeft je cinnamon geelwang een split fallow?
maw je kan er dan fallow uit kweken?
Zo niet, dan denk ik niet dat dat problemen gaat opleveren.
Je vererft dan van de kant van de pop geen fallow namelijk, en van de kant van de man de cinnamon,. dus naar mijn idee geen mix,. Het is trouwens jammer dat je man dit heeft,. de pop zou het namelijk niet naar haar jongen vererven, dus zou je er zonder problemen een dubbele factor fallow naar mijn idee bij kunnen hebben, Dat neemt niet weg dat je natuurlijk ook hier een prachtig kweekkoppel van kan maken,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Maar je krijgt wel jongen die split zijn voor cinnamon en fallow, of cinnamon popjes split voor fallow. Cinnamon fallow, nog nooit gezien eigenlijk, of overheerst 1 kleur dan?

Lin

Wat ik weet is de man nergens split voor maar als dat we zou zijn alleen voor gepareld

Maar ik dacht dus om deze cinnamon geelwang met een geparelde fallow te koppelen.

Dan houd ik het mannelijke jong wat dan o.a. split voor geelwang en fallow is.

Koppel ik die weer aan een fallow dan kan ik fallow geelwangen kweken dus. toch?

Groeten,Lin

Lin

16 november 2005, 21:23:47 #4 Last Edit: 16 november 2005, 21:36:27 by Lin
dit wordt het dan uiteindelijk als ik een jong houd en die ook weer koppel:

Ouders:
Vader=Wildkleur split voor Fallow {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Fallow

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Fallow split to {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang (rec.)}
25.0 % Fallow split to {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Fallow {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang (rec.)}
25.0 % Wildkleur split to Fallow {X1:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Fallow  Cinnamon Geelwang (rec.)
25.0 % Fallow  Gepareld
25.0 % Cinnamon Geelwang (rec.) split to Fallow
25.0 % Gepareld split to Fallow

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Rianne

Dan blijf je 2 kleuren door elkaar houden. Als je jong 1 dan weer koppelt aan een fallow, krijg je cinnamon fallow geelwang.
Wat ik zeggen wil, ik zou het proberen zonder cinnamon erdoor. Dus helaas met een ander mannetje.

Lin

Je hebt maar in een geval dus een cinnamon fallow geelwang.

Is dat dan erg?

Rianne

Dat weet ik niet, zover heb ik me er ook niet in verdiept ;D Maar indien zoiets vlekken geeft of iets dergelijks, zou ik er niet aan beginnen.
De mannen houden in 2 gevallen het cinnamon en fallow, maar dat kun je niet zien.

Kirsten

16 november 2005, 21:42:56 #8 Last Edit: 16 november 2005, 21:45:09 by Kirsten
Hoi Lin,.

Ik zou er niet voor kiezen denk ik,. Je krijgt uit elk koppel met deze man zo ie zo cinnamon geelwang poppen,. Ik zou dat zo houden en er wellicht alleen een mooie extra split bij zoeken en daar de mutatie van m'n pop op uitkiezen.

Groetjes
Kirsten

Lin

Citaat van: Rianne op 16 november 2005, 21:41:12
Dat weet ik niet, zover heb ik me er ook niet in verdiept ;D Maar indien zoiets vlekken geeft of iets dergelijks, zou ik er niet aan beginnen.
De mannen houden in 2 gevallen het cinnamon en fallow, maar dat kun je niet zien.

Daarom vroeg ik het even of het vlekken gaf. Even vergeten dat je het dan niet meer ziet :-)

Hey Kirsten ik weet het in elk geval cinnamon geelwang of ook cinnamon als ik geen geelwang neem.

Ik wilde even wat zekerheid hoe het dan allemaal eruit zou komen te zien. Maar als ik zo kijk naar de berekeningen wordt het inderdaad niks.

Dan maar de bont geparelde geelwang die ik eerst in mijn hoofd had.

Heeft iemand die?

Bedankt voor de hulp iedereen!

Kirsten

Citaat van: Lin op 16 november 2005, 21:47:09
[
Hey Kirsten ik weet het in elk geval cinnamon geelwang of ook cinnamon als ik geen geelwang neem.

Als ik geen geelwang neem?, die snap ik even niet?
Hoe bedoel je dat?

Groetjes
Kirsten

Lin

er moest een komma tussen. Ik weet dat er cinnamon geelwangen kunnen uitkomen. Maar er kan ook alleen cinnamon en cinnamon geelwangen uitkomen als ik een gewone geelwang erbij zet. zo duidelijk? :-)

Rianne

Kirsten

Je kan er alles tegenover zetten,. cinnamon geelwang poppen komen er altijd uit inderdaad. Ik zou denk ik voor een bonte split gaan,. geen geelwang want dan heb je een dubbele geelwangfactor en is de kans op nest verlaten enzo voor m'n gevoel nog groter, toch?
hihi leuk he dat puzzelen :D

Groetjes
Kirsten

Rianne

Komt dat veel voor, een popje split voor geelwang?