Valkparkiet ziek uit voliere gehaald......

Gestart door Vickyke, 16 november 2005, 17:21:40

« vorige - volgende »

Vickyke

Halloo

Zonet heb ik een valkje gevonden op de bodem van mijn voliere.  Hij is heel zwak en heb hem nu onder de warmtelamp gezet en heb hem al druivesuiker gegeven.

Hij voelt ook heel mager .. zou het kunnen dat hij niet genoeg kon eten ?  of toch goed ziek?

We kunnen maar eerst morgen naar een dierenarts gaan of bellen.  Mijn andere vogels zien er allemaal gezond uit en denk niet da het diarree is.

HIj zit nu al apart maar laat erg zijn kopje hangen en slaapt  heel tijd.
Zou ik hem seffens wat pap mogen geven? of wachten tot we bij de dierenarts geweest zijn.

groetjes Vicky

Paul

Hoi Vicky,

Als ze zelf niet eten is het belangrijkste dat ze in elk geval vocht binnen krijgen maar je mag best pap geven als hij mager aanvoelt en de krop leeg is.
Maar de pap alleen niet te dik dan krijgt hij ook gelijk lekker wat vocht binnen.
Ook kan je door de pap nog wat druivensuiker doen dan krijgt hij wat extra energie.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hey Paul

Okee dan gaan ik dat dadelijk even proberen om hem wat pap te gevenmet druivesuiker.
Dan krijgt hij toch weer meer energie.  En hoop dat hij er vlug weer doorkomt..

Bedankt Paul!!

groetjes Vicky

Vickyke

KHeb geprobeerd wat pap te geven maar het meeste laat hij zo weer lopen.  Die warmte doet hem wel goed.
Kga straks nog een keer proberen met wat pap.  Nu heb ik ongever een half mlke gegeven. :-\
Zwaar ademen doet hij eigenlijk ook niet.  Hij zit helemaal bol en laat gewoon zijn kopje hangen en slaapt.

Ik hou hem in ieder geval nauwlettend in de gaten... :-\

groetjes Vicky

Paul

Hoi Vicky,

In elk geval doet de warmte hem goed dat scheelt weer.
En als hij in elk geval maar wat water binnen krijgt want dat is nog belangrijker dan eten.
In het water dan zoveel druivensuiker doen wat erin op kan lossen en dat het lekker zoet is.
Hopenlijk knapt ie toch weer op.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Vicky,
Zo te lezen is deze vogel al langer ziek. Zeker in een voliere merk je pas 'laat' dat een vogel ziek is, omdat een vogel zo min mogelijk laat merken.
De vermagering wordt veroorzaakt doordat een zieke vogel minder gaat eten. Dat geeft aan dat het proces al langer gaande is.

Druivesuiker is geen medicijn, maar wel goed voor een zieke vogel. Bij een infectie heb je toch ook echte medicijnen nodig. Daarom is het belangrijk een goede vogeldierenarts te bezoeken. Ook mestonderzoek kan veel aangeven over de ziekteverwekker. Probeer zo snel mogelijk de oorzaak te achterhalen voor een goede behandeling.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vickyke

Hello

Mijn valkje zit er al wat beter bij ;D.  Hij zit nog bol maar hij heeft gisteravond wat zaadjes gegeten.  Ik geef hem nog steeds druivesuiker.  Vandaag gaan we belllen naar een vogeldierenarts.  Ik hoop dat we nog mogen langskomen.

Ik zou nie willen da mijn andere vogels het ook krijgen moest het een virus of zo zijn. 
En dat natuurlijk dit valkje weer helemaal beter wordt.

Groetjes VIcky

Kirsten

Hoi Vicky,

Ik hoop dat ze er weer bovenop komt, maar je eerste hulp is top geweest. Ik hoop dat ze verder opknapt,. Ook het feit dat ze wat eet is erg goed,. Ben benieuwd wat de dierenarts verder zegt.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

trienke

hoe gaat het nu met je valkparkiet?

groetjes Trienke

Vickyke

Hello

:'(
Mijn valkje is op 17/11 in de namiddag gestorven....
We waren te laat voor de dierenarts..... :-\

Sorry dat ik zo lang wachtte voor een berichtje , maar twas effe moeilijk.  We hebben al veel miserie gehad de laatste maand en hup  nu begint het bij mijn vogels.

Ik hou mijn voliere vogels goed in de gaten en daar blijken ze nog gezond te zijn. Ik blijf ook buiten staan op te zien of ze allemaal gaan eten. 
Het zou kunnen dat hij te weinig voedsel binnen kreeg. Omdat ik maar op 1 plaats eten zette voor een 24tal vogels
Nu heb ik twee plaatsen om hun eten te zetten.

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Het zit je ook niet mee de laatste tijd!! :'( :'(
Ik voer in mijn grote voliere ook op 2 plaatsen met zaad en op 2 plaatsen met eikrachtvoer en kiemzaden.
Ik hoop dat de rest gezond blijkt te zijn.
Ik duim voor je.
Groetjes Riny :-*

trienke

hoi vicky

ik wens je veel sterkte met dit verlies :'(

:-* trienke