5 oktober 2025, 07:31:50

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Sanna

Dus alle kriebelbeessies dood? ;D

Monky

Hi Roosje,

Ik had een vraagje...
Ik hoor heel veel mensen zeggen valkjes niet naar buiten ook al zijn ze gekortwiekt.
Jouw Bo lijkt toch los op de foto in je handtekening. Is zoiets bij papagaaien anders? Nel liet haar papagaaien ook los buiten. Maken papagaaien minder kans op wegvliegen als ze gekortwiekt zijn? Is jouw Bo gekortwiekt?  
Dit is gewoon nieuwsgierigheid. Ik ben benieuwd waarom het bij de ene soort vogel wel kan en bij de andere niet  :-[ :)

Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het hier vraag. Anders haal ik het berichtje weer weg  ;D

Groetjes,
Monky

Inger m

Hoi Monky,
Ik heb kort na jou een bericht getypt met foto's van gekortwiekte papegaaien buiten: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,23/topic,14720.18.html#msg278080

Een valkparkiet is veel kleiner en lichter en heeft vgl mij in verhouding 'minder lift' nodig om weg te vliegen dan een papegaai. Bovendien blijken veel vogels foutief gekortwiekt, bv. het laten zitten van de buitenste twee slagpennen of onvoldoende wegknippen van de slagpennen, zorgen ervoor dat een valkparkiet toch kan wegvliegen. Overigens kunnen de gekortwiekte vogels wel vaak een stukje vliegen, maar geen hoogte maken (tenzij de wind eronder schier).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

@ Monky: Ik sluit me bij inger aan. Bo is echt een zwaargewicht dus die kan niet zo gauw op de wind meevliegen. Kiki is wat lichter en met hem passen we ook heel goed op en hij is ook heel goed gekortwiekt. Het zou je maar gebeuren... :-X

@ Sanna: Jep, allemaal AFGEMAAKT ;D

Mariska

Twila is verliefd ;D
Ze kruipt bijna in hem :-*

In mijn dagboek staat straks een kroelfilmpje van Twila en Dakota ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Roosje

Meeting was leuk, gezellig, gelachen, ben nu moe, moet nog klusjes doen, gaaaaaap, slaap nodig..... :-*

Caroline

Nieuw rekord van je knapperd!!

Diégah woog een uurtje geleden 130 gram!!!!!!

Ik weet ook niet wanneer ze stopt met groeien.  ::)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Boh...130 gram...wat een boel :o

Sanna

Wouw! Nog even en ze steekt Gijs van Irene naar de kroon. Als ik het me goed herinner was die op haar top 142 gram...

Groetjes, Sanna

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

13 juni 2006, 11:24:10 #2758 Last Edit: 13 juni 2006, 11:42:48 by Riny

Van vorig jaar Burgers' Zoo.

Wat een schatje hè??  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Hihihi dat is nog best een leuke foto :D

En die hyacinthen....*kwijl* ;D