29 juni 2025, 07:03:11

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Roosje

Het beruchte duifje is een diamantduif :)

Die trouwens inmiddels ook een vriendinnetje heeft. Nu zitten ze samen even apart, over een tijdje mogen ze de voliere in :)

Inger m

Hoi,
Nou, dat valt mee...

De (mij bekende) meest beruchte duiven zijn de post- en sierduiven. Dit zijn vaak vrij sterke duiven, die niet snel ziek worden, maar wel stiekem drager zijn.

De diamantduif is wel een duif, maar zie ik persoonlijk als minder bedreigend. Ik heb ze zelf ook altijd bij de valkparkieten gehouden, leuke duifjes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Zeker leuke duifjes :D

En ze maken ook een leuk geluid ;D

Roosje noemt dat een kleine roekoe (of zoiets in ieder geval) ;D ;)

Waar heb je dat vriendinnetje dan vandaan?
Wel leuk voor hem!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes roosje

ppppppppppffffffffffffffff het is vandaag echt je dagje niet hé  :-\, eerst die  :censuur bloedluizen en dan die mails !!!!!!!!!!!! het beste is idd niet meer reageren op die mails je maakt het jezelf alleen maar moeilijker en die vrouw is het niet waard dat ze nog de kans krijgt om een valkje bij jou te kopen  ;) weet je roosje .......ik ben heel zeker dat de valkjes bij jou goed verzorgd worden en ik zou dan ook geen minuut twijfelen om bij jou een valkje te halen (wel jammer van de afstand en ik ben echt een ramp op de baan) je bent goed bezig en laat niemand jou iets anders wijs maken  ;)

groetjes marilyn

Roosje

@ Inger: Ja dat idee had ik zelf ook al. Ik zou nooit een postduif in huis nemen ::) ;D Ik vind die kleintjes inderdaad erg gezellig.

@ Mariska: Het popje komt bij de intratuin vandaan, daar waren we vanmiddag om al die zooi te halen. Het was Paul zijn idee. Daar zit ook alles netjes apart, maar ze gaat toch nog even in quarantaine met haar man. :)

@ Marylin: Bedankt voor je lieve woorden. Enne...Tijd voor een navigatiesysteem voor jou ;D

Mariska

Hè wat leuk :D

Dus jullie liepen er zo tegenaan.

Wel zo gezellig met zijn tweetjes ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bobbie

Hoi Roosje,

Wat balen zeg, bloedluis.

Zijn ze niet meeverhuisd met de pas gekochte 2e hands kamervoliere?

Ik zou het anders ook niet weten.

Succes ermee, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Groetjes, Nel :)

Roosje

Nee ook dat was het niet, die hebben die mensen nog schoongemaakt en ikzelf ook nog een keer. Het zou van de wilgentakken kunnen komen die ik ze heb gegeven, maar dat is alweer even geleden :-\

Maargoed alles is ontsmet en de vogels zitten weer in de voliere. Helemaal gestressed natuurlijk, en ze zitten nog niet bij de jonkies. Hopen dat dat niet al te lang duurt :-X

Mariska

marilyn

hoikes roosje

wat ben ik blij dat ze de jonkie's weer gaan voeren  :D niets beter dan de voeding die ze van de ouders krijgen hé

groetjes marilyn

carco

Gelukkig! Nou die rot beesten weg zijn en niet meer terugkomen!!

GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Citaat van: Inger m op  5 juni 2006, 18:39:26
Citaat van: Lin op  5 juni 2006, 17:49:44
quarantaine heeft geen nut natuurlijk want het kan zich pas voordoen bij stress dus dan uit pbfd zich uiterlijk en het verdwijnt natuurlijk niet door quarantaine zoals je weet. Als die koper zo kwaad is dan zou ik inderdaad niks verkopen aan har. dan is de basis van vertrouwen van haar kant al niet goed. Gelukkig heb je genoeg andere kopers.

Groeten, Lin

Hoi,
Quarantaine heeft wel degelijk nut, ook bij PBFD. PBFD kan zich oa laten zien bij weerstandsvermindering en bij stress. Een periode van verhuizing, gevolg door stress is zo'n verandering. Denk ook aan andere ziektes.

gr Inger

Maar dan verdwijnt de PBFD toch niet?

Hey roos,

Gelukkig worden ze gevoerd!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hoi hoi!!

In de situatie waar het hier over gaat heeft quarantaine wel degelijk nut.

We hebben het hier over een Diamantduifje, die zelf GEEN drager kan zijn van de ziekte PBFD. Maar WEL de stoffen bij zich kan dragen die de ziekte veroorzaken, dus kan hij wel kromsnavels besmetten.

Als dit duifje 6 weken in quarantaine heeft gezeten zijn de "gevaarlijke" stoffen echt wel van hem verdwenen.

Nee inderdaad, PBFD verdwijnt niet door quarantaine maar is er een ziekte die dat wel doet?? Maar in dit geval hoeft de PBFD ook niet te verdwijnen, hij is immers niet aanwezig omdat het Diamantduifje het zelf nooit kan krijgen.  :D

Dus snap ik eigenlijk deze hele discussie niet.  ::)

Ik denk dat we allemaal respect moeten hebben voor de manier hoe Roos met PBFD omgaat, ik denk dat zij één van de weinige is die haar valkjes laat testen. Als het duifje echt zo onveilig was, denken jullie nu werkelijk dat Roos na honderden €'s te hebben uitgegeven aan het testen van al haar vogels, dit kleine Diamantduifje zomaar in huis nam??

En wat betreft de bloedluis, dit is erg vervelend maar goed te bestrijden. Natuurlijk is dit niet fijn en gelukkig was Roos er erg snel bij maar ik heb dit bij grote en kleine kwekers gezien, in hele schone volières, broedkooien en zowel binnen als buiten. Dit wil niks over de hygiène zeggen of over de ervaring die iemand heeft.

Dus ****naam verwijderd administrator , mocht je dit lezen, je kunt beter verdrietig zijn over je annulering dan blij, het zal namelijk niet meevallen om een veiliger nest je vinden voor je aankomende valkje dan bij Roos. Succes bij je zoektocht.

En Roos, vooral doorgaan hoor, je doet het geweldig.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Sowieso heeft quarantaine altijd nut want er zijn wel meer ziektes als PBFD. De quarantaine is niet alleen nodig voor de valkjes, maar ook voor het duifje zelf. :)