30 juni 2025, 03:51:31

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

valkchico

hallo Roosje,

daar was ik weer een keer. Wat een mooie foto's van Bo en zeker wat een kleuren heeft Bo prachtig!

Gaat het nog een beetje met Roosje?

Vind ze eigenlijk wel raar hoor die edels, ze hebben van die rare neigingen bij het stofzuigen ;D.

gr Esther

Roosje

Nou ik heb weer wat te vertellen hoor! Dit is ongeveer waarom ik zo stil was de afgelopen dagen. Ik was druk aan het timmeren aan mijn toekomstbeeld ;D

Vandaag naar een open dag geweest op het holland college in maasland. Ik had gelezen dat zij de niveau 4 BBL (4 dagen werken 1 dag school) opleiding hadden voor bedrijfsleider in de dierenbranche. Blijkt dat ze alleen BOL hadden, dus 5 dagen in de week naar school. Ik baalde meteen natuurlijk. Gelukkig kwamen we een meneer tegen die zelf ook een dierenwinkel heeft gehad en mij vertelde dat je daar in principe alleen maar het diploma vakbekwaam dierenverzorger voor nodig hebt! En die hadden ze wel in BBL versie. Het is niveau 3 MBO dus (om maar ff lekker arrogant te doen) verwacht ik dat ik daar met gemak doorheen huppel :D Ik kan dan in de loop van de opleiding bekijken of ik er nog iets van bedrijfskunde of management bij wil leren. En als ik daarmee klaar ben, kan ik mijn eigen zaakje gewoon beginnen! :D

Dat ik iets met dieren wilde, wist ik al. Dat is gewoon hetgene waar ik blij van wordt. Maar ik wil ook nog wel met mensen te maken hebben, vandaar dat een winkeltje ideaal zou zijn. Ik heb al een heel concept bedacht voor mijn eigen zaakje, wat volgens mij nog niet bestaat. Wel dingen die erop lijken, maar niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd heb. Dat blijft dus nog even in mijn hoofd totdat het over een paar jaar vorm zal krijgen. Het is in ieder geval diervriendelijk ;)

Ik heb er weer helemaal zin in :D

Ik heb Bo gisteren wat geleerd. Ze liep steeds van mij naar mijn laptop dus dan zei ik; 'wat ga je doen?' en als ze terug kwam zei ik 'kom maar'. Nu loopt ze op commando richting mijn laptop als ik zeg; 'wat ga je doen?' en komt ze terug als ik zeg; 'kom maar'. Ik ga dan helemaal uit mijn dak en zij doet vrolijk mee, op een gegeven moment gaat ze ook echt rennen, prachtig is dat :-* Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een vogel wat te leren alleen al door héél enthousiast te zijn ;D

Nou ik ga nog even gauw dagboekjes kijken!

Wilma1

Succes met je keuze om eem opleiding te kiezen....en we wachten af wat voor winkeltje jij in je hoofdje hebt  ;D...
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

imv

Hoi Roosje,
Wat heerlijk om je zo te lezen!
En die Bo  ;D ;D :-* :-* :-*

Knap hoor!
Groetjes,
Irene

Rianne

Hoi Roos,

ik hoop dat je word aangenomen op die school. Of hoef je niet een intake gesprek te doen?
Leuk kunstje van Bo. Dat hoef ik met m'n valkjes niet te proberen ;D

Riny

Hoy Roosje
Fijn dat je zo vol toekomstplannen zit.
Het lijkt me allemaal heel leuk.
Ik hoop dat je aangenomen wordt en verder kunt met je droom verwezenlijke.
Maar het is inderdaad zoals jij zegt ,als je er in het begin een soort van spelletje van maakt ,en ze regelrecht de hemel in prijst als ze wat goed doen,gaat het allemaal veel makkelijk.
Ik hoop dat we daar nog eens een filmpje van te zien krijgen.
Groetjes Riny :D

Lin

Wat leuk om die opleiding te doen. Ik wil ooit ook eens wat meer in de dieren gaan doen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

NEGATIEF NEGATIEF NEGATIEF! ;D ;D ;D

Ik hou van dat woord :D

Kiki zijn gezellige leventje hier kan nu eindelijk écht beginnen.

Die opleiding wordt ik zeker weten op aangenomen. Ik heb namelijk wel voordeel dat ik al een MBO heb gedaan. Bovendien kunnen ze ook mijn huidige school bellen, die weten dat mijn niveau hoog zat is. En mijn cijferlijst is ook prima. Dus ik :censuur mezelf er zowieso wel doorheen ;D

Vandaag weer een dierenwinkel gebeld met een vacature in Zoetermeer. Nouja ik had al van alles afgebeld ::) Maargoed ik vroeg of ze een vacature hadden en ja hoor. Ik helemaal enthousiast ::) Dus ze hebben nu mijn gegevens en als ik binnen 2 weken wat hoor mag ik op gesprek. Zo niet, dan moet ik verder bellen. Ik had eigenlijk moeten zeggen dat ik al meer dan gemiddeld wist van vogels, maar dat krijg ik er op de een of andere manier niet uit, klinkt zo arrogant :-\ Ze weten wel dat ik zelf dieren heb, die opleiding ga doen, én dat ik heel enthousiast ben. Ik hoop dat ik een beetje kans maak want het klonk best gezellig :D

Nou wij gaan even verder genieten van Kiki die nu eindelijk beneden is. En Bo die héél nieuwsgierig is hihi :D

Rianne

*duim duim duim duim*

Gefeliciteerd met de uitslag! :)

valkchico

hallo roosje,

Wat goed zeg dat je een opleiding gaat doen en ook nog iets dat je echt zelf wil. En al met een eigenzaakje in je hoofd,
hoe lang duurt de opleiding?

ben ook wel benieuwd hoe Bo op comando loopt ;D

gr Esther

succes met de sollicitatie

Riny

10 februari 2006, 16:54:57 #1075 Last Edit: 10 februari 2006, 16:57:23 by Riny
Hoy Roosje
Gefeliciteerd met NEGATIEF.
Ik geef je groot gelijk dat je nog niet gezegd hebt, dat je meer dan gemiddeld, van vogels wist.
Het is wel de waarheid maar het kan zo verkeerd opgenomen worden door de telefoon.
Voor het zelfde geld vinden ze je verwaand of arogant.
Ik ga duimen dat je op gesprek mag komen.
Groetjes Riny :D

Roosje

Dank je Riny :D

De opleiding duurt 3 jaar. En waarschijnlijk hoef ik maatschappijleer, nederlands en engels niet te doen want die heb ik op deze MBO al gehaald. :)

hermelien1989

hey

gefeli met de negatief.

heb jij geluk dat je die vakken niet hoeft te doen
heb nu sidns een paar weken maatschappijleer, en na de eerste 5 minuten was het iedereen al duidelijk dat dit heel saai ging worden
Nu heb ik tijdens maatschappijleer een niuwe bezigheid, Sudoku's , die kun je heel makkelijk onder je boek verbergen  ;) :) ;D

groetjes sanne

Wilma1

Ik ga ook (met geleende duimpjes ;D, zou dat ook wat euro's kosten???) en hoop dat je zowel op de school, als de baan in de dierenwinkel wordt aangenomen....dat zou toevh enorm leuk zijn. Je ervaring met dieren ku je daar dan langzaam uit jezelf "toveren" en zijn ze vast heel blij met zo'n gemotiveerd iemand!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

valkje-jacco

Hoi Roosje,

Wat leuk dat je een bedrijf wilt gaan beginnen!! het is wat die opleidingen maar gelukkig heb je dan geen engels en nederlands meer!!

ga je dan ook valkparkieten in je winkel verkopen e.d.??

nou maar hopen hé!

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)