12 mei 2025, 17:15:35

Veel sepia eten

Gestart door Rianne, 15 november 2005, 15:00:48

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

1 van mijn valkjes eet best veel sepia. Kan dit kwaad?

Riny

Hoy Rianne
Ik heb altijd gedacht dat ze dat nemen naar behoefte.
Het is in een buitenvoliere wel moeilijk te bekijken wie er veel van neemt of juist weinig.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik zie het hier bij mijn nieuwe valkje. Hij zit constant aan de sepia sinds ik het heb opgehangen een paar dagen terug.

Riny

Hoy Rianne
Dat is wel heel veel dan.
Misschien dat Paul het weet.
Groetjes Riny :D

Paul

Hoi Rianne,

Is het een popje ?
Ik heb hier wel gehad dat ze een hele grote sepia in 2 dagen slopen als ze broeds zijn  :P
Vaak valt het meeste er naast ik denk niet echt dat het kwaad kan want zoals Riny zegt pakken ze vaak naar behoefte en deze zal het misschien nodig hebben.

Groetjes, Paul

Rianne

Het is een mannetje. Ik hoorde constant schrapen dus ik dacht dat het het popje was. Niet dus!

M.

Mijn jongste valk eet het haast nog niet, k heb hem er nog niet bij gezien, maar mijn volwassen man heeft al aardig wat gehad en is hem ook al aan t slopen. De pop heb ik er nog niet bij gezien, ik denk inderdaad dat ze zelf wel weten hoeveel ze er van kunnen nemen.

bobbie

Hoi Rianne,

Mijn popje Cootje, die momenteel broeds is, eet ook veel sepia op dit moment maar dat is logisch natuurlijk, ze legt eieren.

Net als Riny zei ga ik er van uit dat ze nemen naar behoefte. Ook wat Paul zegt is waar: als de sepia hangt valt er veel naar beneden.

Zolang de ontlasting goed blijft lijkt het me geen kwaad kunnen. Ga je kalkpoepjes krijgen dan is het wat anders denk ik dan.

Groetjes, Nel :)

Rianne

Als het een popje was, zou het voor zich spreken. Maar ik heb het hem al een tijdje niet meer zien eten dus zal het wel weer goed zijn denk ik.