7 mei 2025, 15:03:32

Peppie

Gestart door Tess@, 14 november 2005, 11:03:28

« vorige - volgende »

Tess@

Hoi Diana,

Met peppie gaat alles goed. ;)
Peppie gaat nu uit zichzelf weer zijn kooi in als hij geen zin meer heeft. ;D
En als hij ergens in de kamer zit en ik steek mijn arm uit en zeg Peppie komt hij erop zitten, vind het ook erg leuk om op je hoofd te zitten. ;D
Hij komt ook echt uit jezelf bij je zitten zoooo leuk.
Oja hij kan ook vreselijk zeuren!! hij weet waar het trosgierst ligt en dan gaat hij voor of op het bakje zitten krijsen.  :-\
Hij houd dan niet op totdat hij het trosgierst heeft. ;D
Maar ik ben echt heeeeeel erg blij met hem, En naar mijn mening heeft hij het hier ook heel erg naar zijn zin!!! ;D
Diana  Bedankt voor deze super lieve,ondeugende en eigewijse valkje!!

groetjes Tessa en Peppie

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Het is zo leuk om te horen dat je het zo goed hebt met peppie.
Jullie 2 horen echt bij elkaar.
Leuk te lezen dat hij zo bijdehand is, zit hier met een big smile te genieten van je story.
Jullie hoorde gewoon bij elkaar vanaf het moment dat ik hem op je vinger zette.
Hopleijk heb je snel weer foto´s.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tess@

Hoi allemaal,

Peppie heeft zijn naam gezegt voor het eerst!!!!!!!!!!! ;D
Volgens mij is dat erg snel want hij is nu 10 weken ongeveer.
Hij mag zodirect weer lekker los in de huiskamer.
Alleen maar los in de slaapkamer is ook zo saai en nu leert ie mooi onze honden kennen en om bij andere mensen te zitten.
Vanmiddag was hij ook lekker los en mijn zus was pizza uit de oven aan het eten en waar denk je dat hij in land   natuurlijk in de pizza ;D. gelukkig was deze niet erg warm   en hij zat helemaal onder de kaas ( kleeft verschrikkelijk als het koud word) :( dus heeft ie zijn eerste kenismaking met de kraan gehad   ;D vond ie niet echt leuk  maar het fohnen daarna weer wel ;D
Peppie is echt een schat en super lief!
Heeft iemand een idee hoe je hem aan de kraan (  badderen/douchen) kan laten wennen? want hij vond het echt niet leuk.

Hoi Diana,
ja dat vond ik ook toen je hem bij me zette op mijn vinger, en dat vind ik nog steeds. Was gelijk verliefd op hem!
Morgenavond hoop ik de nieuwe foto's erop te zetten.
Ze zijn heel leuk geworden.

Groetjes Tessa

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Is het al gelukt met de foto's maken.
Ben zeer benieuwd hoe het met hem is nu.
Hopelijk schrijf je weer snel in je dagboek.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Kirsten

Hoi Tessa,

Wauw das inderdaad snel,. ik denk dat het een talentje is ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tess@

Hoi Allemaal,

Ik hoop dat de foto's er vanavond op staan.
Met peppie gaat alles goed.
Ik heb een snoepstaaf in zijn kooi gehangen ongeveer een week geleden maar die heeft hij nog niet aangeraakt.
volgens mij lust hij ze niet. heel raar ik dacht dat valkjes daar juist dol op waren.

Groetjes Tessa

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Hier dan je foto´s van peppie.
Ik hoop dat ik het goed hebt gedaan.

en de volgende.

zo dat waren alle 4 de foto´s die je hebt gestuurd.
Groetjes diana

R.I.P. Boomer 15-11-06

marga

hoi
goh wat een mooie foto s en knap hoor dat hij al zijn eigen naam kan zeggen  hier krijg ik ze niet eens aan het praten
groetjes marga

Tess@

Dank je wel Diana !
Helaas zijn ze niet erg scherp, hij beweegt zoveel dat ik hem gewoon niet goed gefotografeerd krijg.

Hoi Marga,
Ja ik keek ook vreemd op, ik dacht het gaat nog wel een paar weken duren voordat hij zijn naam zegt maar ik wel heel veel met hem geoefend.
Bovendien vind hij alle aandacht heel leuk en heeft ook overal aandacht voor.
Zijn jouw valkjes popjes of mannetjes want ze zeggen dat mannetjes wel en popjes niet praten maar of dat nou waar is.
Groetjes Tessa

marga

hoi tessa
ik heb mannetjes en poppen buiten in een voliere
en binnen heb ik als het goed is een stelletje maar die zijn 5 maanden en die hoor ik zowat niet dus ik ben bang dat het 2 poppen zijn de witmasker heb ik  zo mijn twijvels over
word ook nog niet echt wit  bij zijn kopje
groetjes marga

Tess@

Hoi Allemaal.

Helaas heb ik niet zo veel tijd meer voor mijn dagboek, veel stage en laat thuis en dan denk ik natuurlijk het eerst aan mijn valkje die ik dan gelijk los laat vliegen.
komt gelijk bij me zitten en is dan niet meer bij me weg te slaan. ;D
Smorgens sta ik ook een uurtje eerder op om hem nog effe een uurtje los te laten omdat ik dan toch de hele dag weg ben en er niemand is, mijn moeder kijkt wel afentoe tot ze zelf naar haar werk moet smiddags.
Maar het gaat heel goed met hem en ik ben heel erg aan hem gehecht en kan hem niet meer missen. ;D
Om de een of andere reden houd peppie niet van snoepstaven ???
Hij heeft het schommeltje ondekt in de kooi, weet nog niet echt wat ie ermee moet doen, heel lachwekkend gezicht als hij er bijna vanaf tuimelt. kan zijn evenwicht nog niet zo goed bewaren op de schommel.

groetjes Tessa

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Jammer dat je niet zoveel tijd hebt voor je dagboek, maar wel begrijpelijk.
Aandacht voor Peppie is belangrijker dan hier wat schrijven.
Wat betreft dioe snoepstaaf, gewoon laten hangen.
Het een valkje vindt het lekkerder dan de ander, en ik denk dat hij het nog niet heeft geprobeerd.
Hoewel er, toen hij nog hier was ook een snoepstaaf in de kooi hing en daar werd wel van gegeten, maar ik weet niet meer door wie, en of peppie er wel van at toen.
Maar het bederft niet dus je kunt het gerust laten hangen.
Veel succes met je stage en hopelijk heb je binnenkort wat meer tijd.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Valerie

WAT?! Peppie houdt niet van snoepstaven???? Issie bang om dikkerdje genoemd te worden?  ;D
Mooie foto's!
Hij zegt z'n naam? Dan nu Peppie kusje. Zeggen ze hier ook. :)

Tess@

Hoi Valerie,

;D zou kunnen.

Ik Ben hem nu Peppie kusje aan het leren maar k denk dat dat nog wel effe duurt want elke keer dat ik dat zeg geeft hij me een kusje.   Ook leuk natuurlijk.
leuk dat ze dat bij jou wel kunnen.

groetjes Tessa

Tess@

Hallo Allemaal,

Peppie heeft vandaag voor het eerst samen met de grasparkiet van me zus door de kamer gevlogen.
Ze vonden het alle 2 wel leuk denk ik.
Ze waren alle 2 al heen en weer aan het schreeuwen(Peppie staat nmlk bij mij op mijn slaapkamer en oscar (van me zus) staat bij me zus op de kamer en die is een verdieping lager).
Is wel een grappig gehoor als ze 'met elkaar communiceren".
Dus toen heb ik ze is met elkaar laten vliegen en dat ging wel goed, Oscar probeerde bij mijn Peppie op zijn hoofd te landen echt heel grappig. ;D
Oscar is 9 weken en Peppie nu ongeveer 11 weken.

Gelukkig is het nu weer lekker weekend en heb ik weer heeel veel tijd om op het forum te lezen en te kijken en natuurlijk mijn dagboek bij te werken.
Je raakt wel verslaafd aan het forum.
had bijna afkick verschijnselen,maarja had het ook wel erug druk deze week.
Gelukkig word aankomende week weer wat rustiger.
jehh meer tijd voor me valkje en mijn dagboek.
Ik ga weer proberen mijn beweeglijke valkje te fotograferen maar tis erug lastig als hij zo beweegt.
Hij zit niet erg lang stil, ik ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg als oscar op zijn rug zit ;D.

Ik ben erachter dat Peppie gewoon die snoepstaaf niet lekker vond, ik heb er een andere ingehangen en die eet hij wel!!! ???
ow tis wel een lang stukje geworden maar had alweer een paar dagen niks van me laten horen.
Ik ga maar weer is naar beneden want er is visite.
Helaas mag Peppie nu niet mee naar beneden want ze zijn BANG voor DIE GROTE KRIJSERS nou ja zeg!!  :-XIk was stieken van plan om hem wel mee te nemen alleen maar omdat ze dat over mijn lieverdje zeiden helaas vinden mijn ouders dat niet goed :( heh heh

Groetjes Tessa