28 april 2024, 11:05:30

Peppie

Gestart door Tess@, 14 november 2005, 11:03:28

« vorige - volgende »

Tess@

14 november 2005, 11:03:28 Last Edit: 14 november 2005, 14:08:10 by Tess@
Hallo Allemaal,

Gisteren heb ik bij Diana B (moonwitch) een valkparkietje gehaalt.
Het is een witmaskertje en super Ondeugend!
Ik heb hem Peppie genoemd,klinkt dat niet lief!!
Peppie hoefde eigenlijk niet meer aan handen te wennen zo tam is hij al ! Hij zit al lekker op mijn schouder en als ik mijn hand in de kooi doe klimt hij er op en loopt zo door naar boven. Het is een enorme kroelkous !! Hij vind glinstertjes zoals mijn oorbellen en ketting echt geweldig. Ook met je haar kan ie zijn lol op en na er uitgebreid in te hebben gehangen doet ie dutje op mijn schouder. Het is gewoon wonderlijk hoe tam hij al is en ik heb hem pas 1 dag!
Zodra hij je aan hoort komen zit hij op het deurtje,want dan wil hij op je schouder! Diana zei dat hij al kon vliegen maar dat heeft ie nog niet laten merken , moet gewoon nog een beetje aan zijn nieuwe omgeving wennen denk ik.
Maar hij eet en drinkt gelukkig erg goed.
Foto's volgen nog.

Groetjes Tessa en Peppie

Lique

Hoi Tessa,

Van harte gefeliciteerd met Peppie.
Heel fijn dat hij al tam is, dat scheelt een hoop werk.
En natuurlijk over een paar weken het witmasker bonte valkje... Gaat hij/zij Kokkie heten?

groetjes Lique

Rianne

Hoi Tessa,

leuk dat je ook een dagboek bent begonnen! Gefeliciteerd met je valkje! Heel herkenbaar wat je schrijft! :)
Ik ben benieuwd naar foto's van Peppie.

moonwitch (diana)

hoi tessa

Leuk dat je toch een dagboek bent begonnen.
Hopelijk volgen de foto´s snel.
Dat vliegen dat komt vanzelf wel, wacht maar tot je hem in de kooi wilt doen en meneer wilt niet, dan vlieg hij zo weg.
Ik blijf je dagboek volgen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tess@

Hoi diana,
Je had gelijk...hij heeft net een rondje door de kamer gemaakt,Ik heb hem nu ook voor het eerst horen fluiten sinds hij hier is.  Dus t gaat goed ;D
Groetjes Tessa

bobbie

Hallo Tessa,

Gefeliciteerd met Peppie  :D, leuke naam hoor.

Ik hoop dat je snel foto's kan plaatsen, ben ik gek op  ;).

En begrijp ik van Lique dat je er nog eentje krijgt? Een bonte witmasker? O, die zijn zo mooi  :-*.

Ben benieuwd naar die naam, Peppie en Kokkie is zo gek nog niet :D. Het was een humoristisch duo en valken zijn ook lekker ondeugend.

groetjes, Nel :)

Ankie

Hoi Tessa

Ben even in je dagboek gedoken en wat leuk dat je al zo geniet van Peppie.
Heb je al eerder een valkje gehad of is dit je eerste?
Dat vliegen komt vanzelf en het is alleen maar prettig als ze een beetje voorzichtig beginnen ,vindt ik  ;D.
Leuk he ,dat gekroel in je haar !
Je gaat vast en zeker nog hele leuke dingen met Peppie beleven en geniet er maar van hoor !
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's!!!!

Wat leuk dat je er nog eentje bij Lique vandaan krijgt...(als we dat goed begrepen hebben) .onze valkjes ,Zazou & Nala komen allebei bij Lique vandaan  ;D ;D.

Groet van Ankie (moeder van Carine) ;D.


Tess@

Hoi Ankie

Nee ik krijg er geen eentje bij Lique vandaan.
Dit is mijn 2e valkje  de Andere is overleden,die had ik 3 dagen. Ik wil wel een 2e maar dan wat later in het jaar.
Dus het volgende broedseizoen.
Of ik hem/haar kokkie ga noemen weet ik nog niet denk het wel klinkt wel leuk    peppie en kokkie.
Dat gekroel is inderdaad heel erg leuk.
ik ben heel blij met hem.

Groetjes Tessa

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Ik wist het wel dat hij zou gaan vliegen, hij en lola waren 2 luchtpiraten hier en lola is dat nog steeds.
Leuk dat hij nu ook al fluit, zoals ik je al zei praat veel dezelfde woordjes tegen hem en je kunt hem zelfs leren praten, ook deuntjes na fluiten.
Ik hou je dagboek in de gaten.

Ps. het is erg fijn dat je zo blij bent met peppie, het klikte ook direkt tussen jullie.
Ik heb hem met een goed gevoel meegegeven.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ozzie

Hallo Tessa en Peppie,

leuk weer een nieuw dagboek!

Foto's ???? ;D ;D ;D (zijn we gek op hier)

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Tess@

Hoi Wendy,

foto's komen morgen !!!!
Ik ben ook gek op foto's bij dagboeken.
maar ze komen er snel aan,
kunnen jullie leuk zien hoe mijn nieuwe maatje eruit ziet!

groetjes Tessa

Tess@

Hoi Allemaal 

Me foto's zet ik er vanavond op.
Moet effe wachten tot me vader thuiskomt want ik heb geen flauw idee hoe ik die foto's op de computer zet.
Best lastig hoor een digitale camera!

Met peppie gaat alles goed, hij heeft een nieuw spelletje uitgevonden   "Hoe word ik een vleermuis"   Hij bengelt dan onderste boven aan zijn zitstokje , hij houd het niet erg lang vol  en dan valt ie weer naar beneden. hij bezeert zich niet hoor!!!!   ik ga proberen om daar ook een foto van te maken
maar hij vind mijn camera eng. 
vanavond komen de foto"s!!

groetjes Tessa

bobbie

Succes het het foto's maken.

Misschien kan je iets verder weg staan van hem en dan inzoemen. Dan is het niet zo eng voor Peppie  ;)

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Tessa


Wat leuk dat jij ook een dagboek begonnen bent.
Ik heb 5 weken geleden ook een valkje bij Diana gehaald.
Een knap gepareld popje.



En foto's plaatsen leer je zo en anders is er op het forum altijd wel iemand die je graag wil helpen.
Je stuurt gewoon een IM naar iemand
Groetjes Riny :D :D

Tess@

Hoi nel ,
dat inzoomen is een goed idee. ga k proberen.

Hoi rinny,
Wat leuk dat je daar ook een valkje vandaan hebt.
Ze is inderdaad erg mooi!
Was zij ook zo tam toen je haar kreeg?
Hoe heb je haar genoemd?

groetjes Tessa