8 mei 2025, 08:28:20

nieuwe vogel

Gestart door emca, 4 december 2005, 09:54:57

« vorige - volgende »

emca

hoi allemaal, kan iemand ons advies geven????

Onze emca is sinds vrijdag avond laat alleen achter gelaten door het overlijden van zijn beste vriendje roosje  :'( :'( :'( :'( :'(. :'( :'( :'( :'( :'( :'(. Naar dat we gisteren laat thuis kwamen van tilburg vanwegen werk lag ze dood onder in de kooi. gelijk hebben we onze eerste vogel Emca meteen de kooi uit gelaten.

We hebben hellemaal niet zien aan komen voor vrijdag dat roosje ziek was door dat ze normaal gedrag toonde eten en dronk. vrijdag was roosje plots totaal leven loos veel slapen en ruste niet meer fluiten of matso gedraag vertoonen en niet meer tinken tegen de boden van de bak of iets anders aan tikken, zijn vleugels laten hangen en de onlasting bleef maar hangen bij het cluoca gebied.

Beging van de week zou je niet hebben gezecht dat ze ziek zou zien maar vrijdag merkte ik gelijk dat het niet goed zat, Naar dat me vriend thuis kwam van het werk zijn we gelijk naar de dieren arst gegaan waar we nieuwe voedings advies kregen medicijnen (antibiotica) naar dat we terug zijn gekomen van de dierenarts hebben we roosje eerst terug gezet in de kooi en meteen de stad in gegaan nieuwe voer te gaan halen en de medicijnen gegeven.

Het ergste vonden we nog dat we beide weg moesten naar tilburg voor werk en familie, het zat ons de helledag niet lekker in de vel. :-[ :'( :'( .
Naar dat we laat thuis kwamen zagen we Roosje dood in de hoek liggen en hebben emca gelijk de kooi uit gehaalt. en de kooi gedisinfecteerd met heet water. Is dat voldoende of moet je de kooi anders disinfecteeren ??? ??? ??? ??? Dit kan ik echte bijna nergens terug vinden op de site of forum.

Emca is een zeer sterke vogels en toont geen enkele ziekte verschijnselen of ander soort gedrag zo als roosje toonde. hier bij is onze vraag wanneer we het beste een nieuw maatje voor Emca kunnen zoeken en kopen  ??? ??? ??? ???Want we zouden graag morgen al een nieuwe vriendje voor haar zoeken en graag bij een fokkerij hier bij ons in de buurt van zevenaar.
Onze dieren arst zei dat er in duiven een goede dieren speciaalzaak moet zitten die gespecialceerd zou zijn in papagaai achtige diersoorten weten jullie daar toevallig iets over of weten jullie een adress in ze buurt een fokker. ??? ??? ??? ???

we kommen er ook achter dat Emca nu echt behoefte heeft om bij een ons te zijn en snakt naar een nieuwe vriendje!!!

wie kan ons daar bij helpen.

Emca
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Bianca

ik ben onlangs samen met een vriendin (Kirsten) een startbewijs.pagina begonnen zodat je makkelijk kunt zoeken in het wereldje rond de valkparkieten.
Hier vind je verschillende webwinkels waar je kooi-ontsmetter/reiniger kunt bekijken/bestellen en waar je makkelijk per landgedeelte een kweker kunt vinden.

veel succes met het verlies van je vriendje.

http://www.valkparkiet.startbewijs.nl/

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

emca

sinds vandaag heeft emca een nieuw vriendje genaamd kuifje :D :D :D :D vanwegen zijn mooie krul achtigekuif. de fot is hier onder te zien, ze zitten bijde nog appart in een kooi.

groetjes emca, roosje, kuifje en de eigenaaren C en R

Riny

Hoy Emca
Het klinkt een beetje cru om je nu te feliciteren met je nieuwe aanwinst.
Maar toch wil ik je er veel geluk mee wensen.
Groetjes Riny :D

emca

hoi ryni

bedankt we zijn er zelf ook blij mee, en roosje zal bij ons nooit vergeten worden we hebben een foto van roosje laten uit vergroten in een poster formaat  :D, maar we missen hem steeds meer  :'( :'( en cru is het echt niet, voor ons het is niet zo dat we roosje vervangen word zo als je zal merken, we praten tegen kuifje ook over roosje en emca. en kuifje hoor nu ook bij onze familie zo als allevalkjes die zullen komen in de toekomst :D :D. Morgen gaan we roosje een mooi begraffenis geven dat verdienen huis dieren net als mensen. Niet zo als velle zullen doen de overleden huisdieren grofvuil zetten maar dat is ieder zijn mening uiterraard.

groetsjes emca, roosje, kuifje, carlijn en remco

Bianca

Wat een mooie vent zeg!
Ik hoop dat jullie deze keer iets meer geuk hebben met de vogels!
En een heerlijk zorgeloos leventje hebben zo!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

emca

hoi bianca,

we wilde je even bedanken met je reactie, kuifje is zeer gefleit met de reactie wat een kanp ventje dat hij verlegen werd en de hellebodem  van zijn kooi op en neer huppelde :D :D bij deze krijg je van hem ook een  :-*, wij hopen ook nu eens meer geluk te hebben met de vogels, ik kan je een ding vertellen valkjes houden is erg verslaavend iedergeval voor mijn zo dra ik een valkje zie in de dieren winkel of ergens anders zou ik niets anders willen dan ze mee nemen ;D ;D. ik weet niet of er meerdere mensen de zelfde gevoel ervaren ??? ???  ;) ;)

groetjes
emca, roosje, kuifje, carlijn en remco

Riny

Citaat van: emca op  5 december 2005, 21:08:54
zo dra ik een valkje zie in de dieren winkel of ergens anders zou ik niets anders willen dan ze mee nemen ;D ;D. ik weet niet of er meerdere mensen de zelfde gevoel ervaren ??? ??? ;) ;)

Hoy Carlijn
Met die tick zijn de meeste mensen hier op het forum besmet.
Ik heb er intussen 34.
groetjes Riny :D