10 mei 2025, 12:46:59

BEDANKT VOOR ALLE RAAD!!!

Gestart door Valerie, 13 november 2005, 18:02:53

« vorige - volgende »

Valerie

13 november 2005, 18:02:53 Last Edit: 14 november 2005, 20:22:00 by Valerie
Hoi!

Ik schreef dus al over dat koppel. Ik mag van Han proberen. Zou ik vanavond zijn ouders vragen of zij een 6 weekjes dat koppel in Quarantaine willen houden. Dan kijken we of dat mannetje niet te hard gaat krijsen, of ze gezond zijn.... Na 6 weken bij de valkjes in de kooi hier en kijken of dat goed gaat, na eerst ff aan mekaar wennen, natuurlijk. Als het gekrijs van de valkjes en het lawaai minder worden, blijft het koppel. Zoniet moet ik ze toch ergens plaatsen, maar alles is beter dan een dierenwinkel in een kleine kooi en niet vliegen.
Nu heb ik raad nodig. Koppel mag GEEN broer - zus zijn. Moet ik nog ergens op letten? Wat als het niet goed gaat ( ze krijsen toch te veel enzo, kan ik dan makkelijk een koppel wildkleur plaatsen bij iemand? Hoe moet ik splits nagaan/vragen? Want er was hier toch iemand op het forum die een raszuiver wildkleur koppel zocht? Hoe weet ik zeker dat het geen broer-zus is? Testen door Feld?
Wat denken julie? Haal ik die lieverds morgenvroeg op? Han wil proberen, hij vond ze ook wel mooi. Ben ik niet te impulsief? Graag eerlijk advies. EN... Kan ik 5 valkjes ( 2 koppels) in een jockkooi van 85 op 55 houden? Meer kooien kan niet. Of volière van 160 hoog en 65/65?

Dankje!!!   :-*

Een verliefde Val   :P

Riny

Hoy Valerie
Je neemt het me misschien niet in dank af maar als ik niet zeker wist wie ze wilde nemen als blijkt dat het bij jou niet gaat,dan ging ik ze niet ophalen.
Als je het verhaal leest van Eefje en Nellie/Rocks zit Nellie weer in dezelfde problemen met haar valkjes.
En dat wordt het een gebed zonder einde.
Stel je eens voor dat ze krijsen en schreeuwen en je hebt niemand die ze dan wil,jou Han wordt knettergek.
Ik zou er nog eens heel goed over nadenken.
Klink ik nu niet net als een oude oma??
Sorry dan maar ik bedoel het goed.
Groetjes Riny :-*

Valerie

Nee hoor, Riny. Je klinkt helemaal niet als een ouwe oma. Ik wil juist eerlijke raad.
In de winkel zag het er een lief koppel uit, maar je... Je weet natuurlijk verder niks en ook niks over de kweker, dat wil ik ook eerst weten.
Ik zou dan morgen informeren.En het krijsen, mocht het zo zijn, dat heb ik bij Valko deels opgelost door hem veel te laten vliegen, zodat ie moe is.
Maar... en jij hebt met krijsen WEL een punt. De valkjes zijn minder dan een jaar oud, dus moeten wss nog puberen.
Ik kan ook vragen in de dierenwinkel of ze daar wel eens zitten te krijsen aan een stuk door. Ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze mij wat gaan voorliegen, want het is niet de eerste keer dat ik er kom.

Valerie

Ik heb 2 kooien. De oude van Peppie, eigenlijk te klein voor 2 valkjes en de oude van Rocky, net goed voor 2.
Maar, de oude van Rocky is aan een spijltje gelast. Daar heb ik tape omheengedaan. Is dat te riskeren of moet ik, als ik het koppel neem, een leenkooi aanschaffen (die moet ik dan nog zoeken)?

carco

Hoi

Er zal ook wel iets in je dagboek staan:ga ik zo lezen.
Maar ik begrijp dat dit koppel uit een dierenzaak komt??
Kan je daar tijdelijk geen leenkooi krijgen(hier doen ze dat nl. wel)
En je vraag over broer en zus.
De site van gendika waar ze dna testen op geslacht daar kan je door middel van dezelfde testen (dus veren uittrekken) ook laten testen op verwantschap ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

rico

Hoi Val,

Wij hebben op dit moment 6 valkjes in een kamervoliere zitten en dat gaat goed! Het is een terenziani voliere. Ze mogen er bij ons wel iedere dag uit. In het weekend al vanaf de ochtend en in de week vanaf 1630 uur tot 2100 uur. Als ze in de kooi zitten, hebben wij niet het idee dat ze het erg vinden. Heel veel ruimte neemt de kooi weer niet in. Misschien is het een idee voor je.

Wat riny zegt over het krijsen en wat je moet doen als het niet lukt, is echt een probleem. Maar misschien zijn er mensen op het forum die jou dan zouden kunnen helpen???? Helaas kunnen wij dat niet. Wij willen het voorlopig bij onze 6 vrienden houden...zeker totdat wij verhuisd zijn...wat er daarna gaat gebeuren weten we nog nog niet.

In ieder geval ga ik voor je duimen dat je geen noodmaatregelen hoeft te gaan nemen!

~Natas~

Hey Val,

He onwijs gaaf man dat je het misschien gaat proberen met dat koppel.
Maar ik zou inderdaad eerst goed nadenken wat je echt wil, want als je ze eenmaal hebt kan je niet meer terug.
Maar je kan het inderdaad proberen om hen eerst 6 weken in Quarantaine te houden.
Wat wil je na hun quarantaine tijd doen dan?
Wil je dan gaan inzetten bij je andere valkjes of wil je hen appart gaan houden?

Ga zo nog even in je dagboek lezen.

Groetjes,

Natas

Valerie

Zoals ik al in mijn dagboek schreef....  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Enkel als het raszuiver wilkleur is zonder split. En dan is het nog kijken. Bedankt voor jullie raad.
Sta me bij dat ik geen fouten maak en later spijt krijg.  :-\

Valerie

Bedankt voor alle raad!
Ik heb (eigenlijk dankzij Nel, bedankt  :-* ) een beslissing genomen. Het koppel komt er niet. Wel komt er een popje voor Peppie, als ik dat kan vinden.
Ik ga verder hierover in mijn dagboek en ga dit nu op slot doen.
Bedankt!!!!