Onze Dakota is ineens verliefd op mijn vrouw....

Gestart door dakota, 12 november 2005, 21:34:14

« vorige - volgende »

dakota

12 november 2005, 21:34:14 Last Edit: 14 november 2005, 08:28:21 by dakota
Dakota is onze valkparkiet. Ze is nu een maand of 7 en ontpopt zich nu ineens als een ware DON JUAN..????

Toen ze ong. 6 weken was nam ik haar mee naar huis. En na weken van intensieve voedingen, lieve woordjes enz enz. was ze echt op mij gericht.Ze ging mee door het hele huis en als het moest nog mee naar het toilet. Het liefst eet ze vanaf mijn schouder de nodige lekkernijen tussen mijn lippen vandaan en als ik niet oppas slobbert ze aan mijn koffie. De PC is haar liefste speeltje met name de toetsen van het toetsenbord.
Ze floot al snel de thema's van goede tijden slechte tijden en een stukje wilhelmus. Leuk was het moment dat ik een aantal dagen mijn mobiele telefoon thuis had gelaten en wel de nodige oproepen had gehad. Onze dochter vertelde dat ze dacht dat de telefoon ging maar dat het Dakota bleek te zijn die de tune aan het fluiten was.

En nu is (ze ?) verliefd op mijn vrouw en moet ze nog maar weinig ( op het eten en drinken na ) van mij weten. Als ik haar roep moet ik echt mijn best doen wil ze nog naar me toe vliegen. Ze zit het liefts heeeeel lang kopjes te geven aan mijn vrouw die dan op haar beurt met haar kin en kaak Dakota moet terug kroelen.
Het maffe is dat Dakota ineens ook breedgeschouderd heen en weer paradeerd en met haar kopje snelle "ja" bewegingen maakt. Ze praat tegen de sokken van mijn vrouw en onze dochter...ja ik geef toe dat vindt ik zelf ook erg vreemd ....en af en toe heeft ze ineens een soort snor door dat ze naar het lijkt d'r wangen opblaast.

mijn vrouw ligt helemaal in een deuk omdat ik gezegd heb dat ik denk dat Dakota geen wildkleurpopje is.. ook al heeft ze gele veren in de onderstaart , de langste veer van de staart is helemaal grijs.

Wat moet ik doen, ik wil MIJN Dakota weer terug,

Chris
;)

Gerda

Oi oi, die Dakota is een ventje!!!!!!

Groetjes Gerda

dakota

Hmm....ik weet dat ik er niets aan kan doen maar het was 7 maanden lang "hee griet" en "dag popje".
Hoe weten jullie dat zo snel ? Wat is doorslaggevend geweest in mijn verhaal ?

Al geaccepteerd. Het blijft even zo lief en even zo'n deugniet !

Kirsten

Hoi Chris,

Het breedgeschouderd lopen en ja knikken gaf voor mij de doorslag. Het is inderdaad een ventje, misschien als jullie een tam popje erbij nemen zal deze juist weer naar jou toe kruipen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

ik ben het helemaal eens met Kirsten
dat de vleugels een beetje wijd staan en dat knikken.
Zowiezo ook fluiten, dat doen niet veel popjes.... ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Chris,

Ik heb ook een mannetje hier die heel erg naar mijn vriendin trekt terwijl ik hem bijna 10 jaar alleen heb gehad en ik kon best veel met hem doen.
Nu komt hij ook alleen maar als hij lekker geaaid wil worden want dat kan ik schijnbaar beter  ;D
De staartveren zijn pas volledig vervangen na de tweede rui en dat is na 1,5 jaar soms pas en tot dan kan er nog een of meerder gele staartveren blijven.
Ook zal zijn kopje nu snel gaan verkleuren naar heel mooi fel geel let maar op.
Dat het een man is kan bijna niet anders zoals hiervoor al gezegd.

Groetjes, Paul

dakota

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Dakota heeft ons hart zo gestolen dat er voor nu geen ruimte is voor een tweede.
Eigenlijk toch gek dat ik het voor waarheid ga aannemen op het moment dat ik juist op dezelfde punten door jullie bevestigd wordt , die mij lieten twijfelen aan mijn "griet".

Ik hou niet minder van d'r...e'm en ben blij dat Dakota een naam is die passend is voor beide geslachten.

Binnen kort maak ik een 2 foto's die geschikt zijn om te verzenden.
Wij hebben namelijk ook nog een vrij nieuwe binnen volierekooi met puntdak "over"  die opgehaald mag worden door hen die hem kunnen gebruiken. De enige "eis" is een kleine donatie aan valkparkiet.com.

groet Chris

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

dakota

Wel, gisteravond was Linda even bij ons ivm het ophalen van de binnen voliere en die zij "dat zie je zo, dat is een man".

Wel grappig hij ging ook direct bij haar om knuffeltjes bedelen, die hij natuurlijk ook kreeg.

Dus ...Dakota is officieel uitgeroepen tot de "stud" van Heerhugowaard!

Riny

Hoy Chris
Als Linda het zegt kun je er van op aan dat het ook zo is.
Veel geluk met je mannetje.
Groetjes Riny :D

Rianne

Wat een leuke oplossing, een donatie aan valkparkiet.com! En Linda kennende, doet zij dat zeker!
Veel plezier met jullie mannetje! ;)

Lin

Hey chris,

De donatie is overgemaakt! Een onwijs mooi gebaar van je.
Groeten aan je lieve valkje Dakota.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)