de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

ja hé vind het ook heel leuk hoor dat misty eens haar vleugels heeft kunnen strekken

hoikes monique

thx de foto's zijn tamelijk snel getrokken want misty is kennelijk sneller dan chanel hoor  ::) en ik vind ze ook zo mooi daarom heb ik dit koppeltje ook gekocht  ;)

hoikes riny

wij hebben onze hobbyduiven eigenlijk nooit echt hoeven vast te steken ....... de kweek loopt nu nog maar op zijn eind en bij slecht weer laat je ze zowieso minder buiten , we hadden ook al bericht gehad dat ze wel buiten mochten maar eten, drinken en slapen moest wel in een hok dus eigenlijk verandert er voor ons niet zoveel. het enige probleem is nu nog de vluchten  :-\ er worden tot eind april geen vluchten in frankrijk toegelaten en dan pas zullen ze opnieuw samen komen om te kijken hoe de situatie intussentijd is verandert en de  beslissing van deze vergadering is voor ons van belang  ;)

hoikes natas

idd joepie dat de duiven buiten mogen en vandaag zeker met zo'n mooi weer  :D
thx dat je mijn valkjes zo mooi vind  :-*

groetjes marilyn

Wilma1

O prachtig Marilyn, ik hoop zo dat Kendi er ook uit gaat en ze dan samen kunnen vliegen!!!

Heb je bij mij gelezen van Goofy ???

hihi nu zeg ik niets meer natuurlijk  :-X   ;D
:-X Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik heb net bij jou gelezen en trouwens ik had gisteravond het berichtje gelezen van ........ (dianna dacht ik ) dat zij goofy eventueel wilde opvangen  ;) ik ben heel erg blij voor jou hoor  :D

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

zou het kunnen dat kendi en misty niet meer wipwappen doordat ze niet rustig genoeg zitten ???
ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat het daardoor komt en ondertussen heb ik ook al zitten nadenken voor een eventuele oplossing......... als dat de reden is waarom ze niet willen kweken zou ik ze best kunnen verhuizen naar chanel haar kooi die staat op een rustige plaats en is veel ruimer dan de kooi waar ze nu in zitten en chanel zit moederziel alleen in zo'n grote kooi dus dat zou best kunnen hé  :D
voor chanel zal het niet echt een ramp zijn dat ze terug naar een kleinere kooi moet want ze is toch meer uit haar kooi dan erin en misty en kendi zitten in de grotere kooi lekker rustig  :D  :D  :D wat denken jullie ??? is dat een goed idee of zou ik het beter niet doen ???

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Daar zou jij best eens gelijk in kunnen hebben.
Ik zou de gok wagen,rust in zo'n periode is nooit verkeerd.
En aangezien ze nog niet zo heel erg lang bij je wonen.
Ik zou het doen!!
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

bedankt voor je reactie  ;) mijnen euro is gevallen toen ik het dagboekje van mariska las en ik geloof dat jij zei dat ze voldoende rust moesten hebben en ja dan ben ik beginnen denken dat kendi en misty idd op een niet al te rustige plaats stonden  :-\ maar chanel staat te rustig en wil gans de tijd uit haar kooi om bij mij en de andere birdie's in de buurt te kunnen zijn  ::) dus ik denk dat ik nog voor het eind van het weekend de kooien extra beurt geef en dan de grote verhuis hihihihihihi
en wie weet ............ beginnen ze binnenkort weer te wipwappen  ::) hoop ik toch want ik moet eerlijk zeggen dat het idee van een nestje mij ondertussen wel in de greep heeft als ik alle jonkie's hier op het forum zie  :P

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Had jij ook niet een serre waar je ze neer kon zetten?
Of hoe noemen jullie dat in Belgie?
En voor Chanel is het alleen maar fijn wat meer drukte nu ze alleen zit in de kooi.

aad

hoi Marilyn

Ik plaats ook weleens foto's en geef ook geen uitleg hoor .. beelden zeggen vaak meer dan woorden  ;D ;D
maar je hebt mooie beessies  ;)

Groetjes Aad

marilyn

hoikes riny

in de veranda (serre zoals jullie dat noemen) daar zitten ze al maar kendi en misty hun kooi staat wel op een plaats waar we enorm veel moeten zijn naast de wasmachine en droogkast dus de wasmachine en droogkast maken ook al veel lawaai  ::) zeker niet rustig hé  :-\ maar chanel haar kooi staat helemaal aan de andere kant van de ruimte gewoon naast een kast en op een plaats waar we veel minder komen dat zou volgens mij vele beter zijn voor kendi en misty  ;) dus ik ben al plannen aan het maken voor de grote poetsbeurt van de kooien want mijn fles dettol is bijna leeg dus morgen een nieuwe gaan halen hihihihi ook ben ik al aan het denken welke speeltjes ik bij wie ga in de kooien plaatsen zodat ze ook weer eens wat anders hebben om te spelen (de speeltjes krijgen ook een poetsbeurt  ::))

heb net chanel een bad gegeven in haar kooi maakt niet uit als ze veel water morst want de kooien moeten toch gepoetst worden en zeker weten !!!!!!!!!!!!!!! het ligt nat in de kooi hihihihihi ze kan er maar van genieten  :P

hoikes aad

nog net jou berichtje gezien  ::) hihihihi ik was gisteren eff het noorden kwijt want eigenlijk had ik niet meer verwacht dat er nog iemand uit de kooi zou komen want de kooi stond al zolang open en opeens  :D  :D  :D  :D ja hoor misty was eruit voor ik het wist  ::) vlug mijn toestel genomen en wat foto's getrokken  en natuurlijk wilde ik de foto's nog zo snel mogelijk op het forum zetten hé !!!!!!!!!!!! jaja zonder uitleg natuurlijk  ::) hihihihihi ik was veel te enthousiast om aan de uitleg te denken  :P

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Als je de kooien hebt verplaatst ,kun je Kendi en Misty misschien wat twijgjes geven.
Dat bevordert ook de broedstemming.
Ook zou je wat hennep onder het voer kunnen doen
Dan wordt jij vast en zeker VALJESOMA.
Ik geef ook nog tarwekiemolie,dit alles en wat meer rust werkt 100% zeker.

marilyn

hoikes riny

hoeveel hennep doe jij per koppel dan onder de voeding ? en tarwekiemolie ??? aan de valkjes ??? nu voel ik mij echt dom  :-[ dat heb ik nog nooit gegeven en ik wist zelfs niet dat een valkje dat mocht krijgen !!!!! hoe geef je dat ? in het drinkwater of door de voding en hoeveel ???
djeezes ik moet nog heel erg veel leren over kweken  :-[

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Die tarwekiemolie is van het merk
Beaphar Bogena tarwekiemolie.
Op de bijsluiter staat te lezen dat het helpt de bevedering gezond te houden.
Ook dat het de vruchtbaarheid en de spierontwikkeling bevordert.
Je kunt het in het water doen of door het voer.
Het kost €6,75.
En die hennep doe ik een grote eetlepel vermengen met 1 kilo zaad.

marilyn

hoikes riny

ik heb wel multi vitaminen van bogena en ik zal eens uitkijken of ze die tarwekiemolie hier ook hebben  ;) bedankt in elk geval voor die tips  :-* kan ik goed gebruiken en heb ik al opgeschreven in mijn schriftje voor de valkjes  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Ik heb net ff genoten van het zicht op Chanel....wat een kroelkipje!!!

Maar ik lees iets over hennep door het voer ??? werkt dat stimulerend voor ze ??? weer iets bijgeleerd!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Citaat van: Wilma1 op 16 maart 2006, 23:41:09

Maar ik lees iets over hennep door het voer ??? werkt dat stimulerend voor ze ??? weer iets bijgeleerd!!

Hoy Wilma
dat is ook een van de ingredienten van mijn ''soepje''
Groetjes Riny ;D ;D