de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

Caroline

Hoikes Marilyn,

Erg mooie valkjes hoor. En je vraagt naar de mutaties.
Ik denk dit:

De man: bonte cinnamon witmasker

De pop: cinnamon lutino witmasker = cinnamon albino

De laatste twijfel ik even, het kan namelijk ook een gewone albino (lutino witmasker) zijn die heel erg vies is net als mijn Noa was. Heeft ze rode oogjes??

Hier zie je Noa, heel erg vies, je ziet de ene nieuwe veer die is spierwit. Noa is dus ook een gewone albino.

Dus de jouwe is het even afwachten na de rui of het grauwe blijft of dat ze spierwit wordt.

Ik heb ook even voor je gerekend maar de jongen kunnen niet hetzelfde zjin als de ouders offffff ........ aparte split hebben.

Deze zullen of gewone witmaskers zijn of cinnamon witmaskers, of ............ de man  moet ook nog split zijn voor lutino dan kun je zelf 50 % mannelijke en 50 % vrouwelijke albino's (lutino witmaskers) krijgen. Als de pop split  bont is dan kan je ook nog bonte (cinnamon) witmaskers krijgen net als de man.

Nou een heel verhaal, snap je het nog een beetje anders vraag maar weer hoor.  ;)

Dit was mijn gedachten over de mutaties, misschien zit ik er helemaal naast hoor.

Groetjes van Caroline  :)

PS. welke mutatie noemde de kweker ze dan??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes riny

ik ben ondertussen al zelf op zoek gegaan naar namen maar ik ben er nog niet 100% uit je hoort het wel als er hier een besluit is gevallen  ;)

hoikes aad

de twee nieuwelingetjes zijn geen jonkie's hoor maar al een ervaren koppeltje  ;)

hoikes nel

van zodra er hier over één of andere naam beslist is hoor je het  ;)

hoikes kirsten

de meeste foto's zijn getrokken voor het sprayen
de man die bont is vind ik wel licht van kleur voor een bonte te zijn hoor misschien niet goed te zien op de foto maar die bonte vlekken zijn licht grijs . en de pop ppppppppffffffffffff die is niet helemaal wit er zit een bruin-grijze schijn op met de uiteinden van de veren meer buinachtig ........raar hé maar wel mooi vind ik  :D

hoikes caroline

nee de pop heeft geen rode ogen en ze zijn wel een beetje vuil (tja ze komen ook uit een voliere) maar het valt wel mee  ;) veel van die mutatie's snap ik eigenlijk niet maar voor mij doet het er niet zozeer toe hoor welke jongen uit het nest komen , zolang ze maar gezond zijn ben ik al blij.
en de mutatie's die de kweker heeft genoemd zijn voor de man : bonte cinamon witmaskeren voor de pop : cinamon albino lacewing( ofzo) aléja mondje vol dus  :P terwijl die vriend van ons sprak over bonte witkop en witkop cinamon
wat het verschil is tussen witmasker en witkop dat weet ik niet maar alé ik ben nu toch ietsje wijzer geworden

in elk geval iedereen bedankt voor de mooie woorden  :-*

groetjes marilyn

Kirsten

Hoi Marilyn,

Ik dacht rode ogen te zien, vandaar dat ik fallow zei, lacewing zijn lange parels overigens.

Verder is witkop en witmasker hetzelfde

Hoe dan ook, ze zijn prachtig!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes kirsten

bedankt voor de opheldering want qua mutatie's ben ik echt een leek hoor  ::) en ja die lage parels zou wel kunnen want het is net aan het uiteinde van de veren dat er een verkleuring is het bovenste stuk van de veer is wit . ze is gelijk erg speciaal daardoor  :D het enige wat mij nog stoort is dat ze niet echt fris ruiken  :-\  :-\  :-\ nu ja die reuk zal wel weggaan met tijd hoop ik  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Citaat van: marilyn op 12 februari 2006, 21:19:35

hoikes caroline

en de mutatie's die de kweker heeft genoemd zijn voor de man : bonte cinamon witmaskeren voor de pop : cinamon albino lacewing( ofzo) 

groetjes marilyn

Citaat van: Caroline op 12 februari 2006, 20:35:32
Hoikes Marilyn,
Ik denk dit:

De man: bonte cinnamon witmasker

De pop: cinnamon lutino witmasker = cinnamon albino

Dan had ik dus dezelfde mutaties door gegeven als de kweker waar je ze haalde.

De mutaties die jullie vriend doorgaf kloppen in ieder geval niet, er zit in ieder geval 1 albino bij.  :D

Vooral deze foto zie je de kleuren erg duidelijk vind ik, witmaskertjes en albino's, helemaal mijn straatje hè?? Ik vind ze prachtig.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoikes,

Als ze zo stinken dus vies zijn kan de uiteindes van de veren toch best wel vuil zijn hoor, kijk maar naar de foto van Noa, die ik  hier boven aan de paginia heb geplaatst. En vergelijk die eens met de foto van jouw valkje die ik net hier boven plaatstje.

En mijn Noa is toch echt 100 % Albino, geen cinnamon of fallow maar gewoon VIES!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes iedereen

de beslissing is gevallen

kendi is de naam van het mannetje en betekent the loved one
misty is de naam van het popje en betekent covered with mist

héhé dat was een moeilijke beslissing hoor  ::)

hoikes caroline

idd jij had dezelfde mutatie's doorgegeven als de kweker  :D en normaal ben ik niet zo gek op albino's maar dit popje is niet zomaar een albino, ik was direct gek op haar  :P

groetjes marilyn

hoikes caroline

nog net je volgende berichtje gezien en ja ze zijn wel vuil maar toch als je dichtbij kijkt zie je verschil van kleuren bij de veeruiteinden die zijn nog donkerder en dan de randjes die zijn idd vuil nu ja ik zie in de toekomst wel hoe het verder loopt  :P ze heeft in elk geval geen rode ogen want dat zie ik niet graag en dat viel mij direct op

carco

Hoi

Zo ik ben ook weer eens even aan het spitten hier: je dagboek is maar een ietsiepietsie gegroeid vandaag geloof ik :P
Wat een beautys heb je erbij gekregen zeg!!
Geweldig:lang gewacht en toch eindelijk gelukt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

marilyn

hoikes caroline

kendi en misty zijn idd beauty's en ik ben er ongelooflijk trots op  :D ze zijn niet tam maar ze zijn ook niet echt paniekerig hoor  ;) ze zitten al mooi naast elkaar op een stokje, ze hebben hun eten en drinken al gevonden en ze zijn al leuk naar chica en knabbel aan het fluiten  :D ik heb ook een snoepstokje in hun kooi gehangen maar dat kennen ze gelijk niet  :-\ nu ja ze kunnen het nog leren kennen hé

en wat dat wachten betreft ............ dat is de moeite waard  ;)

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

ik ben gisteren veel bezig geweest met kendi en misty en daardoor eigenlijk veel te weinig over chica knabbel en mayka geschreven  :-[ ook vandaag zal er wel nog over kendi en misty geschreven worden maar ook over de anderen hoor  ;)

kendi en misty gisteravond moesten ze vooral nog wennen ze zijn niet tam maar ze vliegen ook niet paniekerig in het rond zelfs deze morgen toen ik wat eten en vers driken in hun kooi plaatste keken ze wat angstig naar mijn hand maar waren niet in paniek dat vind ik toch wel heel fijn om te zien  :D maar ook vandaag laat ik hen nog rustig zelf hun ritme vinden.

chica en knabbel die hebben gisteravond nog mogen kennis maken met kendi en misty en van zodra uit de kooi vloog chica naar de oude kooi ze had kendy al gehoord en wist waar ze moest zijn hihihihihi ze waren geluidjes aan het maken tegen elkaar maar niet echt fluiten ook deden kendi en misty geen moeite om in chica haar pootjes te bijten (misschien omdat ze zelf nog bang waren maar ok ik hou het wel in de gaten  ;)) ook hebben ze allemaal elkaar zitten roepen hahahaha veel meer geluid in huis en knabbeltje trok zich er allemaal niet veel van aan hij was aan het genieten van sloopwerk en daarna probeerde hij zich te wassen aan de boeken die hij aan het slopen was hihihihihi gekke vogel  :P

mayka heb ik nog niet uit haar kooi gelaten omdat ik vooral kendi en misty wat rust wou geven maar ik ben wel tegen mayka bezig geweest aan haar kooi  ;) ik heb tegen haar gepraat en met haar gespeeld (in de mate dat dat kon) en wat lekkers gegeven. ze is wel gespannen omdat ze weet dat er nieuwe valkjes in huis zijn en ja ik heb weer een knap gekregen van mayka maar ocharme mayka normaal zou ze uit haar kooi gemogen zijn en dit keer heb ik er haar niet uitgelaten dus ik voel me zelf schuldig, ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze nog eens heeft gebeten, het komt wel weer goed als iedereen gewend is aan kendi en misty.

groetjes marilyn

Riny

13 februari 2006, 10:02:45 #1105 Last Edit: 13 februari 2006, 10:09:07 by Riny
Hoy Marilyn
Mooie namen heb je uitgekozen.
Maar ik lees dat je ze al kennis hebt laten maken.
Heb je ze niet in quarantaine gehouden de eerste tijd?
Ik zeg je heel eerlijk dat ik het niet meer durf zonder quarantaine.
Ik heb teveel droevige verhalen gelezen op het forum,daarom durf ik het risico niet meer te nemen.
Maar dat moet iedereen zelf weten.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

ze zitten in een aparte kooi maar wel in dezelfde ruimte (ik kan ze nergens anders meer plaatsen  :-\  ) en ik kan het niet over mijn hart krijgen om chica, knabbel en mayka in weken niet uit de kooi te laten dus ja idd chica vloog al direct naar de andere kooi en was daar van kendi en misty hun trosgierst aan het knabbelen  :P wat knabbeltje dat moment aan het doen was !!!!!!! tja dat is de grootste kroelkont die er bestaat dus die zat weer bij mij  ::)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Als ze in een andere kooi zitten ,kunnen de anderen er even goed ziek van worden.
Quarantaine houdt in ,in een andere ruimte.
En ja ,ik vindt het ook altijd zielig .
Maar het is net als met kinderen, daar moeten wij als ouders ook wel eens beslissingen voor nemen, die niet altijd even leuk zijn.
Groetjes Riny :D

marilyn

13 februari 2006, 10:16:31 #1108 Last Edit: 19 februari 2006, 21:13:28 by marilyn
hoikes riny

het is nu te laat ze zijn al met elkaar in contact gekomen  :-\ en ook ik heb geen andere ruimte waar ik ze kan plaatsen, ik ben ook niet van plan om knabbel, chica en mayka weken aan een stuk op te sluiten .

hoikes iedereen

nu nog eventjes een filmpje van onze kroelkont knabbeltje

http://www.youtube.com/?v=SqJsifN-6OA

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

ik wou dat ik mij aan de quarantaine periode kon houden maar dat gaat niet  :-\ het enige wat ik kan doen is kendi en misty bij mijn vrienden steken in een voliere en misschien moet ik dat wel doen ook  ::) ik kan hen niet verkopen dus geef ik hen dan maar aan die vrienden  :'( ben ik direct van mijn valentijd af ook

groetjes marilyn