de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes iedereen

ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws  ::) wat zou ik jullie eerst vertellen ........................ het slechte nieuws eerst ? dan zijn jullie daar vanaf  :P zo'n slecht nieuws is het nu ook weer niet maar alé de foto's van joran en mayka  :-\ dat is gisteren niet gelukt om 2 redenen weinig tijd en joran was weer veel te gek aan het doen .
de eerste reden ............weinig tijd heeft dan weer te maken met het goede nieuws  ;) we zijn gisteren om een kamervoliere geweest dis staat nu in onze garage en heeft nog een grondige poetsbeurt nodig dat zal in het weekend gebeuren en als hij eens binnen staat dan trek ik wat foto's  :D

nu nog even een update van de birdie's
wat chica en knabbel betreft zitten ze nu gelijk een beetje in een routine, altijd eerst hun straaljagertje door het huis dan op mayka haar kooi eff uitrusten en dan bij één van ons poetsen. ik heb de indruk dat ze ook dons beginnen te verliezen dus zouden ze nu al in hun ru!i komen ??? lijkt me vroeg toch !!! ze zijn pas 4 maand oud  :-\ nu ja zo erg is dat ook weer niet het is misschien omdat ze binnen in de warmte zitten dat ze eerder in de rui zitten

wat mayka betreft.............gekke vogel  :P ik had al vermeld dat hij gekke streken deed in zijn kooi als ik een pootje vroeg hé , wel nu begint hij gekke streken uit te halen buiten zijn kooi ook  :P gelijk gisteren ook hij was op mijn hoofd geland wat hij niet mag maar steeds doet hij het opnieuw nu laat hij wel al gemakkelijker toe dat we hem met ons hand van het hoofd halen dus hij stapt gewoon op zonder bijten (oef) dus hij zat mooi op mijn hand maar wilde kennelijk naar mijn schouder , en in de plaats dat hij via mijn arm naar mijn schouder gaat nee hoor de moeilijkste weg is goed genoeg  ::) hij grijpt met zijn bek naar mijn schouder (heeft mijn pull vast) en laat zich dan gewoon tegen mijn borst vallen om dan zo naar boven te klimmen daar aan gekomen schud hij zich eens goed uit en (wat hij normaal altijd doet mijn haar tussen zijn bek nemen, deed hij nu niet) dan nam hij mijn haar met zijn pootje vast en liet mijn haar tussen zijn pootje glijden  :P zo meerdere keren na elkaar het was alsof hij mijn haar met zijn pootje wilde kammen !!!!!!!!!!!! toen wilde hij op tafel rondlopen want hij had daar een boek zien liggen (oud tijdschrift) in de plaats dat hij via mijn arm naar beneden komt ............nee hoor hij laat zich gewoon vorrover vallen knal met zijn bek tegen tafel (volgens het geluid redelijk hard want mijn dochter schrok op !!!!) en liep dan doodleuk naar dat boek toe  ::) dan heeft hij nog een gevecht geleverd met onze poes snoezeke !!!!!!!!!!!! met als resultaat dat snoezeke onder zijn kooi kroop hahahahaha

heb ik gelijk of heb ik gelijk !!!!!! mayka is een gekke vogel  :P

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Dat is goed nieuws van je kamervoliere.
Zo heb je nog een heel karwei te klaren komend weekend.
Maar de kooi wordt er alleen maar mooier van.
En Mayka die is volgens mij aan het uittesten hoever ze kan gaan.
Op zich is het wel allemaal een teken dat ze zich lekker op haar gemak voelt bij jullie.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Hee wat goed een kamervoliere...net zoiets als ik heb of een maatje groter???? Je kunt in ieder geval je weekend weer opvullen met KUISEN  ;D

Jammer van de foto's, maar ach een volgende X beter.....

En Mayka...tand door haar lip... ;D ;D ;D....kleine kinderen hebben dit ook vaak!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

10 februari 2006, 17:33:46 #1038 Last Edit: 10 februari 2006, 17:35:52 by marilyn
hoikes iedereen

ik kon niet wachten met de kooi te schrobben en snel eff foto's gemaakt  ::) de kooi staat wel nog niet op zijn plaats maar goed eff kan het daar wel  :P

hier joran die de kooi inspecteert

bovenste deel kooi wat dichterbij

eff van opzij

als je hier aan de linkerkant kijkt zie je mayka haar kooi dus die is kleiner omdat die nog op poten staat

chica hangt al aan het open deurtje  :P

chica op het open deurtje en knabbel in het deurgat

knabbel zijn staart is op deze foto redelijk te zien  :-\ niet mooi hé

eff vanop mayka haar kooi bekijken

en dan van bovenaf bekijken  :P

voila dat was in het kort de nieuwe kooi voorgesteld

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Dat lijkt wel een paleis zo groot.
Daar kun je nog flink in uitbreiden.
Wat zullen ze kunnen spelen,dadelijk willen ze nog niet meer uit de kooi.
Groetjes Riny :D

trienke

hoi marilyn

wat een super mooie kooi zeg ;D
zoiets heb ik ook voor binkie en lucky, alleen bij mij zit er nog een dankje op ;D

mooie kooi lekker groot ;D

Groetjes Trienke

Christine

Ik zag het net op je msnnaam! heel mooie kooi!!! Ik hoop dat je valkjes daar veel plezier in zullen hebben in hun paleisje!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

marilyn

hoikes riny

een paleis is het nog niet maar ik heb wel geluk gehad de kooi was amper een maand gebruikt en de vogels moesten alweer weg dus ikke snel toegehapt op de kooi  :P en uitbreiden jaaaaaaaa ik hoop dat diegene die ik besteld heb algauw in hun ei kruipen want nu krijg ik echt kriebels  :P

hoikes trienke

ik heb die liever zonder dakje dan kunnen ze er nog eens lekker op landen ook  ;) en ja die kooi moest wel groter zijn dan hun andere kooi anders had het geen zin dat ik uitkeek naar een kooi  ;)

hoikes christine

::) nog net op tijd je berichtje gezien
ik hoop ook dat ze er veel plezier zullen in hebben en ook hoop ik dat er al snel een valkje bij kan (hint hint  ::) ) grapje hoor  :P

groetjes marilyn

Wilma1

WAT een mooie kamervoliere  :o....ze zijn er hier haast jaloers op, zoveel ruimte.....er kunnen er nog wel 4 bij  :P........dan is het hier duidelijk kleiner voor 4 stuks!

Wat zit Joran er schitterend voor...als een vogelopzichter  :D......
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

jaaaaaaaaa joran bewaakt chica en knabbel erg goed hoor maar volgens hem moet knabbel weer naar de andere kooi want die grote nieuwe kooi is van chica zegt hij  ::) wat zal hij dan zeggen als er nog valkjes bijkomen ???

en nog iets hahahaha ik lag daarstraks bijna in een 8 van het lachen mayka deed het geluid van een kraaiende haan na  :P dat was gewoon eff van  :o waar heeft die dat geleerd want hier in de buurt is geen enkele haan die kraait  :P die gekke vogels ook hé  ;)

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

en nu wat filmpjes  :P

http://www.youtube.com/?v=bQWZ1Bdth9E

http://www.youtube.com/?v=tBdkvEf62hU

http://www.youtube.com/?v=ImFyb1bW7-o

ik zeg lekker niet wie of wat erop staat  :P kijk maar zelf

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

de valkjes zitten nu al enkele uren in hun nieuwe kooi ze hebben hun eten en drinken snel gevonden, ze hebben veel meer ruimte om hun vleugels te strekken enkel het klauteren moeten ze nog een beetje oefenen want de tralies staan net andersom dan in hun eigen kooitje maar dat zal wel snel wennen  :D nu zitten ze zich mooi te poetsen  :P ze zijn er ook al eens uit gemogen en raar maar waar ze kwamen niet in de buurt van hun oude kooi maar trokken steeds naar het dak van hun nieuwe kooi of naar ons  ::)

en mayka die is ook al op verkenning geweest die vind die kooi maar in de weg staan  ::) ze hapt ernaar (alé van ver want ik laat haar momenteel nog niet te dichtbij komen)
maar na een tijdje werd ook mayka rustiger en ze heeft veel rondgevlogen !!!!!!!!!!!! zeg dat wel en als ze bij mij wil geraken moet ze uitwijken voor de nieuwe kooi met andere woorden padoes haar vleugel tegen mijn neus, mayka de andere richting uit dat ze wou en  :-\  :-\  :-\ minder goede landing , ik heb nog geprobeerd om haar op te vangen maar ze had zelf zodanig verschoten dat ze weer eff in mijn hand knapte  :-\ au maar alé zo erg hard was het nu ook weer niet hoor en ze deed het ook niet opzettelijk  ;) nu is ze weer tot rust aan het komen in haar kooi en ze zit te janken gelijk een klein puppytje dat om aandacht vraagt  :P hahahaha heel knoddig om te horen hoor maar alé de rust is terug gekeerd in huis en morgen zullen ze het allemaal al veel meer gewend zijn  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Leuk hoor die filmpjes.....zo te zien hebben Knabbel en Chica het prima naar hun zin in het nieuwe verblijf en logisch dat ze niet terug gaan naar de nader kooi, wat zou jij doen als je een ware villa krijgt gepresenteerd met alles erop en eraan??? Dan kruip je toch ook niet in wat kleiners?? ;D  ;D

Je hebt het mooi voor elkaar en nu de de andere valkjes  :D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Marilyn,

Prachtige filmpjes en wat een prachtige kooi zeg,. Ben blij dat het nu allemaal toch gelukt is :) Joran huppelt weer vrolijk rond zie ik op de foto's is hij weer helemaal opgeknapt nu? en hoest met jou?

Ja en inderdaad nu nog wat aanvulling, maar dat komt vanzelf meid,. echt waar.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

trienke

hoi marilyn

wat vinden ze het er leuk in de kooi ;D
Leuke filmpjes gemaakt hoor.
En mayka haah wat een schatje is dat ;D

Groetjes Trienke