de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

Caroline

Fijn dat het zo goed gaat!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes iedereen

wat nieuws over de valkjes . nu ze al zolang papvrij zijn en ze wegen nu allemaal boven de 80 of 90 gram hebben wij gisteren hun nieuwe thuis op de hoogte gesteld indien zijn willen kunnen ze hun valkje nog voor de kerst bij hen hebben. chica blijft zowieso bij ons, de mensen die knabbel willen die gaan tussen kerst en nieuw nog eens op reis dus knabbel blijft bij ons tot na nieuwjaar en timmy .......die gaat vrijdag naar zijn nieuwe baasjes :-\ opeens gaat alles zo snel  :-\ vrijdag zijn we timmy al kwijt  :'( timmy is altijd ons zorgenkindje geweest , de kleinste uit het nest en toen hij hier toe kwam hebben we nog enkele dagen gevreest voor zijn leven. ik ben wel trots op mezelf (en op tweety) dat we ze alledrie in leven hebben kunnen houden en dat ze opgegroeid zijn tot mooi zelfstandige valkjes maar toch doet het nakende afscheid nu al pijn.

wat mayka betreft ze laat al toe dat we met onze hand in de kooi haar een stuk appel aanbieden en ze neemt het ook gretig aan  :D dus da's goed nieuws

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Van een kant is het maar goed dat Timmy als eerste gaat,dan heb je die andere 2 nog.
Maar een zorgekindje is toch iets speciaals als die de deur uit gaat.
Kan Mayka vliegen ,of is ze gekortwiekt?
Groetjes Riny :D

Monky

Ik heb nog geen tijd gehad om mijn achterstand in je dagboek in te lopen... maar ik zag me daar toch een mooie vogel!!!

Mayka is echt prachtig en fijn dat het zo goed gaat met haar. Het is trouwens een mooie naam voor een mooie vogel.

Tja kleintjes worden groot... dat geldt zowel voor mensen als voor vogels. Kan je nog contact houden met de nieuwe eigenaar? Daarom zou ik nooit een eigen nestje kunnen hebben. Ik wil ze dan allemaal zelf houden  :-\ :P ;D
Ik leef met je mee hoor. Het is niet makkelijk om je kleintjes los te laten. Gelukkig heb je ook nog afleiding met Mayka.

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes riny

mayka is niet gekortwiekt en dat ben ik ook niet van plan , ik heb haar nog niet zien vliegen maar de kooi is ook te klein daarvoor hé  :-\ en momenteel laat ik haar nog niet uit de kooi ten eerste door de quarantaine en ten tweede laat ik haar eerst bekomen en ten derde had ik graag gehad dat ze eerst op de handen kwam voor ik haar uitlaat  ;) en dat zal volgens mij niet zo heel lang duren want we mogen al met onze handen in de kooi om haar iets aan te bieden en ze loopt niet weg  :D dus onze 2 valkjes en mayka zullen wel voor enige afleiding zorgen zodat ik niet te veel verdriet heb om timmy maar ik denk wel dat ik vrijdag een  :'( zal laten

groetjes marilyn

hoikes monky

nog net op tijd jou berichtje gezien :P
ja ik heb nog contact met de mensen waar timmy naar toe gaat want het is één van mijn beste vriendinnen  ;) en ze gaan af en toe eens wat foto's doorsturen hebben ze gezegd en we mogen timmy zelf gaan afgeven zodat we te zien krijgen waar hij zal staan en in welke kooi hij terecht komt en ik mag altijd op bezoek komen als ik wil  :D

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Vorig broedseizoen zijn hier meer dan 70 jonkie's de deur uit gegaan.
En vooral bij die ik tam gemaakt heb of extra zorg aan heb moeten besteden was het moeilijk. :'( :'(
Maar met de meeste mensen heb ik nog contact dus dat scheelt.

Monky

Aaahhhhhhh 70  :o :o :o :o

Hoe lang duurt jou broedseisoen  ??? en hoeveel koppels broeden dan  ???
Het is volgens mij dan bijna een dagtaak of valt dat wel mee ???

Hi Marilyn,
Oh, dat is fijn dat hij bij een bekende terecht komt. Dat verzacht het allemaal een beetje, denk ik.

Groetjes,
Monky

Riny

19 december 2005, 11:24:42 #292 Last Edit: 19 december 2005, 11:31:29 by Riny
Hoy Monky
Komend broedseizoen zal nog wel drukker worden denk ik.
Er zijn verschillende koppels bij gekomen.
In totaal heb ik nu 18 koppels waaronder 3 koppels met geelwangen.
Mijn broedseizoen begint in april afhankelijk van het weer.
En ze mogen 2 nestjes hebben en dan gaan de broedblokken weg.
Vervelen hoef ik me dan inderdaad geen seconde.
Neem maar eens een kijkje in mijn dagboek,op de allereerste pagina staan de verschillende koppels met foto.
Je kunt aanklikken op VALKENNIEUWS UIT AMERICA onder mijn handtekening.Dan kom je er automatisch terecht.

marilyn

hoikes riny

ik weet dat ik de enige niet ben die afstand moet doen van jonkie's die met de hand zijn grootgebracht, daarom eigenlijk dat ik niet zoveel jonkie's meer met de hand grootbreng omdat ik elke keer weer pijn heb van het afscheid. maar met dit nestje  :-\ ik kon het niet over mijn hart krijgen om ze te laten doodgaan maar nu moet ik ook de gevolgen dragen en aanvaarden dat ik ze niet kan houden. maar idd ik ben toch wel blij dat ik ze kan blijven volgen  :D dat scheelt een heel stuk. maar zoals jij riny zou ik niet kunnen zoveel jonkie's in 1 jaar afstand van doen  :-\

groetjes marilyn

es

Hoi Marilyn,
Het is toch heel normaal dat je het daar eventjes moeilijk mee hebt :-\ , is een normale reactie hoor.
Ik ben zelf ook heel gevoelig daarvoor, als iemand iets heeft meegemaakt dan voel ik echt met die persoon mee. :-[
maarja ik ben blij voor je dat je Mayka nu erbij hebt, daar zal je misschien nog wel je handen mee vol krijgen is toch weer anders dan een valkje, maar wel heel leuk voor je.
:-* van Es

Riny

Hoy Marilyn
Dat leer je om daar afstand van te doen.
Maar of je het nu gelooft of niet,een grotere muts als ik bestaat niet.
Ik ga iedere jaar vanuit Limburg naar een provincie boven in Nederland 250 kilometer rijden enkele reis, om mijn valkjes te bezoeken.
Dan heb ik wel een drukke dag wat er wonen er veel in die buurt van mij.
En ik krijg het hele jaar door foto's gestuurd van de mensen.
En weet je wat ook scheelt als ze bij mij weg gaan zijn er altijd wel weer nieuwe,alleen aan het eind van het broedseizoen dan niet meer.
Maar dan verheug ik me eerlijk gezegd wel op wat meer vrije tijd voor mezelf.

marilyn

hoikes es

tegen de tijd dat timmy idd naar huis mag (vrijdag) zal ik mezelf al een beetje onder controle hebben denk ik, maar het blijft wel moeilijk, ik kom er wel overheen  ;)

hoikes riny

leren om afscheid te nemen van je beschermelingetjes !!!! ik denk niet dat ik dat ooit zal kunnen, maar dat hoeft ook niet want ik ben niet van plan om nog veel vogels met de hand op te voeden als ze niet voor mezelf zijn  ;) ik heb nu mijn handen meer dan vol met mayka positieve aandacht te geven zodat ook zij weer mooi tam wordt  hahahaha

groetjes marilyn

es

Hoi meis,

Ik had je volgens mij nog niet verteld hoe mooi ik je nieuwe handtekening vind, nou bij deze dan.
SUPER MOOI

GR. Esther

marilyn

hoikes es

bedankt hé ik vind de handtekening ook mooi eens iets anders dan normaal maar kan er mee door voor een tijdje. ik zal later nog wel eens een nieuwe handtekening maken want ik ben snel iets beu wat ikzelf heb gemaakt  :P hahahaha

groetjes marilyn

es

Citaat van: marilyn op 19 december 2005, 14:58:37
hoikes es

bedankt hé ik vind de handtekening ook mooi eens iets anders dan normaal maar kan er mee door voor een tijdje. ik zal later nog wel eens een nieuwe handtekening maken want ik ben snel iets beu wat ikzelf heb gemaakt  :P hahahaha

groetjes marilyn

hahahaha dan geef ik wel even een seintje dan kan die van mij ook (met de tijd) worden veranderd  ;D ;D