de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

marilyn

4 januari 2006, 11:17:39 #465 Last Edit: 6 januari 2006, 17:34:35 by marilyn
hoikes iedereen

ik laat mayka niet in de kooi om hem te straffen maar eerder uit veiligheid voor onze joran , ik wil niet dat joran gebeten wordt door mayka. deze morgen was mayka weer wat rustiger en zelfs al weer een klein beetje lief en daar joran niet in de buurt was heb ik hem er even uitgelaten. het ging goed zolang wij niet teveel in de buurt kwamen. hij heeft zelfs eventjes een pootje gegeven , ik heb dan ook met heel lieve stem tegen hem gepraat , maar plots nam hij mijn vinger steviger in zijn poot en beet weer in mijn vinger (alweer een stukje uit mijn vinger en bloeden deed het ook hoor  :-\ deed wel pijn) ik heb hem 10 minuten gerust gelaten en toen vond ik het wel tijd om terug in zijn kooi te gaan vanzodra in naar de kast ging om 1 nootje te halen ging hij vanzelf in de kooi, dus een echte straf is het niet. ook deze namiddag als joran in zijn bedje zit mag hij er eventjes weer uit maar zoals ik zeg enkel de momenten waar joran niet in de buurt is want da manneke is gek van mayka en nu mag hij er niet aan komen want hij bijt  :-\. dat is het enige wat ik verandert heb aan de zaak. ik blijf geduldig ook al heb ik pijn door zijn beten, mijn stem is dan ietsje zwaarder maar ik begin zeker niet te roepen of te tieren want dat maakt zo'n dier net banger en hij is al zo bang door in die winkel te zitten, ik straf hem niet lang want hij mag er ook wel weer uit. als hij begint te krijsen probeer ik meestal het te negeren ofwel probeer ik op een lieve manier tegen hem te praten want volgens mij is dat een manier om aandacht te trekken. en wat me ook is opgevallen is dat hij wil kroelen want hij houd zo dikwijls zijn kopje schuin maar als ik dan te dichtbij kom knapt hij alweer misschien heeft hij nood aan een partner ik weet het niet . in elk geval mijn handen beginnen er al heel mooi uit te zien met al die wondjes  :-\. en mijn hart doet pijn als hij zo doet  :'( ik wou dat ik meer kon doen maar dat laat hij niet toe .

groetjes marilyn

trienke

hoi marilyn

Wat jammer dat mayka zo doet. :-\
aar gelukkig doet hij al weer een beetje aardiger tegen jou.

JIj doet je best en meer kun je niet doen.
Ik hoop voor je dat alles goed komt

Groetjes Trienke

Wilma1

Ik voel zo VRESELIJK met je mee....wij hebben zojuist Goofy ook weer even uit de kooi gelaten,  meteen richting valkenkooi 1 blik naar mij ( ik stond VER van de kooi) en BINGO..OP MIJN HOOFD ( en zo jammer is DAT hebben de andere mensen hem aangeleert, OP het hoofd landen....mijn haar kan ik steeds opnieuw doen ::) )  en ZO FEL bijten, op elke plek die hij kon vinden ik zit dus WEER met bloed over mijn lijf.....

Hij laat zich NIET lokken naar wat dan ook, zelfs niet met trosgierst..dus IK zit nu veilig boven en Piet loopt beneden met handschoenen aan want OOK hem valt hij aan!

Wat hebben wij ineens met die eerst zo lieve blije vogels?? Net als JIJ Marylin begrijp IK er ook niets van!!

:( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

mayka bijt alleen als we te dicht in de buurt komen, ze vliegt hier wel rond en dat vind ze kennelijk heel erg leuk af en toe krijgen wij eens een vleugel tegen ons gezicht maar dat is niet zo erg dat doet niet echt pijn, maar pootje geven zoals hij voordien deed, ja hoor dat doet hij nu nog maar terwijl hij pootje geeft geeft hij zijn scherpe bek in je vinger ook  :-\ en op de handen komen !!! ja hoor dat doet hij nu nog maar alleen komt ook dan zijn bek in aanraking met je handen  :-\ en een kusje geven op je neus !!!!!!!!! ok dat doet hij nu ook nog alleen met zijn bek rond je neus in de plaats van ertegen :-\ . ik ben nu bijna zeker dat het een man is want zo'n dominant gedrag vertoont een pop niet. wij moeten tonen dat wij baas zijn maar zelfs als we dat doen doet hij nog agressiever dan voorheen  :-\. de enige momenten dat hij een klein beetje lief is, dat is wanneer hij in zijn kooi zit. dan bedelt hij en is poeslief om eruit te mogen. en wat dat krijsen betreft ik denk dat ik al weet hoe dat komt ......2 huizen bij ons vandaan woont ook een kweker en die heeft veel grotere papegaai soorten zitten (waaronder ook blauwvoorhoofdamazone's) , we horen ze tot bij ons binnen en ik denk dat hij terug roept als zij roepen  :-\ vandaar dat hij leert krijsen .

groetjes marilyn

Wilma1

Het gehoor van een vogel IS heel erg goed ....en zou dus idd kunnen dat hij die hoort.

Gelukkig dat hij NIET zo erg is als Goofy, maar DAT zal OOK een rede hebben! Want POESlief in zijn kooi is ie OOK niet, hij vraagtwel aandacht door zijn koppie tegen de kooi aan, maar ALS ik wil kriebelen BIJT HIJ HARD in mijn vinger...

Met Mayka komt het op termijn gerust wel goed, standvastig blijven en BOVEN hem staan. JIJ bent de BAAS en NIET Mayka...toch??

Morgen beter??!!!
;)Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Marilyn,

Goh joh, wat een verhaal over Mayka...
Ja, het diertje is wat groter als en valkje dus als die zijn bekkie in je vinger zet voel je dat wel.
Wat jammer dat hij zo doen. Ik hoop echt dat het iets tijdelijks is.
We gaan het vurig hopen...

Groetjes,
Monky

carco

Hoi Marilyn

Wat een ellende zeg met Mayka. Ik weet ook niet hoe ik je hier in kan adviseren :-\
Ik hoop alleen dat het een beetje uit te houden blijft, want steeds helemaal kapot gebeten worden is ook niet alles.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

marilyn

hoikes iedereen

ik heb een vraagje onze chica is een witmasker pop ik heb vandaag haar ouders gezien en de vader gelijkt erg goed op haar dus ik vermoed dat hij ook een witmasker is (ik weet niet veel af van mutatie's  :-\ ) de moeder is een witte pop met grijze pareltjes (hoe dat noemt weet ik ook niet) nu is mijn vraag ik zou een man willen zoeken die goed bij chica past welke mutatie zou ik best nemen ?

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

vandaag heb ik niet zoveel tijd gehad om mij met de birdie's bezig te houden en toen ik daarnet de kleintjes uit de kooi liet waren ze gelijk door het dolle heen hahaha ze vlogen eerst naar alle kanten uit ik kon ze amper volgen en toen ze moe waren van het vliegen kwamen ze op mijn schouder chica begon direct om mijn bril aan te vallen gelijk gek en knabbel wilde persé mijn tanden poetsen hahahaha en toen ik mijn mond niet wilde opendoen dan beet hij gewoon in mijn lip !!!! aw zeg  :P maar alé erg pijnlijk was het niet hoor en hij wilde alleen maar spelen maar een beetje hardbekkig .
mayka is vandaag tamelijk stil in die zin ze heeft niet zo erg veel gekrijst vandaag. als ze in haar kooi zit valt ze nog mee maar vanzodra ze uit haar kooi is dan komt er niemand in de buurt of ze valt gelijk aan  :-\ ze heeft zelfs al mijn neus vast gehad  :'( we kunnen haar kooi nergens anders zetten en we kunnen ook haar kooi niet mijden, het huis is echt niet groot genoeg om haar meer ruimte te geven. maar een ganse dag in haar kooi laten vind ik ook geen optie omdat ik vind dat een vogel af en toe moet kunnen genieten van zijn vrijheid  :-\

ik heb vandaag ook een aanbod gehad om mayka (kennelijk is mayka een man en geen pop) bij een vriend in een aangepaste voliere te steken bij een soortgenootje een lieftallige dame (met jammer genoeg maar één oog maar verder kerngezond. hij heeft die pop gekregen van iemand die haar niet meer moest hebben omdat ze maar één oog meer heeft) die pop is ook tam, ze zouden samen in een verwarmde voliere zitten met veel speelmogelijkheden ik kan mayka  elke dag gaan bezoeken als ik wil. die jongen is op zoek naar een man om bij deze lieftallige dame te plaatsen en hij is bereid om mij mijn kosten te vergoeden (al speelt dat voor mij minder rol als mayka het maar goed heeft). ik heb hem gezegd dat ik er eerst enkele dagen wil over nadenken. wat denken jullie dat ik het beste doe ?

groetjes marilyn

• SH0RTY •

Hai Marilyn,

Oef wat een beslissing zeg..
Als ik zelf een Mayka zou hebben zou ik haar voor geen goud weg doen, maar dat heb ik met alle vogels hier.
Ik weet natuurlijk dat als het echt helemaal fout gaat dat die oplossing er wel is. Maar toch kan ik het mij niet voorstellen te doen.
Het is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik weet zeker dat je een goede keuze maakt.
Maar je had Mayka toch nog niet zo lang? (hoe weet je dat het toch geen pop is dan?)

Bijvoorbeeld Scooby die hiet logeert sinds maart 2005.
Ik wist niet wat ik in huis haalde, want ik had nog nooit een papegaai gehad.
Eerlijk gezegd was ik in het begin ook erg bang voor Scooby. Maar de eigenaresse had me ook bang gemaakt door te zeggen: Als ze iemand niet kent, dan bijt ze eerst, als ze je niet leuk vindt.
Ik heb Scooby de eerste week maar in de kooi gehouden.
Maar eenmaal bij me, was ze poeslief. Ik mag alleen niet te snel bewegen, want dan schrikt ze. En ze heeft een tik dat ze zichzelf in d'r pootje bijt als ze bang is.
Ook Scooby schreeuwt af en toe ook verschrikkelijk. Als ik alleen met haar ben, is het een engel, maar als er mensen bij zijn, of ik zit alleen maar aan de telefoon dan wordt ze jaloers en wil ook aandacht. Ze schreeuwt dan tot ik haar aandacht geef. Aandacht = alles. Ook het zeggen dat ze moet ophouden. Als ik nu visite heb die alleen maar denken dat ze vervelend is (want ze is echt niet vervelend, maar juist heel lief), dan gaat er een doek over haar kooi, of ze moet op mijn schouder zitten. Dan is ze stil.
Het is zielig, maar anders kun je echt geen gesprekken voeren.
Scooby is nu in de 20 en die kan je nu weinig afleren, misschien wel met heel erg veel geduld, maar Mayka is nog maar een paar maanden, die kun je nog van alles leren, en dan wordt ze je beste vriend/in.

Als Scooby van mij was en niet een logeetje was, hoe vervelend ze ook kan doen, ik zou haar dan noooooooit weg doen. Ze is niet van mij, maar ik hou ontzettend veel van haar! We moesten gewoon even aan elkaar wennen.
Als ik haar aanspreek noem ik haar ook mijn beste vriendinnetje :)

Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd dat Mayka nu weg moet, ik heb alleen gelezen dat ze je vinger pakte en je beet. Ik zal alles nog even helemaal lezen, want ik heb dus alleen nog maar deze pagina gelezen.

Ik had laatst nog foto's geplaatst van Scooby in mijn dagboek,
Misschien wil je die bekijken ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13615.msg214487.html#msg214487

Iniedergeval ben ik er van overtuigd dat je een goede keuze maakt.

Liefs,
Roxanne

PS. Mocht er in mijn bericht iets verkeerd overkomen, dan heb ik het niet zo bedoeld!  ;)

Wilma1

Acht jeetje, Marylin...WAT een beslissing moet je nemen...moeilijk, maar je denkt OOK aan Mayka...net als ik vorige week met mijn Bourkes!!!

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je elke dag wordt geconfronteer met een happerige Mayka en die je dan in de kooi MOET laten om ZELF en je kinderen, velig te voelen.

Een vogel kan hard en zorgvuldig bijten (weet IK alles van!!) daarbij als ze echt in de aanval gaan kun JIJ en ook Joran b.v. lelijk gewond raken, je krijgt een vogel moeilijker te pakken dat een kat!!! Dus wat doe je je laat hem IN zijn kooi!!

Op gegeven moment zou je een hekel kunnen krijgen aan HEM ( ??) en dat is je bedoeling niet....OOK Mayka verdiend geluk en liefde en als blijkt dat hij dat bij een ander kan krijgen, wat JIJ hem niet kan geven, omdat Mayka dat niet toelaat???!!

Weet je nog wat anderen (o.a. JIJ OOK geloof ik) zei toen ik zo over mijn Bourkes  inzat, amdat IK ze voor MIJN gevoel "zomaar" en makkelijk zou wegdoen?!! DAT is niet zo...en zeker JIJ denkt in het belang van de vogels!!!

Maar een moeilijke beslissing zal het zeker wel worden voor je, want je zal hem best gaan missen, als hij naar de voliere gaat!! en aan de ander kant zul je je goed voelen, als blijkt dat Mayka DAAR op zijn plekje zit.

Succes met je beslissing, ga op je gevoel af!!
;)  ;)  ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Marilyn
Iedereen hier op het forum die je dagboekje een beetje heeft gevolgd , weet hoe jij en je hele gezin zich hebben verheugd op de komst van Mayka.
Dit moet een erge teleurstelling voor jullie zijn.
Maar je moet ook aan je kinderen denken vooral aan je jongste.
Je kunt heel veel van dieren houden ,maar je kinderen moeten zich vrij kunnen bewegen in huis.
En het is ook nog een keer zo dat het steeds moeilijker wordt om afstand te doen van mayka.
Misschien is Mayka wel een vogel die niet gelukkig is bij mensen in huis en daarom ook zo moeilijk te plaatsen geweest.
Ik zou nog eens goed nadenken over het aanbod van die vriend met de voliere.
En wat jij moet doen is het moeilijkste wat er is,
je gevoel uitschakelen en met je verstand een beslissing nemen.
Ik leef met je mee en wens je veel succes met het nemen van een beslissing.
Liefs Riny :-*

marilyn

hoikes shorty

ik neem niets verkeerd op hoor maar ik zit een beetje in de knoei met mezelf, aan de ene kant hou ik zielsveel van mayka hoeveel ze me ook bijt, ik laat haar nu alleen buiten haar kooi als joran slaapt (dus ofwel na de middag ofwel s'avonds na 20.00 h) en zolang we uit de buurt van de kooi blijven geen probleem. maar aan de andere kant dat krijsen doet ze alleen maar als ze die vriend zijn vogels hoort krijsen, volgens mij weet ze dat daar soortgenoten van haar zitten en had ik hier ruimte genoeg gehad dan vroeg ik aan die vriend om dat popje bij ons te laten komen (mayka is man weten we door dna test de verkoper had al een test laten doen maar toen wij hem meenamen had hij bog de uitslag niet) . ik denk dat mayka heel gelukkig zou zijn bij een soortgenootje omdat ze elkaar roepen (die vriend woont hiet 2 huizen bij mij vandaan) ik kan elke dag gaan kijken zelfs als die vriend niet thuis is kan ik naar de volieres want ik heb een sleutel van hun poortje omdat ik zowieso dikwijls zijn vogels ga eten geven. ik voel het niet echt als weg doen maar meer in de zin van mayka gelukkiger maken met een soortgenootje. ik zie het meer als een egoistische daad als ik haar hier in huis houd. het is echt niet dat ik van haar af wil want in die korte tijd heeft mayka mijn hart weten te beroeren. ik weet gewoon even niet wat het beste is  :-\

hoikes wilma

de beslissing is moeilijk omdat ik ondertussen van mayka houd ondanks dat ze bijt kan ik geen haatgevoelens voor hem krijgen en hem permanent opsluiten in zijn kooi is geen optie voor mij omdat een vogel nog altijd het recht heeft om af en toe van zijn vrijheid te kunnen genieten, dus ik laat hem toch nog buiten rond 14.30 h dan slaapt joran en dan na 20.00 h dan zit joran alweer in zijn bedje, dus alleen zijn ochtend vluchtje is weggevallen. maar nu ik dat aanbod van die vriend heb gekregen begin ik echt te twijfelen of hij daar niet beter zit dan bij mij. daar heeft hij een soortgenootje en daar heeft hij ook veel meer ruimte dan in zijn kooi hier. ik hoef ook niet bang te zijn dat hij in de koude moet zitten want waar het popje nu zit is dat een verwarmde voliere (een soort veranda aan hun huis waar een grotere ruimte is voor de vogels dan voor de mensen die vrienden zitten graag bij hun vogels en er staat daar zelfs een tv. ik kan ook elke dag naar mayka toe omdat ik op de middag toch altijd de andere vogels eten geef omdat die vriend lange uren moet werken. het enige wat mij nog tegen houd om hem daar te plaatsen ben ik zelf en mag ik zo egoistisch zijn ? ik wil alleen het beste voor mayka 

hoikes riny

ik heb nog net op tijd je berichtje gelezen  het is idd afschuwelijk om afscheid te nemen van mayka  :-* de tranen rollen hier ondertussen al over mijn wangen. ik ben geneigd om het aanbod van die vriend aan te nemen omdat ik mayka nog steeds veel kan blijven zien maar toch zal het niet hetzelfde zijn  :-\

groetjes marilyn

Caroline

Hoi Mailyn,

Wat een verdriet!!  :'(

En wat een moeilijke beslissing!!  :-\

Maar het is hier al vaker gezegd en volgens mij heb ik het zelf ook eens gezegd, hij is waarschijnlijk niet voor niks een herplaatspapegaai.

Neem de keuze die voor jou en je gezinnetje het beste is, en vergeet daarbij inderdaad niet dat je kids het belangrijkste zijn, dan een heel stukje niks en dan pas je diertjes, hoeveel je ook van ze houd en hoeveel verdriet je ook zult hebben,bij het wegbrengen ervan. Alleen jij kunt die beslissing maken.

Heel veel sterkte,

liefs, Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Marilyn
Mag ik jou een goed gemeende raad geven.
Doe Mayka naar die vriend en vraag of het eerstgeboren jonkie van Mayka voor jou mag zijn.
Die kun  je dan opvoeden precies hoe jij dat wil,daar zit nog geen verleden aan vast aan zo'n kleintje.
Jij zit nu opgescheept met een erfenis die Mayka bij andere mensen opgelopen heeft.
En wat Mayka betreft ,jij laat haar niet in de steek .
Uitgerekend jij zorgt dat Mayka gelukkiger wordt als nooit tevoren.
En dat getuigd van ECHTE DIERENLIEFDE!!
Liefs Riny :-*