de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

Wilma1

Ik heb het geprobeert met de kooien naast elkaar....maaaaar dat heeft een bloedbad opgeleverd!!! Goofy heeft zijn poten in NOW TIME geheel stuk geklommen aan de spijlen om bij de valken te komen en reageert naar mij.....TOTAAL AGRESSIEF! Heb in mijn verhaal geschreven.... :o  :o   :'(

Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Marilyn,

Ik heb geen verstand van andere vogels, maar het lijkt erop dat Mayka even moet bijkomen van alles wat haar overkomen is. Zoveel aandacht, alles kan en zoveel liefde, aangezien ze dat niet gewend was, moet ze dat gaan realiseren en een plekje geven. Kan het misschien ook zo zijn dat ze wat last kan hebben van hormoontjes?,. Heeft ze het gedrag naar iedereen?
Niet opgeven hoor, want ik vind je een topper met je diertjes, het moet gewoon lukken. Geef het even een paar dagen rust.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Hoi Marilyn,

Wat triest voor jullie dat Mayka zo is veranderd vandaag. Ik hoop voor jullie dat ze gewoon een slechte dag heeft en dat het morgen weer een heel eindje over zal zijn. Hopelijk is dit gedrag van haar niet de reden dat ze nog steeds in de dierenwinkel zat, misschien is ze wel diversen keren herplaatst geweest.  :-\

k zal duimen voor jullie dat het weer goed met haar gaat komen, met jouw ervaring en liefde moet dit toch een kans hebben.

Succes!!

Liefs Caroline  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Hoe is Mayka vandaag??? Is ze weer wat beter gehumeurt??!!!

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

djeezes wat raar dat goofy zo reageert  :-\ tja dat hij graag bij de valken wil zijn dat is niet zo abnormaal maar dat hij zo agressief naar jou reageert ........ erg raar hoe oud is goofy ? misschien mist hij zijn ouders en ziet hij in de andere valkjes zijn ouders (ik probeer maar een logische reden te bedenken waarom hij zo reageert hoor  ::))

wat mayka betreft is het vandaag nog altijd hetzelfde  :-\

hoikes kirsten

ja mayka vertoond dat gedrag naar iedereen. en ik probeer ook logisch te denken waarom ze zo reageert maar het enige wat ik kan bedenken is het vuurwerk op oudejaarsavond en de drukte hier maar ze was net zo braaf op oudejaarsavond dus dan zou ze net dan agressief moeten gereageerd hebben en dat deed ze toen nog niet. ik begrijp er zelf ook niets van  :-\ wieet heb jij wel gelijk in verband met de hormoontjes want ik vind geen andere reden. en als het dat echt blijkt te zijn dan heb ik eventueel wel een oplossing voor haar , maar ik wacht nog eventjes af

hoikes caroline

ik heb idd het vermoeden dat het niet de eerste keer is dat ze ergens geplaatst is. aandacht en liefde komt ze hier idd niet tekort integendeel ik denk zelfs dat we haar een beetje teveel verwennen maar ik heb ook zo'n medelijden met haar lijk dat ze in die winkel zat  :-\ de kooi was volgens mij te klein voor zo'n dier en dan in een andere kooi zat net een senegal papegaai (die veel kleiner van gestalte is ) in een kooi voor een grotere papegaai . en hier bij mij zit ze in een normale kooi en mag meerdere keren per dag eruit om haar vleugels te strekken . we hebben ook verschillende landplaatsen voor haar gemaakt waar elke keer wat speeltjes in de buurt zijn, dus eigenlijk zou je kunnen stellen dat ze het hier beter heeft dan daar in de winkel maarja we zullen toch nog wat moeten afwachten of ze haar agressiviteit laat vallen ja of nee  :-\

groetjes marilyn

Wilma1

Goofy is 5 jr. dus DAT lijkt niet logisch...IK denk dat als hij MIJ ziet, het combineert met TERUG naar zijn kooi????

Want kijk, hij mag natuurlijk best los ....maaaaaar....er komt ook een einde aan als ik of wij weg gaan, of slapen gaan....en DAN zet IK hem terug   :-\ en hij komt NIET VEEL verder dan DIE kooi!!

Goofy vind DAT stukje vliegen VER   :P genoeg voor ZIJN vermaak...

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

tja goofy verkiest de andere valkjes boven jou en dat ze jou linkt aan terug naar de kooi gaan is natuurlijk niet prettig hé  :-\ misschien verandert dat nog wel , ik hoop het in elk geval voor jou  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

IK heb er wel vertrouwen in EN nog belangrijker GEDULD mee...ik kan hem toch niet dwingen....

Is Mayka OOK nog in haar kooi, of is ze al los geweest??! We houden het wel BLOEDVRIJ vandaag he?!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

mayka zit nog altijd in haar kooi want ze is ook vandaag niet te doen  :-\ niet alleen blijft ze bijten maar nu begint ze ook nog eens te krijsen en dat heeft ze hier nog nooit gedaan  :'( ik weet me momenteel geen raad met haar en kijk hoe het morgen met haar gaat

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Ik kan me goed indenken dat je hier niet blij mee bent dat Mayka zo'n gedrag gaat vertonen.
Hopelijk is het van voorbijgaande aard.
groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Marilyn

O gossie, wat een ellende lees ik hier  :-\.

Mag ik zeggen wat ik doe met mijn papegaaien?
Alhoewel die mij nooit hebben gebeten. Bobbie heeft weleens een attack beweging. Dat zijn periodes.
Dan ga ik boven de kooi met mijn hoofd (om die reden heb ik ook de poten er onderuit gezaagd, iig een stuk lager gemaakt), buig dus over de kooi heen en zeg: NEE BOBBIE
met een zware stem en blijf een tijdje zonder iets te zeggen over hem heengebogen staan.
Op een gegeven moment zie je dat hij indamt, begint ie om een kroeltje te vragen. Dit gaat dan weer weken goed, tot ie weer zo'n bui heeft.

Gelukkig weet jij heel veel van vogels. Het komt echt wel goed.

Ik heb vanaf de aanschaf van de papegaaien gezorgd dat ze 's morgens geen aandacht van me krijgen, ook in de weekeinden niet. Vanaf de lunch krijgen ze mijn aandacht, mogen ze er uit, tot het avondeten. Dan gaan ze de kooi in en de kooi zet ik op de slaapplaats (de kooi staat overdag anders dan wanneer ze moeten gaan slapen/rusten/poetsen etc).
Elke dag doe ik hetzelfde ritueel met enige nuances.

Ik merk aan Bobbie en Dinky dat ze de regelmaat prettig vinden.

Het komt echt goed. Het gaat je lukken. Ik weet alleen niet of het nu zinvol is hem dagen in de kooi te laten.

Mijn papegaaien gaan direct de kooi uit zichzelf in als ik een bepaald bakje met nootjes pak. Ze weten dat ze in hun etensbakje zo'n nootje krijgen, niet buiten de kooi. Ze zitten er al in voordat ik het bakje open heb. Als ik een nootje in hun bakje heb gedaan gaat de kooi dicht. Klaar. Ze zijn niet anders gewend. Het zijn net kinderen ;).

Ik kom snel weer terug om te lezen.

Veel succes Marilyn, het komt echt wel goed. Geduld en ja = ja en nee = nee.

Groetjes, Nel :)

Riny

3 januari 2006, 22:00:39 #461 Last Edit: 4 januari 2006, 10:12:33 by Riny
Hoy Marilyn
Onze papegaai mocht 's morgens vroeg een half uurtje uit de kooi en dan er weer in tot een uur of 3 's middags.
En dan mocht hij er uit tot we naar bed gingen maar net zoals Nel zei ,iedere dag hetzelfde ritueel.
Als die in de kooi zat praatte we ook nooit tegen hem.
Ik heb horen zeggen dat als je er tegen fluit en praat als ze in de kooi zitten dat dit het krijsen bevordert.
Of dit echt zo is ,of een bakerpraatje, weet ik niet.
Onze Bram kreeg wel straf als die stout was maar die straf duurde hooguit 10 minuten.
Groetjes Riny :D

Caroline

Ik hoop dat het gauw beter gaat met Mayka. Kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.

Alleen ben ik wel het de andere eens, "straffen" is niet verkeerd als het maar niet te lang is. Maar ik denk niet dat welke vogel dan ook, 2 dagen voor straf de kooi niet uit, associeert met het feit dat hij humeurig is. Ik denk dat hij hier helemaal geflipt en nog meer gefrustreerd van wordt. En op den duur meer kapot maakt dan dat hij er beter gedrag van gaat tonen.

Maar dit natuurlijk jouw keuze. En mijn mening.
Ik heb zelf ook een Amazone gehad, En juist als hij in de kooi moest blijven om wat voor een reden dan ook, werd hij heel onrusit en ging krijsen op den duur.

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey de beste wensen!

Wat naar van Mayka. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Wat jammer voor je...IK weet HOE je je voelt hoor, bij mij is het ook weer HELEMAAL mis en Goofy zit ALWEER TERUG IN zijn kooi omdat ik anders geheel wordt opgengehaald door hem .....Het is niet DE oplossing, maar momenteel wel even de veilige!

:( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3