de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes riny

ik werk nu in de keuken van een school ook speelplaatsdienst en meegaan op uitstapjes wel leuk werk

wat de amazone betreft ik ben al even nieuwsgierig als jij want ik heb hem zelf nog niet gezien

en jammer dat jij je bram hebt moeten laten inslapen  :-\ was hij ziek ofzo ?

groetjes marilyn

Riny

Hallo Marilyn
Eerst moet ik je vertellen dat onze Bram precies wist wat die in huis mocht en wat niet.
Alleen 's morgens zat hij 4 uurtjes in de kooi,de rest van de dag was die los.
Maar op een gegeven moment deed die dingen die hij niet mocht en dan keek die ook echt zo van ''ik kan er niets aan doen''
Het werd steeds erger en als hij die dagen had zag je het 's morgens vroeg al aan zijn oogjes.
Het leek net of die dan de duivel in zich had.
De DA was de man van mijn vriendin dus die kon hem ongemerkt observeren.
Om een lang verhaal kort te maken ,er is bloed en weet ik wat nog meer onderzocht van Bram in de universiteitskliniek in Utrecht.
Daar bleek dat die veel teveel geslachtshormonen in zich had en ook nog op te vroege leeftijd.
Hier waren geen medicijnen voor,er was niets aan te doen.
We hebben hem toen op 2,5 jarige leeftijd in laten slapen,want dit vond ik geen leven voor hem.
En dan te bedenken dat ik een papegaai wilde omdat ik dan, niet net als bij een hond ,iedere 10 jaar afscheid moest nemen.
Groetjes Riny :'(

marilyn

hoikes riny

wat mij aanzet om een papegaai aan te schaffen in de plaats van een hond is gewwon simpel ik heb met papegaaien een veel betere band dan met honden al zou ik een hond ook nooit kwaad doen hoor maar ik had van kleins af al een voorliefde voor vogelsoorten

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

ik ga naar bedje toe want ik ben moe
slukes iedereen

slaap lekker en tot morgen

groetjes marilyn

Petra en Cheeky

Slaap-ze Marilyn!

Wat mooi straks een amazone! Je moet gewoon als je hem straks ziet een mooie naam verzinnen die bij hem past! Al is het Jungle.... klinkt ook wel redelijk toepasselijk, niet?  ;)

Groetjes,
Peet

Caroline

Beterschap!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes iedereen

ik heb daarnet telefonisch contact gehad met die verkoper van de amazone en nu heb ik een vraagje . de amazone zit al een tijdje alleen in de winkel (een maand of drie) hij werd eigenlijk gebruikt om andere handtamme papegaaien te verkopen (hij was kennelijk de tamste papegaai die ze die tijd hadden) en om kooien te verkopen (hij zit kennelijk in een prachtige kooi) . als hij al zolang alleen in de winkel staat moet ik hem dan nog in quarantaine zetten hier thuis ? want de ander vogels zitten in een andere ruimte waar de mensen alleen binnen mogen als ze echt van plan zijn om een papegaai te kopen. de verkoper denkt dat het een mannetje is omdat hij zo gemakkelijk aan leerde en omdat hij ook al een paar woordjes begint na te zeggen. hij zou ongeveer 8 maanden oud zijn en nu een 3 maanden in de winkel staan.
graag zou ik willen weten hoe jullie over de quarantaine denken ???

groetjes marilyn

Petra en Cheeky

Quarantaine is natuurlijk niet alleen nodig als ze in een groep zitten, de vogel kan natuurlijk zelf ook ziek zijn, zonder dat je het weet of direct kunt zien. Maar de kans is wel veel kleiner als hij verder niet bij andere beesten zit. Misschien als je 'm goed laat nakijken door een dierenarts, dat je 'm dan wel al sneller bij de anderen kunt zetten, maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Beter net even te lang gewacht, dan ellende...
Succes!
Peet

marilyn

hoikes petra

bedankt voor de goede raad en ik zal en aan denken als ik hem ga halen . ik zal ook eerst eens goed kijken hoe hij daar zit en waar de andere vogels zitten eens goed navragen of hij s'nachts ook in de winkel blijft ofdat hij eventueel naar de andere vogels verhuist. er zijn zoveel dingen waar ik rekening moet mee houden dat ik maar een briefje maak met alle vragen die ik nog heb hahahahaha  :P. maar naar een da gaat hij zowieso hoor  ;)

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

hier ben ik weer met wat nieuws over de valkjes . gisteren hebben de valkjes weer eens een douche gekregen en ook dit keer zaten ze weer met hun vleugels heel wijd open te genieten zelfs chica genoot al van haar douche  :D wat was het een mooi gezicht . ik heb nog meer goed nieuws
we hebben de valkjes al 1 dag zonder pap gezet en ze zijn niet echt zoveel vermagert dus nu ga ik nog even verder 1 dag met pap en 1 dag zonder pap en kijken hoe ze het zo doen  ;) dus nu begint het eindelijk te korten

groetjes marilyn

trienke

hey marilyn

wat fijn dat het goed gaat bij jou, je babyvalkjes al geen voeding meer zeg goedzo ;D

Groetjes Trienke

marilyn

hoikes trienke

de kleintjes krijgen wel nog voeding maar 1 dag niet en 1 dag wel zo leren ze zelfstandig eten wanneer ze honger hebben tussendoor  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Hoi Marilyn,

Hopelijk gaat het nu goed lukken om van de pap af te komen.

Succes!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes iedereen

ik ben geisterenavond niet meer online geweest omdat we eventjes met timmy naar de mensen zijn geweest die hem in huis zullen krijgen als hij zelfstandig is  en ik moet zeggen ik ben blij dat we zijn geweest want vanzodra we daar toekwamen vroegen ze al of hij uit de kooi mocht en hij is er van gans de tijd niet meer in zijn kooitje geweest hij ging gewoon van de éne naar de andere. ze hebben ook een foto getoond van de kooi dat ze willen kopen voor hem !!!! amai een binnenvoliere voor hem alleen en de speeltjes die ze al liggen hadden !!!! ik heb zelf zoveel geen speeltjes al timmy er zal krijgen !!! ik denk dat het afscheid van timmy gemakkelijker zal worden nu ik weet welk leven hij zal krijgen  :P hij zal leven als een god in frankrijk  :D  :D  :D

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

ik kan niet wachten tot het zondag is want dan gaan we naar de amazone gaan kijken. ik heb net telefoon gehad van een vriend en die heeft ook heel veel grotere vogels hij is vrachtwagenchauffeur en moest daarnet in de buurt zijn waar de amazone zit hij wist dat ik die amazone wou en is eventjes gaan kijken. aan de telefoon zei hij dat de amazone nooit geen 6 maanden oud kon zijn want hij zei iets dat het kleur van zijn ogen nog niet was verandert en dat dat pas komt in de rui of zoiets (ik weet daar zoveel niet vanaf vrees ik) maar in elk geval als ik de amazone niet koop dan doet hij het wel het is kennelijk een heel lief beestje dus mijn hart smelt alweer en nu wordt de spanning nog groter om naar hem toe te gaan  :-\ ik begin meer en meer hoop te krijgen dat ik hem indd zal meenemen naar huis als hij echt is zoals die vriend zegt djeezes ik hoop dat de tijd maar snel gaat .

groetjes marilyn