23 juli 2025, 00:09:35

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Marianne.

Bedankt voor het medeleven. Het is echt een gemis zo`n kroelvalkje. Ik ga aan de slag met de foto`s.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Cobie

Hallo allemaal.

Zo de foto`s zijn gemaakt, en ik vind ze wel leuk geworden  :P. Ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden  ::).
Nou daar gaan we dan. De eerste foto is van mijn favoriet Beetle. Zoals jullie weten is zijn mopje Elvis overleden  :'(.

Mijn schatje Beetle.

En dit is mijn andere kanjer Cyclo. Dit zijn de twee oudste valkjes die ik nog binnen heb  :).

Mijn Cyclo.

En dan nu de kleintjes  :o. Het zijn alle vier mijn eigen jongen van dit jaar.  Dit is de jongste van de 4. En heet Twinkel. Die voer ik nog 2x per dag bij. Twinkel is bijna 3 maanden, en nog steeds een knuffeltje. Hij kan echt uren bij je zitten. En ik vind dat heerlijk natuurlijk  :P :P :P :P.

De kleine Twinkel.

En deze kanjer is de oudste van de 4. En draagt de naam Spetter. En hij doet zijn naam eer aan  8). Ik vind het een poeppie om te zien hoor. Maar dat vind ik van al mijn valkjes  ;). Spetter is niet zo`n knuffelaar, maar daar moet ik maar aan wennen.

Mijn lieve Spetter.

En de volgende is Cobra. Deze naam heeft Daan bedacht. Ik vind het prima hoor, want het betekent wel dat de kleintjes binnen blijven  :P :P :P. Cobra heeft ook al een eigen willetje, nee is nee en ja is ja. Maar wil op zijn tijd best knuffelen.

Onze Cobra.

De laatste van de 4 is tevens ook de eigewijste. Die wilde weer niet uit de kooi voor de foto  >:(. Die draagt de aparte naam Daco. De begin letters van Daan en mij. Dus dat hij eigenwijs is, is vrij normaal  :P :P :P :P. Nu de foto`s klaar zijn zit hij lekker buiten de kooi op het touw  :-/.

Eigewijze Daco.

En hier zitten de drie jonkies bij elkaar op het touw. Natuurlijk weer niet in de camera kijken  ::).

Twinkel, Cobra en Spetter.

En hier zit de kleine Twinkel op de lelijke eend van Daan.
Deze auto`s spaart Daan, en eigenlijk mogen de valkjes er niet op komen  :-/.  Maar toch een foto gemaakt.

Twinkel op de auto.

En dan tot slot een foto van mijn favorietje op zijn geliefde plekje  :). Zo kan Beetle de hele dag wel zitten  :P.

Nou dat waren de foto`s dan van mijn valkjes binnen.
Stuk voor stuk erg lief en soms ondeugend  :-X.  Maar met een geheel eigen willetje. En dat bevalt me erg goed  :).

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

helen

leuk om te lezen en te zien dat het goed gaat met je valkjes.
alleen moet je niet zo >:( kijken als je op de foto komt, hihihihihihihihihihihihihi.
met ons gaat het ook goed.
er zijn nog steeds geen eitjes, maar karel is wel een stukje zwaarder geworden na de vakantie :D :D :D :D :D :D
groet wormpje.

Cobie

2 oktober 2004, 00:58:16 #693 Last Edit: 2 oktober 2004, 01:03:52 by lucky
Hallo Helen.  

Ja ik ga niet zo graag op de foto, en Beetle zie je toch ook niet lachen  :D. Ik denk niet dat er nog eitjes komen dan Helen  :-/. En Karel is ook een vreetzak, vandaar dat zij wat dikker is  8).

Groetjes Cobie.

[/glow]

Kolkkie

Hoi Cobie,

Wat een kanjers heb je daar toch weer zitten :). Ik vind het leuk om weer foto´s van ze te zien en natuurlijk misstaat die foto van jou ook niet ;D ;).

Geef ze van mij maar een lekkere knuffel, en Beetle nog een lekkere :-*.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cobie

Hoi Mariska.

Bedankt voor je compliment. Ik ben ook erg blij met ze hoor.
En door de ellende met Daan ben ik mijn dagboek wat vergeten  :-/. Maar dat is nu weer goed gemaakt toch.
Ik zal ze zeer zeker een knuffel van jou geven.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Kolkkie

CitaatHoi Mariska.

Bedankt voor je compliment. Ik ben ook erg blij met ze hoor.
En door de ellende met Daan ben ik mijn dagboek wat vergeten  :-/. Maar dat is nu weer goed gemaakt toch.
Ik zal ze zeer zeker een knuffel van jou geven.

Groetjes van Cobie.

Hoi Cobie,

Het maakt niet uit dat je je dagboek een beetje bent vergeten. Je hebt het ruimschoots goed gemaakt hoor ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

helen

ach cobie als er geen eitjes komen dan doen we karel toch gewoon op dieet...... ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D
hoe weet jij het nou of beetle niet lacht. ik zie een lachje om zijn mond hoor :D :D :D :D :D :D :D :D
grapje!!!!!! ik hou ook niet van foto's.
daarom zet ik alleen de valken erop.hihihihihihihihi...
he sterkte met daan en met jezelf en kop op he.
groet wompje :-*

Cobie

Hoi Helen.

Ik denk dat het inderdaad een dieet voor Karel word  ::).
Maar ze is in de vakantie heus niet zo dik geworden hoor  ;D.
Ach en Beetle en ik hebben samen altijd lol, maar voor de foto moet je ernstig kijken  8).
We blijven lachen en gaan door.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

ik ben er ook bang voor cobie dat karel op dieet moet.
vliegen heeft mevrouw niet zo'n zin in. nu kan het komen doordat ze zo is aangekomen dat zou kunnen.. :D
het is leuk om zo'n verliefd stel te zien kroelen met elkaar.
hoe gaat het met joun valken?? allemaal gezond?? en met de jonge valken?? ook allemaal gezond? :) ;)
ik hoop het van wel..
groet wormpje.

Cobie

Hoi Helen.

Ach karel gaat vanzelf wel weer vliegen hoor.
En het is inderdaad leuk die verliefde valkjes. Dat gekroel met elkaar  :P  :P :P :P :P. Gelukkig gaat hier met de valkjes alles goed. Beetle is weer helemaal mijn maatje. Maar daar had Elvis niet voor hoeven te sterven  :'(. Gelukkig merk ik niks meer aan Beetle, in het begin was hij onrustig en stilletjes.
Maar nu is hij weer de oude  :P.
met de valken buiten gaat het ook prima hoor.
Ook met de jongen.
Blijf mijn dagboek maar volgen  ::).

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi hoi valkjesliefhebbers.

Nou hier weer wat van ons hoor  :D  :D. Met de kleine rakkers binnen gaat alles gelukkig goed. Alleen Twinkel is wat ondeugend. Die eet al zelfstandig maar vind bijvoeren ook wel makkelijk  :P. Dus dat is 2x per dag krijsen tot je erbij neervalt. Ik probeer daar niet aan toe te geven, maar Daan kan niet tegen dat gekrijs  :(. Dus krijgt Twinkel weer zijn zin en zit ik bij te voeren. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat ook wel leuk vind hoor  ::). En dan ook echt van het lepeltje eten hoor, anders word er gewoon niet gegeten en blijft hij krijsen. Een lekker eigenwijs valkje is dat  :).
En in de buitenvoillere heb ik nog 2 koppels met jongen.

Dit zijn de jongen van Parel en Lucky.
Zoals jullie misschien nog weten hebben die eerst binnen gezeten. Toen ze buiten zaten is het een koppel geworden  :P.
Maar hun eerste nest was onbevrucht  :-[.  Ik heb toen een bevrucht ei van een ander koppel onder ze gelegd. En dat hebben ze netjes uitgebroed  ;).  En dat is mijn binnenvalkje Spetter geworden. En nu hebben ze dus 2 jonkies van zichzelf.

En dit zijn 2 jonkies van ? en ?.
Ik weet het echt niet, er zitten ook steeds andere valkjes te voeren  ::). Dus van wie ze zijn, ik heb geen idee  ;D Tijdens het broeden kon ik er al geen peil uit trekken  >:(. Dan zat er een grijze te broeden dan weer een bonte of een geparelde.
Dus papa en mama onbekend  :-/.
Maar ik denk wel dat het mooie valkjes worden hoor, kijk maar eens wat een scheetjes het nu al zijn  :o.

Nou het is weer een best verhaal geworden  ;D.
Ik lees jullie reacties wel weer.

[/glow]

Cobie

Hallo lieve valkjesliefhebbers.

Hier weer iets van ons hoor. Het heeft even geduurd maar dat had zijn redenen  :-[.  de laatste 4 valkjes uit de buitenvoilere hebben allemaal een nieuw huisje gevonden  :P. Dus ik hoop dat ze goed terecht zijn gekomen, maar dat is toch altijd maar afwachten  :-/.
Zoals jullie weten wil Daan nooit dat de valkjes uit de kooi zijn als we gaan eten  ???.  Maar ik had Beetle uit de kooi gehaald s`middags. En we aten lekker makkelijk van de chinees. Oeps ineens had ik Beetle in de gaten  :o. En Beetle mij natuurlijk met mijn bord  ;D.  Hup daar zat hij op mijn hoofd, ik hem wegjagen natuurlijk. Daan al een beetje boos zo van je weet dat ik het niet wil en zo. Ja ja dat weet ik wel maar hij doet toch niks. En dat had ik beter niet kunnen zeggen.

Zoals jullie kunnen zien bedient Beetle zichzelf wel  8).
Ik heb daar toch wel vreselijk om moeten lachen hoor. Hup met twee pootjes in Daan zijn bami  :D :D :D :D.
Nou zegt Daan gelukkig zit het deksel nog op mijn vlees  :).
Beetle heeft het zich goed laten smaken en ik kon dat dus gauw op de foto vastleggen. Leuk plaatje toch?

Verder heb ik ook wat problemen met Twinkel  :'(.  Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen bleef hij krijsen om bijvoer.
Maar hij at al goed zaad met de andere valkjes mee. Dus ben ik gaan afbouwen en gestopt met bijvoeren. Dit is twee dagen goed gegaan. Toen had ik in de gaten dat twinkel lusteloos was en wel erg veel sliep. Dus ben ik die dag goed op hem gaan letten. Tot mijn schrik wilde Twinkel helemaal niet meer eten  :-/. Gauw wat voer gemaakt maar dat wilde Twinkel niet en maar bibberen van de kou  :o. Oh wat voelde ik me schuldig en verdrietig. Samen met Daan de couveuse binnen gezet en Twinkel erin. ook een afspraak met dokter Feld gemaakt. Ik heb die nacht bijna niet geslapen van angst dat mijn kleine scheetje het niet zou halen. De volgende ochtend snel kijken bij Twinkel. Hij keek naar mij en begon zachtjes te krijsen  :o. Gauw wat eten gemaakt en Twinkel gepakt. En jawel hoor hij begon weer wat te eten  :). En hij wilde maar kroelen met me. Weer krijsen dus weer eten. Intussen huilde ik van opluchting. Nou toen gauw naar dokter Feld. En inderdaad was mijn Twinkel te mager. Maar Feld vertelde mij om mij niet schuldig te voelen. Twinkel is een valkje dat bijvoeren makkelijk vind en ook altijd zijn zin kreeg. Dus niet bijvoeren dan maar niet eten  ???.  Ik heb wat druppels meegekregen die door zijn bijvoer moeten. En dan komt hij er zeker bovenop. Twinkel blijft nog wel in de couveuse, vooral de nachten. Maar op de dag is hij er vaak uit, zit dan bij mij of bij de andere valkjes. Hij eet ook weer goed van zijn zaad, drinkt goed en vind zijn trosgierst ook erg lekker. Nu hoeft hij niets te delen de dondersteen  ;). Ook met krijsen zit hij bijna op zijn oude niveau. Dus kortom Twinkel is aan de beterende hand  :P :P :P :P :P.

En hier dan een foto van Twinkel in de couveuse.
Klaar om te komen eten. Hij kijkt nog wel wat droevig hoor.
En dan komt dat schuldgevoel weer boven bij mij. Maar Twinkel is ondanks alles gek op mij want hij laat zich graag door mij knuffelen  :). Ik hoop dat alles snel weer goed is en we weer vrolijk door kunnen gaan.
Tot de volgende keer maar weer.

[/glow]

helen

he die cobie. dacht al dat je niet meer op de site zou komen.
wat een problemen met je jonge valk zeg......
toen ik dit las moest ik gelijk denken aan koko, maar ik hoop dat deze het gaat redden hoor dat moet gewoon. toch??
en die beetle.. ik geef hem groot gelijk hoor. het is ook veel lekkererder aan de andere kant. toch ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
heeft Daan toch wat kunnen eten of niet. was dit al gelijk in het begin??
de bakjes lijken nog erg vol te zitten. wel leuk dat je meteen een foto ervan kon maken hihihihihihihi..
hier in het thuisfront gaat het supper hoor..
monchou doet het erg goed bij ons en karel is nog steeds jarloers hoor. daar hoef je je geen zorgen om te maken.
ik ben blij om weer wat van je lezen, en toch gauw??
groet wormpje, martin karel en een  :-* van monchou.

Kolkkie

Hoi Cobie,

Beetle was dus een beetje stout :D :D. Gelukkig is hij dus niet door een sausje gelopen.
Dat heb ik hier wel eens gehad met Pukkie, roetsj...door de saus.
Mijn vader nam het niet in dank af, want Pukkie ging bij mijn vader op zijn schouder zitten met satepootjes :D.

Wat minder dat het niet zo goed gaat met je kleine Twinkel. Een eigenwijs valkje dus.
Veel sterkte met Twinkeltje.

Ik kan helaas de foto's niet zien, ik zie alleen maar een kruisje staan.
Mss een kleine storing ofzo.

Geef je kanjers maar een lekkere knuffel van mij (dus ook Daan :D :D ;))

Groetjes,

Mariska