22 juli 2025, 15:54:49

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Helen.

Nou ik ben blij dat Karel niet zo dom is als haar eigenaar hoor  8).  Maar ja Karel is gelukkig niet blond  :P.
Maar ben jij de eigenaar niet van Karel  :-X.
Het gaat echt goed hoor met Karel.
Al de jonge valkjes die je donderdag gezien hebt gaat het goed mee. De grijze is nu ook verkocht en gaat vrijdag weg  :-[.
Maar voor karel is er eventueel nog wel een maatje hoor  :P.
Tuurlijk heb ik supervalken, kijk wie ze opvoed  8).
Geniet lekker van je vakantie, een week is zo om. En dan kun je Karel weer ophalen, en lekker verwennen. We houden zeer zeker contact. Groetjes aan Martin en tot gauw.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

he die cobie. nog even gauw  voordat we weggaan.
heeeeellllllll veeeeelllll plezier met karel, haar niet te veelll verwennen en ik hoop dat ze een beetje naar je wilt luisteren.
en dat ze een beetje tammer wil worden. :) :D
tot over 10 dagen dan komen we weer terug. en dan beloof ik dat ik meteen weer wat van me laat horen.
groet wormpje en martin. een dikke :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*   :-* aan iedereen.
doeiiiiii.

phaedra

;)Hoi Cobie, ik heb zopas enkele bladen gelezen van je dagboek en ja je hebt echt fantastische mooie valken hoor en zoals ik al gelezen hebt verwent jij je valken ook zo graag en verzorgt ze graag, ik heb zelf 5 valken binnenzitten in een voliére is dat soms bij jou ook zo een lawaai als je binnenkomt of als de telefoon rinkelt ? En Cobie ik heb ook gelezen van jou buitenvoliére hoe groot is hij en hoeveel valken heb je daarin ? En mag dat soms verwisselen van valken van de buitenvoliére naar binnen in je huis ? zijn die valken in je buitenvoliére even handtam als je valken binnen ? Dit zijn zo allemaal van die vragen wat ik me dikwijls afvraag omdat ik volgend jaar ook een buitenvoliére ga zetten, zo alvast de dikke groetjes en nog veel plezier van je valkjes,
Phaedra uit lierke plezierke :-*

helen

he cobie, hier even een berichtje van ons.
de terugweg verliep met enige vertraging omdat er file was.
maar eenmaal bij thuiskomst waren de vogels nog kijkend om zich heen de boel weer aan het verkennen.
karel had meteen zoiets van hoi,hoi ik ben weer thuis.
terwijl monchou zoiets had van o, wat is het hier stil.
Martin pakte monchou op en monchou had zoiets van och laat ik eens even de veren strekken.
die vloog er vandoor.
karel bedacht zich niet en vloog er achter aan. hihihihihihihihi :D :D :D :D
ik heb ze maar even laten gaan. tot dat ze beiden in de vitrage terecht kwamen, ja dan moet er actie ondernomen worden.
 :) monchou was zo te pakken maar karel keek om zich heen en begon te vliegen.
waar denk je naar toe?? :-/ :-/ :-/ weet je wel. :D :D :D de lamp, en je zag haar kijken van heeeee, die kan ik.
na drie keer met het stokje te hebben geprobeerd om karel op het stokje te krijgen, vloog karel recht in mijn handen.
jyha.
monchou heeft het trappetje tot zich genomen en karel dolgelukkig met haar schommeltje.
ze zijn nog niet bij elkaar aan het poetsen maar dit heeft tijd nodig voor monchou, karel weet hoe het is om in een stille kamer te wonen maar monchou??? :-/ :-/ :-/ :-/
 ik dacht dat je dit wel even wou weten.
Ps sterkte met alles en doe daan de groeten van wormpje wil je.
we houden contact.
groet Wompje en Martin en karel en monchou. :-*

Cobie

Hallo Phaedra.

Je moet natuurlijk mijn hele dagboek lezen  :D :D :D :D.
En natuurlijk verwen ik mijn valkjes graag, ik wil dat ze het naar hun zin hebben. Sinds ik een andere telefoon heb zijn ze niet meer zo schrikkerig van het geluid. Maar als er 1 begint te vervelen doen ze het allemaal  ???.  Maar dat vind ik niet zo erg ze zijn dan ook wel weer gauw rustig. Mijn buitenvoillere is 3,5 meter en daaraan zit een nachthok van 2 meter. In die voillere zitten ongeveer 36 valken. Daarvan zijn er enkele bij die op mijn hoofd komen zitten, maar de meeste zijn gewoon rustig en komen niet bij mij. Ik wissel nooit mijn binnenvogels met de buitenvogels. Binnen zijn ze namelijk supertam. En ook is de temperatuurverschil niet goed voor de valkjes. Ik hoop dat ik je vragen goed heb beantwoord. En als je nog wat weten wil gewoon vragen hoor  :P.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Helen.

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Karel en Monchou.
Ja Monchou is beslist geen stilte gewent  :P :P :P.
Ik hoop dat ze mekaar weer gauw vinden, en weer zo verliefd zijn als hier. Maar net wat je al zegt het heeft zijn tijd nodig.
Hier is het wel rustig hoor zo zonder die twee  :-/. Maar eet monchou wel? Ja het blijft toch een beetje mijn baby.
Maar die slettebak van een Karel moest en zou Monchou  hebben. Ik mis monchou best wel, maar dit was de beste oplossing. Hou me op de hoogte.

Kus van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo allemaal.

Nou hier weer ff iets van ons. Zoals jullie weten had ik een logee, Karel de valk van Helen. En tot mijn grote verbazing word Karel verliefd op mijn Monchou  :o. En de liefde is wederzijds. Heerlijk om te zien dat verliefde stelletje. Maar dan komen Helen en Martin terug van vakantie. En komen Karel halen  :-/. Nou een probleem, verliefd koppeltje uit elkaar halen oeps. Dat was geen oplossing. Helen wilde na het overlijden van Koko toch een valkje erbij voor Karel. Nou dacht Karel ik zoek er zelf wel 1 uit  ;D.  En na wat praten hebben Helen en ik besloten dat Monchou dan maar met Karel mee moest gaan. En dat was van mijn kant geen makkelijke beslissing. Maar ik weet dat ik er goed aan heb gedaan, en in ieder geval een gelukkig valkenpaartje niet uit elkaar gehaald heb. En ik weet zeker dat Monchou het bij Helen net zo goed heeft als hier  ;).
Lieve Monchou en Karel, veel geluk samen en zorg voor nageslacht. Jullie weten hoe het moet, dat hebben jullie hier wel laten zien  :D :D :D :D :D.
Ik zal nu echt deze week de foto`s van mijn valkjes plaatsen.
Maar ik heb even een rotperiode achter de rug. Dus nog effies geduld ze komen echt.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

Anita1

:o ooooooooow wat lief van jullie coby en daan! krijg er tranen van in mn ogen.en wat fijn voor helen.geweldig dat er nog zulke lieve mensen bestaan!! een applaus waard van mijn kant.en saampies veel sterkte met alles hoor.knuff anita ;)

helen

hoi cobie en daan.
hier een berichtje van ons.
het gaat goed. echt,
alleen monchou wil meer aandacht dan dat karel wil.
karel is eigenwijs en blaast maar monchou. die zit dan op zijn buurt raar te kijken en dat vind ik niet lief van karel.
het zal nog wel even wennen zijn. hoop ik.
karel was meteen weer in zijn nopjes maar monchou is die stilte niet gewent.
de eerste twee dagen waren ze vrij stil. maar nu begint het gefluit weer een beetje te komen. :D  vraagje. zou het gedrag van karel misschien kunnem komen dat ze misschien zwanger is :-/ of dat ze gewoon weer even aan elkaar moeten wennen, zo met z'n beidjes :-/
hoe gaat het met Daan????
he, ik praat verder in mijn dagboek.
groet wormpje martin karel en monchou.
doeiiiii
(maar hou joun dagboek goed in de gaten hoor,...) :) :D :) :) :) :) :) :) :)

Cobie

hoi Anita.

Nou moet je me niet zo laten blozen hoor.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om Karel en Monchou te scheiden. En ik weet zeker dat Monchou het bij Helen ook erg goed heeft. Dit was echt de beste oplossing.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Helen.

Fijn dat alles redelijk verloopt bij jou. Tuurlijk moeten de valkjes weer wennen. Karel was de stilte gewent, Monchou niet  ;). En dat blazen daar moet je maar niet op letten hoor. Karel is een kattekop  :D :D :D :D :D :D.
Ik weet niet of er binnenkort eitjes komen. Ze hebben wel druk geoefend  8).
Met Daan gaat het zijn gangetje  :P.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo Valkjesliefhebbers.

De ellende houd maar niet op hier  :-/.  Mijn lutino pop Elvis is dood. Zij was het maatje van Beetle. Ik denk dat het gekomen is door de vele eitjes die ze lag. Beetle is de hele dag van slag geweest  :-[. En wilde in de eerste instantie ook niets van mij weten. gelukkig is hij bijgedraaid  :).  Hij wil weer kroelen en knuffen met me, en dat heb ik zo nodig  :P.  Van de oude valken die binnen zaten heb ik er nu nog maar 2.
Beetle en Cyclo. Ik had wat valkjes naar buiten gedaan, dat liep binnen niet zo goed. Die hoef ik ook niet meer naar binnen te halen, die zijn verwilderd. Maar dat probleem is ook weer opgelost hoor  :o.  Ik heb 4 jonkies van mezelf naar binnen gehaald  :P Daar komen deze week de foto`s van in mijn dagboek. En in de buitenvoilerre zijn de valkjes met de laatste ronde bezig. Daar heb ik nu 6 jonkies. Ik hoop dat dat goed blijft gaan. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

helen

kop op!!!!!
hier een snel berichtje van mij.
alles is goed op het valkengebied. nog geen eitjes, maar zitten elke dag te kijken  in de kooi.
hoop doet leven zeggen ze wel eens.
karel is er gister even uitgeweest maar monchou vrijwel de gehele dag.
Martin was nog vrij. vandaar.
ik ben blij om te lezen dat beetle weer naar je toetrekt. leuk, zeker heb je dit nodig.
tot zover. (meer lezen :D :D :D :D weet je waar je moet zijn hihihihihi...
 :-* wormpje en haar valken.

Marianne

29 september 2004, 01:22:43 #688 Last Edit: 29 september 2004, 01:23:48 by Marianne
Hoi Cobie,

Sterkte met het verlies van Elvis.

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van de kleintjes.
Gefeliciteerd.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Cobie

Hoi Helen.

Misschien komen er nog wel geen eitjes bij jullie  :-/.
Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Heerlijk dat Monchou zich al zo thuis voelt bij jullie. Maar het is natuurlijk ook een schatje  :D :D :D :D :D.
Ja ik ben ook blij met alle aandacht van Beetle  :P.
En ik hou je dagboek heus wel in de gaten hoor  ::).

Groetjes van Cobie.

[/glow]