22 juli 2025, 08:15:00

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hallo Allemaal.

De Foto`s van Sjacco komen nog hoor, maar de kleintjes gaan zo hard dat ik daar eerst ff foto`s van plaats. De tijd vliegt echt zie de foto`s maar.

Zo klein waren wij eerst.

En hier wat dichterbij.

En ik ben al groter maar wel enigst kind.

Hier zitten we lekker in de voillere op een dienblad.
Wat zijn we al groot hè. Er heeft èèn valkje geen zin om op te foto te gaan.

En ik als enigst kind ben als eerste uitgevlogen. Ik zit lekker op de rand van de fontein. En mijn mensenmoeder is bang dat ik er in val  ;D. Maar zo dom ben ik niet hoor  ::).

En ik ben ook uitgevlogen. Ik zit heerlijk bij het voer. Maar mijn mama voert mij nog steeds als ik krijs.

Kiekkiek ik zit in de boomstam. Maar ik durf nog niet zo goed.

Waarschijnlijk blijven we alle 4 bij elkaar als we weggaan. Maar dan moeten we eerst goed zelfstandig eten. Onze mensenmoeder houd ons goed in de gaten. En knuffeld ons wel 3x per dag  :-*.
En zo worden wij echte tamme knuffelvalkjes. Tot Gauw.

Groetjes Cobie en de Valkjes.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

he die cobie.
moest erg lachen toen ik joun foto's en je berichtjes erbij zag..
erg leuk dat kleine grut.
met karel lukt het nog niet echt, ze zijn inderdaad bang om te vallen geloof ik. maar je weet het zodra er eitjes komen ben jij mensenmamma.
hihihihi daar kom je niet onder uit hoor..
we hadden het over het badderen van de valken, nou wat denk je?? ja hoor karel, met volle teug in het badje, en monchou keek erbij.. hebben jullie dit niet geleerd???
hihihi,
tot schrijfs,(moet morgen weer vroeg op) vandaar dat ik stop maar kon het niet laten om toch even op je foto's te reageren,
erg leuk..
groet wormpje en een dikke :-* van karel en monchou

Rianne

Hoi,

dit is volgens mij de eerste keer dat ik je dagboek zie. 48 pagina's lezen begin ik maar niet aan ;)
Leuke foto's van de kleintjes, ook leuk met de tekst erbij. :)

Cobie

Hoi Hellen.

Wat nou lachen om de foto`s, ze zijn idd grappig  ::).
Ze zijn allemaal uitgevlogen en zitten nu binnen. Mijn andere valkjes begonnen te pikken. Ze eten al goed zelfstandig, dus geen problemen. Tuurlijk heb ik Monchou geen badderen geleerd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D. Ook ik was me maar 1x per jaar  8). Ben blij dat verder alles goed gaat bij jullie. En doe het èèns voor op een stok  :P.
Nog bedankt voor de kous.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo Muppet.

Leuk dat je mijn dagboek gevonden hebt. Als je alles moet lezen ben je idd wel ff bezig. Maar er staan wel leuke foto`s in van mijn valkjes. En bij iedere foto een stukje tekst. Ik vind dat leuk om te doen. Nou ik hoop dat je nog een keer terug komt om mijn dagboek te bekijken. En dat je er veel plezier aan mag beleven  :).

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo Allemaal.

Via het dagboek van onze mensenmama Cobie willen wij nog even gedag zeggen. Wij zijn al zo groot geworden dat wij zelf eten en drinken. Ook kunnen wij al heel goed vliegen. Onze echte mama hebben wij niet meer nodig. Dus gaan we ergens anders wonen. Wij vinden dat wel leuk een nieuw valkenleven. En wij blijven bij elkaar. We gaan naar een hele nieuwe voliere, die is voor ons gebouwd  :D. En onze mensenmama kan ons in de gaten houden hoor. We gaan naar een collega van onze mensenpapa. Die heeft ook een kinderboerderij. En daar pasten wij wel bij. We houden van kroelen dus dat kan volop. En we zijn niet bang voor mensen.  Toch zullen we onze mensenmama wel missen, als wij geplaagt werden greep zij in. Kijk maar èèns naar onze kuifjes. Klein hè. Hebben de kwartels gedaan  :(. En hup daar kwam onze mensenmams en de kwartels gingen naar de andere voliere. Ze mogen ook niet meer terug  :P.

Maar onze kuifjes beginnen alweer goed te groeien hoor.
Wij hebben zin in ons nieuwe avontuur.

En ik als kleinste zoek steun bij mijn oudere broer, die begint al een beetje te fluiten. Klinkt mooi hoor  :).

Er is ook goed nieuws hoor ondanks mensenmamas verdriet over ons weggaan. Er zijn weer nieuwe babyvalkjes geboren.
En nu kan ze eindelijk foto`s van Sjakko plaatsen.
Ajuuuuuuuuuus allemaal, wij gaan.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

Urban Leopard

Altijd even een 'verdrietig' moment als jullie bij jullie mensenmamma weggaan maar als ik het zo hoor krijgen jullie een heel goed nieuw huis :)

Heel veel plezier daar en hopelijk komt mensenmamma zo af en toe nog even kijken :)

Cor

Rianne

Wat een lieve foto, die laatste... :-*
Wat fijn dat ze bij je in de buurt terechtkomen. Ik hoop dat je valkjes het naar hun zin krijgen op de boerderij. :)

jip

he die cobie, ja zit nou even op een andere compie..
namelijk die van mijn zus..
maar erg leuk die foto's, en de berichtjes erbij..
en graag gedaan voor die kous. ik hoop dat jhet je helpt..
zo kan je nog eens wat doen voor je mede mens.
bij ons gaat alles goed, de valken hebben veel last van de warmte, en willen tuurlijk niet in bad.
zeg, waarneer ga je in bad?? dan kan ik monchou ook het badje voorhouden. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  karel gaat volgens mij inzien dat te dik niet zo goed is, want ze heeft er last van..
ja, ik had het nog zo gezegt tegen haar maar als ze niet wil luisteren dan moet ze maar voelen, vind je ook niet??
de groeten van wormpje en van mijn zus, (ben haar ook aan het leren dat ze vaker op de site mag gaan staan hoor..)

Cobie

Hoi Cor.

Ik vind het altijd vreselijk als de jonkies weggaan, maar het kan niet anders  :(.  En ik kan ze bezoeken zoveel ik wil. En nu heb ik weer jonkies dus begint het weer van voorafaan  ;D.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi.hoi

Eindelijk weer iets van ons hoor. Hier komen dan eindelijk de foto`s van Sjacco, naam is niet door mij bedacht. Het is een lutinopopje en een echte knuffelkont. Ze is hier gekomen door iemand die bij mij een valkje had gekocht en ineens allergisch bleek te zijn. Ze kwam Monster en Sjacco brengen. Ik heb ze eerst 4 weken apart gezet en Monster de voillere ingedaan en Sjacco hier binnen.

Dit is Sjacco.

Als je tegen haar zegt koppie krauw pikt ze de tralies vast en kun je haar heerlijk kroelen. Ze laat zich over haar hele kopje en wangetjes kroelen. Ze heeft geen kale plek op haar kopje zoals de meeste lutino`s. En ze is geaccepteerd door alle valkjes binnen. Alleen Beetle moet niet teveel naar haar kijken wand dan komt Twinkel in actie. Die is zo jaloers  ;D  ;D  ;D.

Hier zie je Sjacco beter op.

Bovenin zit mijn laatste jong wat naar binnen kwam dat is Funky, en onderin zie je Twinkel. Maar ik heb nu ook een jonge witkopmasker. Ik hoop dat de ouders die goed blijven voeren en warm houden. Intussen hebben de buitenvalken de hele voillere tot hun beschikking. Maar daar de volgende keer meer over. Wel wil ik nog even melden dat mijn Beetle heeft meegedaan aan de wedstrijd smullen. Hij is op een gedeelde tweede plaats geeindigt. Dus daar kan ik trots op zijn. Ik moet nog even kijken voor de volgende wedstrijd voor een foto.
Jullie horen weer van ons  ;).

Groetjes van Cobie en haar Valkjes.

[/glow]

bobbie

Hoi Cobie,

Gezellig was het gisteren he. Ik vond het leuk je in levende lijve te ontmoeten. Je bent een leuk spontaan mens met het hart op de tong.

Hier de beloofde foto:

Tot ziens, Nel :)

Petra en Cheeky

Leuk dat je toch weer bent doorgegaan met je dagboek Cobie!
Ik vond het ook erg leuk om je te leren kennen! We hebben wat afgelachen aan tafel!

Groetjes,
Peet

Christine

Ik wist niet dat je een dagboekje had! maar ik vind het heel leuk dat ik je kan volgen!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

Hoi Cobie,

Hehe ik heb je nu leren kennen en hoe...............
Ik heb echt gelachen aan tafel hoor, zelfs zo erg dat ik nu nog pijn in mijn kaken ervan heb
Ik vond het erg leuk om jou zo te leren kennen.
En vooral dat de tafel bijna zowat omver werd gegooid en hoe  ::)
Ik zal ook nu zeker jou dagboek blijven volgen.
Hier nog een foto...............  ;D om het af te leren.

Groetjes,

Natas