21 juli 2025, 13:06:01

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Lieve Meiden.

Ik heb ook genoten van deze dag. En vond het heel leuk om jullie te ontmoeten. Het heeft me goed gedaan om er even tussenuit te zijn, ik kan nu alles weer aan.
En ik zal weer regelmatig over mijn gevleugelde vrienden schrijven.

Dikke kus Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

~Natas~

Hoi Cobie,

Gelukkig dat jij het ook gezellig vond.
Nu heb je even alles van je af kunnen zetten, en je gedachten op NUL kunnen zetten.
Ik hoop nu ook dat je geregeld wat gaat schrijven in je dagboek.
Ik ga je zeker volgen nu.

:-* Natas

bobbie

Lieve Cobie en Daan,

Bij deze wil ik jullie toch fijne kerstdagen (in het ziekenhuis) toewensen en een voorspoedig en vooral saampjes een fijn 2006 toewensen.

groetjes, Nel :)

*Esther*

Hoi Cobie,

Ik hoop dat je vier nieuwe valkjes een beetje kunnen wennen.
Je hebt er een mooi stel bij elkaar.
Hoeveel heb je er nu in totaal binnen en buiten?
Ongeveer 30??

Ik hoop dat Daan gauw opknapt zodat hij naar buiten kan om van de vogels te genieten!

gr Esther

Cobie

Hoi Esther.
Ik heb er buiten nu 19 en binnen 9. Maar die van binnen kunnen gelukkig niet naar buiten. Ze zouden dood gaan  :(.
En met de valkjes binnen heb je toch een hele andere band vind ik. Die kun je kroelen. En buiten zijn ze gewoon valk  ;D ;D. Bij deze wil ik je nogmaals bedanken voor het brengen van de valkjes.

Dikke kus van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo lieve valkenvrienden.

Het lijkt me beter om hier verder te gaan over de valkjes. Ik had dit dagboek al dus maar weer verder hierin  ;D ;D.

Jullie kunnen mijn schatje Beetle toch nog wel?

Mijn beetle.

Die is vereeuwigd op een muismat  :). Ik wilde dit al heel lang en nu is het er dan toch van gekomen  :D.

Beetle als muismat.

Ik ben er zelf erg wijs mee hoor. Beetle vind het maar zozo. Logisch voor zo`n knappe valk  :P.
Met de laatste meeting in Avi Fauna heb ik met een verzorger staan praten. Hij kweekte ook met valkjes en had nog Albino`s. Daar had ik wel oren naar natuurlijk. En vandaag kwam hij ze brengen  ;D ;D ;D.

Een albino.

De ene is zeer zeker een man en de ander wist hij niet zeker. Het zijn geen Albino`s uit hetzelfde nest. Ik heb ze gauw naar de voillere gebracht. Ze kregen een warm onthaal.

Daar zitten ze dan.

Het was een hoop gefladder en gefluit. Maar de rust is nu weer gekeerd. Ze hebben hun plaatsje ook gevonden.

Daar zit ik dan mooi te zijn.

Ik maak al vrienden.

Ook deze valkjes heb ik gekregen. Toen ik wilde betalen gaf Daan geld. Voor de goede zorgen voor mij zei Daan. Wat een schat is het toch hè.
Ook met de andere valkjes gaat het prima  ;D ;D ;D. Ze vinden mekaar leuk en lief en er is geen ruzie onderling geweest. Nu maar hopen dat ik koppeltjes krijg. Maar ik ben al blij dat het onderling goed gaat. Nu moet het gauw wat warmer worden dat ik ze goed kan observeren. Nu sta ik vaak in de keuken naar ze te kijken. Het is machtig om te zien hoe iedere valk toch weer een eigen karakter heeft. De èèn is brutaal en de ander wacht af wat er gebeurt. En ik vind de mutaties ook onwijs gaaf, ik heb weer verschillende soorten.
Ik hou jullie op de hoogte van de binnen en buitenvalkjes.

Groetjes van Cobie en haar Valkjes.

[/glow]

marilyn

hoikes cobie

ik heb je dagboekje gevonden en ik vind het prachtig om je valkjes hier ook eens te bekijken  ;) héééééé en je hebt van daan ook een valkje cadeau gekregen wat lief van hem zeg  :D ik hoop dat je vele koppeltjes krijgt en heeeeeeeeeel veel mooie jongen uit al je valkjes

groetjes marilyn

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Wat een mooie valkjes weer en wat is die Daan toch een lievert  :D :D :D. Je hebt nou weer van alles wat in je buitenvoliere  ::) ::) :D :D , wat zullen hun je een hoop gezelligheid geven.
En die lieve Beetle op je muismat is ook erg leuk  :D. Zo heb ik laatst van m'n zusje een muismat via de post toegestuurd gekregen en daar staat Yoeri op, ik was toen ook erg verrast . Dat zijn toch weer leuke dingen.
Ik blijf je hier nu ook volgen en ben heel benieuwd of er koppeltjes ontstaan en misschien weer kleintjes geboren worden  ;) ;).

Liefs Olga 

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mandy

Kijk eens aan, zelfs al albino's erbij en nog wel van je manneke gekregen ook, wat lief! ;D
En hoe is het met de wildkleur en lutino, alles goed? :)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het een beetje eng vind dat alles meteen bij elkaar gaat ook al weet ik wel dat al die valkjes die je van iedereen hebt gekregen niet apart kan zetten. :-\
Ze komen allemaal van goede huizen maar dat zegt natuurlijk niks, dat hebben velen van ons helaas al eens ondervonden, jijzelf ook.
Laten we dan dus maar hopen dat er niks is en alles goed blijft gaan. :)
Mijn valkjes zijn in het najaar trouwens nog ontwormd hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cobie

Hoi allemaal.

Het gaat gelukkig prima met de valkjes  :D. En het is idd een risico om alles gelijk bij elkaar te zetten. Maar in dit geval kon het niet anders. Ik loop zeker 3 tot 4x per dag naar ze toe om even te kijken. En ze gaan goed hoor, leuk spelen en fluiten. Ze eten en drinken ook goed en ze zijn super lief  :). Het is heerlijk dat ze mekaar ook gelijk accepteerden  ::). Het is een gezellige groep valkjes. Binnenkort weer foto`s.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

♪ Marlies

Hoi Cobie, ;D

Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat bij julle.
We wachten natuurlijk met smart op foto's.

Groetjes Marlies ;)

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Wat fijn dat het met al je valkjes goed gaat  :D, ben ook heel benieuwd naar de foto's  :).
Jaha, volgens mij loop jij heel wat af voor je diertjes  ;D en niet te vergeten voor je liefste knuffeldier  ;).

Liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Lin

Hallo,

ik had wel al je andere verhaal over Daan gelezen, maar dit dagboek nog niet gezien. Leuk om te zien welke valkjes je allemaal houdt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi Cobie,
leuk dat je ons ook op de hoogte gaat houden van je (nieuwe) valkjes! :)

Cobie

Hallo Allemaal.

Even kort een stukje over de buitenvoillere. Het gaat onwijs goed met mijn lieve schatjes. Heerlijk als ik buitenkom dat gekwetter. En ik loop nu weer veel naar buiten hoor  ;D ;D ;D ;D. Ze hebben het reuze naar hun zin, en spelen er lustig op los. De mannetjes beginnen echte macho`s te worden. Vleugels wijd en fluiten en achter de meiden aan natuurlijk. Sommige popjes vinden het leuk maar andere moeten er niets van weten. Doldwaas om te zien is dat. Ik denk wel dat er een paar koppeltjes komen. Sta ik te kijken naar mijn mooie vogels, gaat er een stel voor mijn neus wipwappen. Ik begin er om te lachen en roep naar Daan kijk nou dan toch. Ja roept hij terug ik zie het kijk jij nu maar èèns. Is nummer 3 er ook maar bovenop gesprongen. Ach ja ze moeten het nog leren, Maar geen trio`s hoor  :o.

Lekker buiten.

Ik maak gauw weer nieuwe foto`s maar de batterijen waren leeg. Dus er komen gauw meer foto`s. En ik hou jullie op de hoogte van mijn schatjes.

Groetjes Cobie en de Valkjes.

[/glow]