25 juli 2025, 15:34:41

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Paul.

Ja Beetle is de beste, liefste en zorgzaamste valk die er maar bestaat  ;D. Ik heb het maar flink getroffen met hem, en hij met mij natuurlijk. Het gaat fantastisch met alle valkjes, zo goed ze Monchou hebben geaccepteerd. Mooi dat je het cdtje voor me hebt. En als je me helpt om een patroon te maken, wil ik dat graag voor je borduren. Borduren vind ik ook helemaal te gek. Dus ik zou zeggen bel me voor een afspraak  :D :D :D :D.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Lique

Zozo, afspraakjes?..... ;)
Maar ik ben blij dat alles goed met Monchou gaat.
De broertjes en zusjes doen ook echt hun best. Het gaat lekker allemaal hier.

groetjes Lique

Henry

he cobie

misschien krijg je wel mooiere mutatie he als monchou met al je valkjes gaat wipwappen he maar dan krijg je al je mutatie in 1 valkje hahahah maar het is leuk als ze wordt beschermt he door je beetle  :D

henry

Cobie

Hoi Lique.

Ja Paul en ik blijken toch niet buiten elkaar te kunnen  :D :D :D :D :D. Dus via mijn dagboek maken we afspraakjes.
Heerlijk dat het met de familie van Monchou ook goed gaat.
Hier gaat het verder ook top.
Er komt ook een verhaaltje over Monchou vanavond.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Henry.

Wat is dat nou voor gepraat over wipwappen  :o.  Dit is een heel net dagboek hoor  :P.  Maar Monchou is daar ook nog veel te jong voor, het idee is leuk. Wat een apart valkje zal daar dan uit komen   :P. En Henry jij praat over een zij, maar ik denk voor 99% dat het een man is. Henry je bent een beetje dom  ;D. Maar Beetle past goed op hoor.
Blijf vooral lezen en reageren in mijn dagboek.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

24 februari 2004, 01:28:34 #620 Last Edit: 24 februari 2004, 13:42:31 by lucky
Hallo valkjesliefhebbers.

Zoals beloofd nu iets over monchou. Monchou is hier nu 4 dagen en al helemaal op zijn plaats. Hij kan het met alle valkjes goed vinden. Maar met Cyclo het allerbest. Dit komt denk ik omdat ze samen in èèn kooi zitten. Wat Cyclo doet, doet Monchou na  :D :D :D. Ze zitten meestal bij elkaar.

Ik had me erg verheugd op het bijvoeren. Maar Monchou wilde dit niet, en at zelfstandig. Dit was voor mij niet leuk maar voor de valk beter  :-/. Leuk hoor hoe hij de zaadjes open maakt om dat dan vervolgens lekker op te peuzelen.
Een echte knuffelkont is het nog niet maar omdat Cyclo zo aan mij hangt komt Monchou ook regelmatig even bij me zitten. En dan pik ik toch een kusje  :D. Ook is het schitterend om te zien hoe hij alles ondekt in huis. Nog nooit heeft èèn van mijn valkjes op de lamp gezeten, maar Monchou dus wel.
Dan gaat dat kopje scheef en schuin en hoppa daar gaat hij.
Ook doet hij nog veel kleine valkjesslaapjes. Om als hij wakker word even te gapen en zielig te piepen. Hij kijkt dan even rond en hup naar Cyclo maar weer. Vanavond was ik hem even kwijt, de schrik van mijn leven natuurlijk. Loopt hij over de eiken balk van mijn kachel  :o. Ik opspelen dat hij stout is en dat hij zich lelijk kan verbranden kijkt hij mij aan en piept. Zo van ja ik begrijp het hoor. Toch maar een dikke kus gegeven en weer op de kooi gezet. En als twee van die prachtige kraaloogjes je zo onschuldig aankijken kun je niet boos blijven toch. Ik moet beter opletten. Maar we gaan vrolijk door en ik hoop nog veel te beleven met de kleine rakker  ;D.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

Paul

Hoi Cobie,

Als je het koppie van Monchou ziet zie je meteen als dat het een lieverd is :-)
Aan de ene kant wel goed dat hij zo snel al zelf at dat scheelt wel een hoop werk en het is beter voor de vogel :-)
En ook heel fijn dat het zo geod samen gaat met de anderen.

Heel veel plezier met Monchou in elk geval :-)

Groetjes, Paul

Cobie

Hoi Paul.

Er zit inderdaad een lief kopje op Monchou, maar hij is ondeugend hoor  :).  En inderdaad is het voor Monchou beter om zelfstandig te eten. Maar ik mis dat innige contact dat je dan tijdens het voeren hebt  :-/.  Maar dat maakt hij ruimschoots goed hoor. Als je tegen hem praat dan doet hij zijn kopje schuin en kijkt je met die kraaloogjes zo vertederend aan  :P. En als hij het zat is draait hij zijn achterste naar je toe zo van ik wil niet meer luisteren  :o.
Heerlijk is het ook dat hij geaccepteerd is door de rest van mijn valkjes. Ik ga nog heel wat met Monchou beleven.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Henry

beste monchou

van harte gefeliciteert met je verjaardag he en dat je maar een grote valkje mag worden :Den wat heb je van de valkjes gehad ;Dnou ik heb een mooie email naar je toe gestuurt hoor ik hoop dat je het mooi vind en zet het geluid maar aan he kunnen de andere valkjes ook horen :D

henry

Cobie

Hoi Henry.

Lieve Henry heb je slecht geslapen soms? Want Monchou is helemaal niet jarig vandaag  :o. Hij is in januarie geboren dus. Maar hij vond zijn verjaardagssong wel mooi hoor  :).
Dus van de valkjes heeft hij niets gehad.
Wel lief dat je zo met monchou begaan bent.
MAAR OPLETTEN HENRY IN HET VERVOLG.
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes van Cobie en Monchou.

[/glow]

Mandy

25 februari 2004, 00:43:07 #625 Last Edit: 25 februari 2004, 00:44:10 by Mandy
CitaatHoi Henry.

Lieve Henry heb je slecht geslapen soms? Want Monchou is helemaal niet jarig vandaag  :o. Hij is in januarie geboren dus. Maar hij vond zijn verjaardagssong wel mooi hoor  :).
Dus van de valkjes heeft hij niets gehad.
Wel lief dat je zo met monchou begaan bent.
MAAR OPLETTEN HENRY IN HET VERVOLG.
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes van Cobie en Monchou.

Oooo Cobie toch, pas op je woorden, Henry heeft wel gelijk, Monchou is vandaag jarig, hij is 6 weken oud geworden! :D
Dit stond namelijk in het dagboek bij Lique;
Monchou is al naar Cobie en eet zelf. Monchou is vandaag jarig. 6 weken alweer.

Dus gefeliciteerd! ;D
En het is een pracht valkje hoor! :P

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cobie

Hoi Mandy.

Dan is Lique een beetje dom  :D :D :D :D. Monchou is volgend jaar januari jarig dan word hij 1 jaar.
Je viert toch niet maandelijks je verjaardag  :-/.
Maar Henry heeft een verjaardagssong naar Monchou gestuurd, dit vinden wij erg leuk  :).
Dus nogmaals Henry bedankt namens Monchou en mij.
En ik ben niet boos hoor, zie de humor er wel van in.
Het is een prachtig mooi valkje die Monchou van mij.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Irene

Heeeeeeeeee Cobie,

zo 100 jaar later lees ik weer eens in je dagboek en zie dat je er weer een kanjer bij hebt!! Leuk! Gefeliciteerd. Wat fijn dat hij zo met Cyclo optrekt!
heel veel plezier verder gewenst enneh...waar blijven de volgende foto's?
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Cobie

Hoi Irene.

Vertel mij èèns wie jou na 100 jaar heeft wakker gekust  ::).
En zoals je ziet ben ik er nog steeds en mijn valkjes ook  :D. Intussen wel 1 er bij, maar dat moet kunnen in 100 jaar.
Het gaat echt fantastisch met Cyclo en Monchou. In het begin had Cyclo zoiets van dit is mijn kooi en mijn speelgoed dus afblijven jij. Dat was met èèn ochtend over gelukkig. Wel is Cyclo veel aanhaliger naar mij toe, ik vind dat heerlijk een kussende valk  :P. Maar de modellen gaan van de week weer op de foto dus..............

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

10 april 2004, 00:21:36 #629 Last Edit: 11 april 2004, 19:12:23 by lucky
Hallo Allemaal.

Zo eindelijk weer iets van ons. Cobie en haar valkjes.
Maar dit keer niet iets over de valkjes maar over mijn kakariki`s  :). Die heb ik in de buitenvoillere zitten. En tot mijn verbazing hebben ze jongen  ;D.  Ik liep weer èèns in de ren en bekeek de nestkastjes van mijn valkjes. helaas geen eitjes  :-/. Ik bekeek als laatste de grote boomstam en ja hoor eitjes  :o.  Ik superblij natuurlijk  :P. En jawel hoor op 2 april was het eerste jong geboren. Dus lijkt het me wel leuk om dat nu èèns te laten zien aan de hand van wekelijkse foto`s.

Hier zijn ze dus net geboren  :o.

En hier zijn ze 1 week oud  :P.
De moeder is heel donker groen, en de vader is lichtgroen. Ik ben benieuwd hoe de jongen worden  ::). Ik ga jullie daar dus van op de hoogte houden.
Daan heeft wel allemaal nieuwe broedblokken voor mijn valkjes gemaakt. Ik hoop toch dit jaar jongen te krijgen van de valkjes. Maar dat wachten we maar af.

Toch een foto van de buitenvoillere.
Met de valkjes binnen gaat het ook prima gelukkig. Maar daar kom ik van de week wel ff op terug. Weer veel meegemaakt met de doerrakken. Leuke dingen hoor  :P :P :P :P.
Nou laat me weten of jullie het verslag van de kakariki`s leuk vinden.

Dikke  :-* van Cobie en de Valkjes.

[/glow]